Problemen met USB poorten als er meer apparaten aangesloten worden

Ik maak zelf gebruik van Apple Carplay door mijn Iphone aan te sluiten op de USB aansluiting achter de versnellingspook. Op zich werkt het goed maar moet ik ook regelmatig het stekkertje er even uithalen omdat de radio niet terug komt. Is dat een bekend probleem?

Als ik op de andere poorten een Ipad of andere Iphone aansluit om deze op te laden tijdens het rijden is mijn systeem van slag (Columbus). Het lijkt erop dat de USB poort niet voor opladen gebruikt kan worden. Ik zie steeds mijn radio zoeken naar apparaten die ik niet op mijn radio wil aansluiten.
Is hier iets op te vinden?
 

RefleCs

Forumguru
Hoi @RK_Breda. Ik herken deze problemen nog niet. Nou moet ik wel zeggen dat bij mij de USB aansluiting achter niet aanwezig is. Maar ook hetgeen jij ervaart m.b.t. het opnieuw aan moeten sluiten van het stekkertje om de radio weer te 'activeren' herken ik niet.

Ik laad mijn telefoons gewoon op via de USB poort de Columbus probeert dan wel te zoeken naar de mogelijkheden van die devices.

Ps.: Welkom op het forum, ik zie dat bovenstaand je eerste bericht is. We zijn hier gewend dat men zich even voorstelt in het Meet en Greet onderdeel op dit forum ;)
 

Schep

Forumguru
Op zich werkt het goed maar moet ik ook regelmatig het stekkertje er even uithalen omdat de radio niet terug komt. Is dat een bekend probleem?
Ik heb Carplay uitgezet op mijn telefoon. Zo vreselijk slecht als dat werkt. Na telefoontjes een zwart scherm, knoppen op het stuur die nergens meer op reageren, spotify dat vast hangt, die software is duidelijk nog niet af.
Is overigens een probleem van Apple, niet van Skoda. Had het in de US met een huur Cadillac ook, en met een Volvo ook.
Uitzetten, via bluetooth streamen en wachten op een update ;)

2 USB devices heb ik niet getest, ik heb alleen maar zo'n lullig 12v puntje achterin vanwege de leveringsproblemen met de 220v/USB
 
Als ik de iphone van mijn vrouw aansluit op de USB voorin dan blijft EXT1 knipperen in mijn beeldscherm en blijft de telefoon steeds een pieptoon geven. erg hinderlijk. Hoe krijg ik dat opgelost?
 

MarsMars

Senior Member
Mijn iPhone zit voorin, en mijn iPod achterin. Dat werkt bij mij gewoon goed.

Er zijn wel momenten dat het ergens met CarPlay mis gaat. Dan moet ik bijv. Handmatig het geluid weer harder zetten na een telefoontje.

Voor de rest is Apple Maps gewoon vb file info veel beter dan de ingebouwde navi.
 

RoyV1982

Forumguru
Ik moet regelmatig de USB er uit trekken omdat hij dan continue de USB poort aan het laden is. Komt vaak voor als na mijn iphone bijvoorbeeld die van mijn vrouw even aan het snoer heeft gehangen.

Stekker er opnieuw in lost het probleem wel op maar blijft irritant
 
Heb ook regelmatig problemen met de USB aansluiting(en).

Had eerst een Sandisk kaartje vooraan zitten en plots begon die kuren te krijgen. Even uittrekken en terug insteken en het ging weer even.
Op den duur toch maar vanachter gestoken en wanneer ik dan durf om een smartphone (LG of iPhone) te koppelen dan wilt die direct van die usb poort lezen en is nadien die Sandisk usb weer onleesbaar tot je die weer uittrekt en herinsteekt.

Ga wel stoppen met die Carlink apps te proberen: iPhone 4 werkt niet en een LG G3 ook niet.
Belachelijk wat ze allemaal vragen als telefoon. De LG G4 zou dan wel gaan maar dat moet ik nog proberen (mijn vrouwtje heeft zo ééntje).

De SD kaartjes in het handschoenkastje werken dan wel weer goed altijd. Denk me gewoon nog wat van die SD kaartjes aan te schaffen.
 
Ik heb dat probleem ook.
Gister weigerde de USB poort voorin helemaal (ook opladen deed hij niet meer) maar na een nachtje rust deed hij het weer.
 
Bovenaan Onderaan