problemen met koppeling htc telefoon en columbus

Rene06

Nieuw lid
Ik heb problemen om mijn HTC Touch HD te koppelen met de columbus.
Ik heb de nieuwste HTC software geinstalleerd zonder mijn telefoon te synchroniseren met de pc.Het werkt dan super, maar zodra ik de telefoon met mijn pc heb gesynchroniseerd gaat het mis. Na ongeveer 30 seconden verbreekt hij de verbinding met de columbus.
Ik heb al mijn contacten opgeslagen als outlook contact ipv sim contact, maar dit mag toch geen probleem zijn.
Wie kan mij helpen
 

beneteau

Nieuw lid
Soortgelijke problemen gehad met de Touch HD. Standaard staat bij mij de synchronisatie met Outlook aan. Zolang ik maar geen update van het telefoonboek deed werkte de telefoon prima met de Columbus samen.

De oplossing bij mij:
Middels SIM manager op de HTC heb ik de voor mij belangrijke nummers, die ik veel gebruik en in de auto bij de hand wil hebben, naar het SIM geheugen gekopieerd. Je kunt dit dus selectief doen.
Daarna ingesteld dat de synchronisatie met de Columbus alleen middels het SIM geheugen loopt. Hierna de update van het telefoonboek in de Columbus en voila! Enig nadeel is dat de namen in het SIM geheugen wat beperkter zijn.
Binnenkort nog maar eens spelen met de SIM manager om te zien of daar wat aan te doen is.
 

Rene06

Nieuw lid
Oke bedankt, maar wat ik wel vreemd vindt is dat wanneer ik een aantal (3 stuks) outlook contacten in de telefoon aanmaak en deze opnieuw in de columbus laad er geen probleem ontstaat. Zodra ik mijn telefoon synchroniseer met de pc en al mijn outlook contacten (ong. 100 stuks) overzet en deze in de columbus wil laden gaat het mis. Ik heb nu het vermoeden dat ik teveel outlook contacten op de telefoon heb staan en dat hij daarom niet goed meer functioneert.
 

beneteau

Nieuw lid
Lijkt vreemd en ik vermoed dat het een gevolg is van de synchronisatie. Wie weet worden de records voorzien van een extra bit of zo. In ieder geval is het voor mij geen optie om niet te kunnen synchroniseren met de mailserver van mijn werkgever. Daarom deze oplossing maar gekozen.
 
Ik heb problemen om mijn HTC Touch HD te koppelen met de columbus.
Ik heb de nieuwste HTC software geinstalleerd zonder mijn telefoon te synchroniseren met de pc.Het werkt dan super, maar zodra ik de telefoon met mijn pc heb gesynchroniseerd gaat het mis. Na ongeveer 30 seconden verbreekt hij de verbinding met de columbus.
Ik heb al mijn contacten opgeslagen als outlook contact ipv sim contact, maar dit mag toch geen probleem zijn.
Wie kan mij helpen

Ik ga er van uit dat je een RSAP telefoon voorbereiding in de auto hebt.
In de compatible lijst van af-fabriek telefoonvoorbereiding staat geen HTC, alleen enkele nokia en siemens toestellen, dus de HTC gaat het zeker niet doen.

Informeer bij je dealer naar de complete compatible lijst.
 

dejos

Nieuw lid
Bij mij werkt mijn O2 met Columbus perfect samen met mijn HTC Diamond.

Ik heb ook enkel outlook-contactpersonen staan (478 om precies te zijn), en mijn Columbus neemt deze perfect over (met de correcte pictogrammen van Telefoon Werk, GSM, ...).

Ik heb wel een kleine tool geïnstalleerd (freeware): BTRestore.

via google kan je dit programma'tje snel terugvinden.

In feite is dit het programmatje dat ervoor zorgt dat je bluetooth-verbinding niet zomaar verbreekt...

Hopelijk is iemand hier iets mee...
 

beneteau

Nieuw lid
Bedankt voor de info. Zal weer eens een poging wagen!
In de handleiding van de HTC Touch HD staat ergens dat als je het Remote Sim Access Protocol wil gebruiken dat dit alleen werkt op basis van het SIM geheugen. Het staat er dus expliciet en zal voor de Touch HD dan ook wel gelden. Ik meen me wel te herinneren dat er al enkelen zijn waarbij het prima werkt. Helaas dus (nog) niet bij mij.
 
Bovenaan Onderaan