Problemen met in- en uitklappen spiegels

MarkvdD

Forumguru
Sinds enige tijd merk ik dat onze buitenspiegels niet uitklappen als we de auto starten. Soms de linker, soms de rechter en soms beiden.

Wat dan helpt is de spiegels even in- en uitklappen met de spiegelbediening in het linker portier en dan zijn ze beiden uitgeklapt.

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is en hoe dit op te lossen is?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik denk dat je de auto het beste even uit kunt (laten) lezen met VCDS (of een andere diagnose tool).
Eerste gedachte is dat het in de aansturing zit, aangezien de spiegels wel fysiek in en uitklappen met de knop..
 
Ik had laatst dat de spiegels niet inklapten bij het ingedrukt houden van de afstandsbediening. Op het forum werd geadviseerd om de MFA terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dat werkte... Misschien ook met jouw probleem?
Suc6!
 

GJ M

Forumguru
Met maxidot kan je instellingen in je cockpit terug zetten naar fabrieksinstellingen. Oftewel: kan je dit, of kan je alleen door het menu kijken naar bijvoorbeeld verbruik?
 

EdK

Forumguru
Maxidot zit tussen je tellers en in dat menu kun je met je stuurhendels / knoppen door de menu's scrollen/lopen
En daar kun je dus ook vele instellingen aanpassen en naar fabrieksinstelling terugzetten en hierna eventueel weer aanpassen.
 

EdK

Forumguru
Ok, dan heb ik dus idd een maxidot display
Maar dan heb je ook gekregen en betaald voor een boekje van papier met allemaal plaatjes en daartussen woorden.
Dat noemen we hier ook wel eens "manual"
En ook daar staat heel veel beschreven over je wagen !
En echt als je dat eens leest dan gaat er een wereld voor je open , en kom je er ook achter dat er nog veel meer met je wagen kan dan je nu vermoed !! :pieker::lezen::shutup:

RTFM zeggen ze hier ook vaak tegen leden !!:deuk::deuk:
 

brepus13

Forumguru
In ieder geval wel antwoorden op vragen zoals: wat is een maxidot of mfa :maakmegek:

Zonder gekheid, er staat echt heel veel nuttige in!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

MarkvdD

Forumguru
Ok ok, jullie punt is duidelijk ....

Maar nu over mijn probleem, resetten naar fabrieksinstellingen kan misschien helpen. Ik zal dat eens proberen.

Zijn er nog anderen die dit probleem herkennen?
 

Spinal

Forumguru
Sinds enige tijd merk ik dat onze buitenspiegels niet uitklappen als we de auto starten. Soms de linker, soms de rechter en soms beiden

Heb je dat zelf ingesteld? Als ik ze met de sleutel heb ingeklapt dan klappen ze automatisch uit zodra ik de bestuurders deur opentrek (bij de bijrijders deur blijven ze ingeklapt)
 

MarkvdD

Forumguru
@Cherokee , heb je ook een Octavia 2 FL?

Bij mij klappen de spiegels pas in als ik de vergrendel knop op de sleutel vast houd en ze klappen (normaal gesproken) pas uit als ik de auto start.
 
Bovenaan Onderaan