Problemen koppelen telefoon via bluetooth

roelie

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik heb sinds deze week een nieuwe telefoon namelijk een Samsung Galaxy S4. Deze wil ik graag koppelen via bluetooth in mijn Octavia Combi. Mijn Octavia is van 2011 en in het verleden heb ik al mijn telefoons kunnen koppelen.

Via de het stuur kan ik wel de juiste telefoon selecteren. op de telefoon kan ik dan de pincode ingeven zodat het pairen gestart word. Ik zie op mijn telefoon dat hij verbonden is met de auto. Echter komt hij niet geheel door het configuratie proces.

Want op een gegeven moment verschijnt deze foutmelding op het display van de auto. Code 0 (zie bijlage)

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
 

Bijlagen

  • 20140220_173607.jpg
    20140220_173607.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 52

Darkside

Forumguru
Is mij nog nooit gebeurd.
Zal even alle telefoons uit de BC gooien En alle connecties uit de BT module van de telefoon.
Dan via de Telefoon gaan zoeken naar BT modules.
Dan zou hij iets van een SkodaBT (oid) moeten vinden.
En dan pairen.
 

roelie

Nieuw lid
Hoi Darkside,

Dit heb ik gedaan, hij is zelfs ook gekoppeld. Echter niet alle onderdelen binnen het toestel kan gekoppeld worden. BT-Audio word wel gekoppeld maar ik kan geen gesprekken voeren via de bluetooth.

Zie screenshot.
Ik zal proberen mijn telefoon aan te sluiten in een andere Octavia om te kijken of het aan mijn Bluetooth module.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2014-02-21-12-18-09.png
    Screenshot_2014-02-21-12-18-09.png
    123,8 KB · Weergaven: 36

bruggie

Nieuw lid
mijn Samsung Galaxy s3 doet het ook niet lekker ik krijg hem wel gekoppeld maar ik kan niet in mijn telefoon boek komen en elkekeer als het contackt er af geweest is moet je weer je pin code in voeren lastig ik heb gehoord dat je je radio ook kan update mischien helpt dat
 

Rallye

Forumguru
@bruggie Dat gaat over de Amundsen, niet over de Swing.

Vaak is het niet kunnen koppelen een gevolg van óf een oud model carkit (met een fantastisch rsap-protocol dat echter niet op alle telefoons werkt) óf het missen van de melding op de telefoon dat je toestemming moet geven.

Dus welke carkit heb je en heb je de carkit toestemming gegeven om op je telefoon bij de simkaart te mogen?
 

bruggie

Nieuw lid
ik heb een Amundsen, radio navigatie ik heb hem pas een week dus ik moet nog het een en ander uit zoeken moet lukken mischien moet ik hem laten updaten gr theo
 

roelie

Nieuw lid
@bruggie Dat gaat over de Amundsen, niet over de Swing.

Vaak is het niet kunnen koppelen een gevolg van óf een oud model carkit (met een fantastisch rsap-protocol dat echter niet op alle telefoons werkt) óf het missen van de melding op de telefoon dat je toestemming moet geven.

Dus welke carkit heb je en heb je de carkit toestemming gegeven om op je telefoon bij de simkaart te mogen?

Het gaat inderdaad om een swing,
Ja ik heb de carkit toestemming gegeven om bij mijn simkaart te mogen. En na het bevestigen van deze keuze gaat het fout en krijg ik Code 0.
 

Adem

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een skoda fabia greenline van 2011 gekocht met een navigatie van amundsun . Ik wil mijn telefoon koppelen en weet eigenlijk hoe het allemaal moet. Ik zet mn bluetooth en zichtbaarheid aan. En als ik op phone druk op boordcomputer word het geluid gedempt. Als ik weer druk heb ik wee r muziek. Waarom krijg ik niet de scherm waar er gezocht word naar een apparaat?
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij kun je bij de oude Amundsen ook een phone-knop hebben zonder dat er een carkit in de auto zit. De phone-knop werkt dan als “mute”. Ziet je telefoon wel een carkit als je hem laat zoeken? Skoda-carkits hebben meestal de naam Skoda BT XXX, waarbij XXX cijfers zijn.
 

Antera

Donateur
Afhankelijk van welke 315/admundsen erin zit kan er wel BT op zitten en geactiveerd kunnen worden maar is alleen te zien als je kijkt naar het artikel/serienummer van de radio
 
Bovenaan Onderaan