Problemen fire wall boordcomputer

MarleenW

Nieuw lid
Hallo,

Mijn auto, import vanuit Zwitserland, heeft schijnbaar een probleem in de boordcomputer.
Het contact van de motorkap en de 2 rechterdeuren schijnen niet te communiceren met de boordcomputer. Mijn garage wilde dit oplossen maar loopt tegen een soort fire wall aan.
Heeft iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?
De auto heeft vandaag een beurt gehad. Olie en zo vervangen maar doordat de boordcomputer niet ziet dat de motorkap open is geweest, blijft hij de waarschuwing geven: vervang de olie.
Dat is knap irritant.
De leverancier van mijn auto bestaat niet meer.

hemi24

Forumguru
Ik heb zo een beetje m'n twijfels bij de kennis en kunde van deze garage, als het aankomt op gebied van moderne elektronica...

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Een firewall?!? In een auto? CANbus is juist totaal niet beveiligd, dat is een van de veiligheidsrisicos van een auto, zeker van moderne autos. Tijd om naar een andere garage te gaan...
Goede kans dat er ergens een communicatieprobleem zit, of een probleem in de bekabeling.

Antera

Donateur
Alleen modellen vanaf 2020 hebben een firewall en dit is niet meer dan motorkap open zetten en je kan alles. Daarvoor zeker geen last van dit soort zaken

Tees

Donateur
In dat geval is wellicht de motorkap schakelaar defect of bekabeling daarheen niet goed?

Bovenaan Onderaan