Problemen fabia combi 2019

Topic in 'Fabia III' gestart door Anneliesverhaert, 07-11-2019.

1. Anneliesverhaert

Anneliesverhaert Nieuw lid

Ik heb een nieuwe Fabia Combi sinds enkele maanden. Op bepaalde stuken baan waggelt deze enorm (een schuddend gevoel van links nr rechts, zeer vreemd) en rijdt ook erg nerveus. Is nagekeken en ze kunnen er niets abnormaal aan vinden. Al deze fabia’s zouden zo zijn?! Heeft iemand dit al opgemerkt?

Bovendien ook problemen met bellen via Bluetooth. De persoon waarmee ik bel hoort zichzelf vaak in echo of ik ben onverstaanbaar door omgevingsgeluid en veel te stil. Dit gaat op en af. Toen de garage het heeft getest werden er zogezegd geen problemen vastgesteld. Wel dus.

Ook het scherm van de radio swing zoemt, de ene keer wel, de andere keer niet.

Hebben nog mensen dit probleem of heb ik gewoon pech??

Mike2525 vindt dit leuk.

2. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Als zich dat alleen op die bepaalde stukken baan voordoet, dan ligt de conclusie voor de hand dat het aan die stukken baan ligt.

Stappenplan:
    1. Samen met een monteur over die weggedeelten rijden, zodat die het ook heeft kunnen ervaren.
    2. Als het probleem zich weer voordoet, dan samen in een andere soortgelijke auto stappen (demo van de dealer wellicht?) en die stukken nog eens rijden.
    Aldus moet duidelijk worden of het aan de auto ligt of aan de baan.
    Voorlopig zou ik op het laatste wedden...

=

Overigens: welkom hier.
    Het wordt gewaardeerd (en bevordert ook de beantwoording van je vragen) als je jezelf en de auto even voorstelt in het Meet en Greet (< linkje) gedeelte van het forum.

3. Anneliesverhaert

Anneliesverhaert Nieuw lid

Er is een monteur meegereden. Hij vond het ook erg vreemd maar is nadien tot de conclusie gekomen dat het normaal is voor dit model. Ook andere fabia’s zouden dit hebben. Ik heb een testrit aangevraagd met een andere testwagen maar dit laat op zich wachten... Andere wagens hebben dit overigens niet op deze baan.

4. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Klinkt bekend, die conclusie; werd de term "producteigenschap" wellicht gehanteerd?

Cordoba vindt dit leuk.
  5. Huibert

Huibert Forumguru

Dat waggelen klinkt mij onbekend in de oren, fabia first edition, zowel met de 16" zomerbanden als de 15" winterset. Voor de bleutooth wel een kleine herkenning, wanneer het geluid bij mij wat te hard staat hoor ik ook klachten over een nagalm, geluid ietsje minder is het probleem over. Voor het nerveuze stuurgedrag zou ik zeggen zoek een GOEDE uitlijner die verder kijkt dan de standaard waarden en leg jouw probleem goed uit dan wordt het waarschijnlijk keurig opgelost. En een uitlijnbeurt is ook prima te betalen.

6. Fabia 123

Fabia 123 Forumguru

[QUOTE="Anneliesverhaert,

Hebben nog mensen dit probleem of heb ik gewoon pech??[/QUOTE]

Ik heb een Fabia HB uit 2016 en heb deze problemen beslist niet. Als mensen mij bellen zeggen ze vaak geen bijgeluiden te horen. Ik hoor zelf wel windgeruis of geluiden van buiten maar niet hinderlijk. Het lijkt erop dat de monteur door hogerhand is teruggefloten.

7. Renkie

Renkie Senior Member

Probeer eens met een andere telefoon.
    En heb je geen proefrit gemaakt in dit model auto?
    Kijk eens of je ook niet zelf bij een andere dealer een proefrit kunt regelen in dit model auto.

8. EdK

EdK Forumguru

Fabia 3 combi 2017, Geen Swing maar een Admundsen met carkit en nog nooit geen enkel probleem over slechte verbindingen of verstaanbaarheid gehoord of ervaren ( met een Samsung J3 dual )
    Dat verhaal van het zoemen begrijp ik niet helemaal wat je ermee bedoeld, maar kan het ook niet ervaren daar ik geen Swing heb

En tsja en dat gewaggel, ik ervaar dit zeker niet !
    Wel af en toe op een stuk wegdek in mijn regio dat ik wat gestuiter voel ( heel lichtjes ) maar dat ervaar ik ook met de bedrijfswagen op dat stuk, dus maw ligt daar puur aan het wegdek.
    Tsja als jij het ervaart op verschillende stukken wegdek of continu tijdens rijden dan zou ik me niet laten afschepen bij de dealer.
    Je hebt volgens mij gewoon garantie en ze hebben het maar op te lossen....
    En anders stel je voor dat er op hun kosten een second opinion word gedaan bij een gerenomeerd balanceer bedrijf naar jou keuze !! ( Indien ze akkoord gaan dit wel zwart op wit zetten )

9. Ted

Ted Senior Member

Wat voor fabrikaat banden heb je eronder? Mijn vrouw's Citigo is van Conti overgegaan naar Michelin Energie saver+, die rijden aanzienlijk veel stabieler.

Ook te harde banden stuiteren dikwijls en zijn weinig koersvast. Ofschoon veel mensen er bij zweren.

Deel deze pagina