Problemen achterklep

M@cer

Lid
Daar stond ik dan in Frankrijk, na het uitladen van de vakantiespullen valt de elektrische achterklep niet meer in het slot. Na het dichtdoen sluit de achterklep wel af, om na ongeveer 5 seconden weer van het slot af te gaan.

Bel naar de Skodadealer en hoor dat dit wel vaker voorkomt en dat deze waarschijnlijk vervangen moet worden, best snel na 1 jaar. Als tip geeft hij nog om even met wat hards een paar keer op het slot te slaan om het slot te laten schrikken.

Met een hamer geef ik een paar flinke rammen op het slot en het blijkt gelukkig te helpen. De klep blijft dicht en geen melding meer in mijn dashboard. Het lijkt vooral te gebeuren bij (heel) warm weer. Wanneer het koeler is gaat het slot wel goed dicht.

Meer mensen die dit probleem al gehad hebben bij de Karoq?
 

Desperado

Forumguru
Leuk zo'n tip. Werkt ook bij startmotoren. Maar als dan blijkt dat deze toch defect is en nog in de garantieperiode zit wordt je garantie wel afgewezen wegens het aanwezig zijn van sporen die erop duiden dat erop geslagen is met een hard voorwerp.
 

M@cer

Lid
Inmiddels is het slot vervangen onder garantie.. Hopelijk voor altijd opgelost..

Probleem bleef bestaan en elke keer was het wel op te lossen met een paar klappen op het slot.. Als het kouder was had het slot er overigens geen last van.
 
Bovenaan Onderaan