Probleempjes Octavia facelift

Ik heb al van het begin (november vorig jaar) problemen met het infotainment systeem (13 inch + navigatie) van mijn Skoda Octavia (facelift). Deze lijken de laatste tijd erger en frequenter te worden.
  • Draadloos Android Auto maakt regelmatig geen verbinding. Bedraad soms ook niet.
  • Scherm springt de laatste tijd volledig willekeurig van Android Auto naar een scherm met de Laura assistent en een navigatiekaart. Niet fijn als je Google Maps als navigatie gebruikt.
  • Enkele keren dat de Skoda navigatie denkt dat we ergens heen moeten, maar zover ik weet heb ik helemaal geen bestemming opgegeven. De bestemming krijg ik dan ook niet verwijderd (behalve door zelf een bestemming op te geven en erheen te rijden).
  • In de virtual cockpit zie ik bij Q-music niet het nummer (+ artiest) welke gespeeld wordt. Deze wordt wel op het hoofdscherm getoond (in het mediascherm, wat ik nooit open heb staan). Bij bijvoorbeeld 3FM krijg ik die wel te zien in de virtual cockpit.
  • En volgens mij nog wel wat extra irritaties waar ik nu niet op kom...

Ik heb alle OTAs (die voor mij beschikbaar zijn) geïnstalleerd. Zou een dealer hier iets in kunnen betekenen?

Daarnaast heb ik nog wat andere issues (gehad). Zijn die reden voor een werkplaatsafspraak?

• Nu twee keer gehad dat mijn auto bij het aanzetten allerlei foutmeldingen gaf en niet eens meer wilde starten. Auto uit, weglopen (KESSY) en daarna geen vuiltje aan de lucht. Ook gehad tijdens het rijden dat er storingen waren (en bijvoorbeeld travel assist het niet meer deed). Parkeren, weglopen en daarna deed alles het weer.
  • Telefoonvak zou gekoeld moeten zijn volgens de brochure, maar toch raakt de telefoon oververhit bij warmer weer. En ik voel nou niet echt dat er iets gekoeld wordt. Foutje in de brochure of foutje in mijn auto?
  • KESSY werkt echt voor mijn gevoel volkomen willekeurig wel of niet. 8-10 keer werkt het prima (zelf als de achterklep nog bezig is om dicht te gaan), maar die andere keren staat de auto niet op slot (want soms lijkt het dat het piepje dat aangeeft dat ie niet op slot gaat niet eens werkt).

Bovenaan Onderaan