Probleem satelietverbinding

Hallo iedereen,

Mijn RNS heeft sinds kort problemen met vinden van satelieten.
Bij momenten duurt het soms tot 10 min voor de GPS waar hij zich bevindt.
Iemand ook al die probleem tegengekomen ?
Iemand misschien ook een oplossing voor ?

Ik hoor het graag!

Grtz!

Gieliovd

Forumguru
Hmm, wellicht iets te maken met het onjuist aangesloten continu +12V draadje?

Is dit plots? Is er iets veranderd?

Die muizen willen nog wel eens "vergeten" als ze geen stroom krijgen.

Gieliovd

Forumguru
In theorie hebben wolken en dingen géén invloed op het GPS signaal. Gebouwen en dingen daarentegen wel. Ik heb vaak in steden zoals Sydney last gehad met signaalverlies vanwege de hoogbouw.

Hij heeft het dus al vanaf het begin. Verliest hij ook zijn radiozenders uit het geheugen?

higgy

Forumguru
Waar zit je GPS-antenne? Op het dak in de vorm van zo'n vinnetje? Tien tegen één dat er water in het voetje is gekomen. Remedie: vervangen die hap.

Hey,

Neen ... GPS zit achter de RNS (dus in het dashboard).
Ik vermoed misschien dat de warmtewerende vooruit misschien ook wel een rol speelt. Alhoewel na 10 tal minuten rijden op plaatsen waar er inderdaad meer open vlakte is is hij direct vertrokken.
Iets wat ook kan ... ik heb pas een firmwareupdate gedaan naar versie 2664 ... die werkt op zich wel goed alleen ja die GPS dat duurt ... maar dat had hij met versie 0904 die ik ervoor had ook (af en toe).

Iemand misschien nog ideeën ?

mvg,

Constant

Erelid
Die warmtewerende voorruit is berucht als blokkeerder van het gps signaal (vaak zit er een soort venster tbv de gps ter hoogte van de achteruitkijkspiegel). Je kunt een repeater kopen voor onder de honderd Euro, die plaats je op een plek met goede ontvangst (bijv. de achterruit) en die zendt het signaal nogmaal uit binnen de auto.

Hey,

Het positioneren begint al iets beter te gaan ... maar wat met vooral opvalt is dat men TMC (geschreven traffic dus) nu niks meer aangeeft.
Enig idee of dat een boost te geven is dat dat terug werkt ?
Waarschijnelijk heeft dat ook te maken met de FW.

mvg,

Tim

Hallo iedereen,

Ik lees hier juist dat je de firmware moet upgraden zonder contact te maken.
Nu ik heb bij de upgrade wel de sleutel in contact gehad, aangedraaid zonder motor te starten en dan terug uitgedraaid zonder sleutel uit te halen.

Zou het daaraan kunnen liggen dat er zoveel fouten optreden bij de firmware ?

mvg,
Tim

Bovenaan Onderaan