Probleem parkeersensoren

Tom92

Nieuw lid
Hallo iedereen

Deze week heeft men in de garage de koppeling vervangen (werkje van 4 dagen :banghead:). Nu ik eindelijk mijn wagen terug heb, heb ik gemerkt na ongeveer 1h rijden dat de parkeersensoren zelfs in werking gaan wanneer ik op de autosnelweg rijd.:sterretjes: Nu lijkt me dit gewoon een stekker die ergens los zit aangezien ze voortdurend aan en uit gaan. Maar waar zit die stekker??? Ik heb al terug gebeld naar de garage en die wisten het niet zeker. Ze stelden voor om de wagen terug een dag binnen te brengen volgende week :mad:.

Dus zou ik zelf gewoon effe willen kijken alleen weet niet waar juist. Alvast bedankt :dankje::dankje:
 

Spierings

Forumguru
Een stekker zal het niet zijn aangezien dat deze dan op storing gaat en dan stopt met piepen. Alleen met contact uit en aan gaat deze meestal dan weer in werking.

Makkelijkste is uitlezen, als er geen storing is dan kun je in de meetwaarden meestal ook zien waarvan hij signaal krijgt.

Misschien krijgt deze een achteruit signaal waardoor deze de parkeerhulp activeert.
 

hemi24

Forumguru
Wat zegt je schakel indicator? Als die ook vreemd gedrag vertoont zou ik inzetten op de snelheidssensor op de versnellingsbak.
 
Bovenaan Onderaan