Columbus Probleem met MIB Columbus

  • Onderwerp starter Deleted member 13589
  • Startdatum
D

Deleted member 13589

Mijn MIB Columbus gaf tijdens het navigeren geen richtingen meer aan en herkende de straten niet meer. Vervolgens heb ik mijn sdkaart met de update ingevoerd. Tijdens het updaten heeft hij een foutmelding gegeven, deze heb ik jammer genoeg niet genoteerd.
Nu werkt mijn navigatie niet meer, ik krijg de foutmelding "Een opslagmedium met geldige navigatiegegevens", verder helemaal niets. Via het menu waar de versiegegevens zijn te raadplegen krijg ik de melding "Software wordt bijgew. wachten alstublief...". Ik heb ondertussen al 3 uur gereden maar hier lijkt hij op te blijven hangen. De sdkaart zit er nog steeds in.

Ik kan verder ook geen zenderlogo's meer toekennen aan zenders, ik krijg dan de melding "Context bestandsbeheer wordt gestart".

Heeft iemand een tip wat ik het beste kan doen?
 

Monteurtje

Forumguru
Er is wel een mededeling geweest van de Columbus. Als je naar Nav gaat dan krijg je foutmelding zoals jij beschrijft of navigatiegegevens ontbreken.
Als de klacht die je hebt overeenkomt met de mededeling/schrijven van de fabriek dan moet via de testkast en een online verbinding met de fabriek een aanpassing uitgevoerd worden.
 
D

Deleted member 13589

Bedankt voor de reacties, ik zal morgen contact opnemen met de garage.
 
D

Deleted member 13589

Vanochtend gaaf de Columbus aan dat de software-update was mislukt, verder kreeg ik de vraag of ik hem opnieuw wilde uitvoeren. Deze vraag heb ik bevestigd en opeens kwam onder het updaten de kaart weer tevoorschijn. Zenderlogo's kan ik nu ook weer toewijzen.

Het probleem lijkt opgelost, dit scheelt weer een ritje naar de garage.
 
D

Deleted member 13589

Daar lijkt het inderdaad op. Net nog even gekeken in de auto. Hij is nog steeds aan het updaten en zat op 51%, dit is volgens mij het percentage waar hij de foutmelding bij gaf.
 
Bovenaan Onderaan