Probleem met bluetooth bij gebruik hotspot

Hoi,

Ik loop tegen een probleem aan en ik geloof niet dat dit al in een ander topic terugkomt.

Mijn auto is een Octavia uit 2017 en mijn telefoon is een Samsung Ace 4. Verbinding via bluetooth maken gaat zonder problemen totdat ik mijn telefoon tevens als hotspot instel om de functies van de auto via WLAN te laten werken.

In eerste instantie lijkt dit te lukken maar op een zeker moment valt mijn verbinding via bluetooth weg en komt niet meer terug. Ook wanneer ik het hotspot daarna afzet komt mijn bluetooth verbinding niet meer terug (ook niet wanneer ik de auto af zet en weer start).
Pas wanneer ik mijn telefoon weer opstart komt de verbinding (alleen bluetooth) weer tot stand.

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Wellicht zelfs een oplossing?

Ik hoor het graag!

Rallye

Forumguru
1) Welke navi heb je? Columbus of Amundsen? Misschien maakt het niet uit, maar dat geeft wat richting aan het topic.
2) Neemt de wifi misschien de carkitfunctie van de bluetooth over (not a fault but a feature)?

• Leuk
Waarderingen: CDK
Oh ja, dat had ik misschien even kunnen vermelden. Ik heb het Columbus navigatiesysteem.
En voor wat betreft je tweede vraag: Dat weet ik niet. Feit is dat mijn telefoon het niet meer doet via de carkit. Betreft het dan een instelling die ik kan checken?

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

AndreM

Forumguru
@TonSmulders ik heb het idee dat je geen geluid krijgt via de carkit.
Als je telefoon daadwerkelijk geen binding meer heeft kan je dit controleren met de telefoonsymbolen in je Columbus display.
Heb je wel de symbolen, maar geen geluid. Dan kan je dit aanzetten tijdens het telefoneren in je telefoonmenu.
Ik heb dit ook soms en dan kies ik in het menu op welke manier je het geluid wil horen.

Rallye

Forumguru
Maar dan zou je verwachten dat de carkitfunctie wordt overgenomen door de wifi en dat is niet het geval. Tenzij de navi verwacht dat je daarvoor Smartlink (Carplay/Android Auto) gebruikt.
@TonSmulders Wat voor telefoon heb je? Kun je op een iPhone eens Carplay proberen of op een Android, Android Auto (eerst apk installeren op de telefoon via apk-mirror)?

Edit: In het instructieboekje staat ook iets over bluetooth en hotspot.

IMG_0569.PNG

https://ws.skoda-auto.com/OwnersMan...17/Manual/Octavia/A7_Octavia_OwnersManual.pdf

Je zou in je telefoon dus misschien eens een ander bluetooth-profiel kunnen kiezen in plaats van rsap?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Thanks voor de tips. Ik heb Android Auto proberen te downloaden maar mijn telefoon zegt dan dat hij problemen heeft met het parseren van de software... Whatever the hell that means :sterretjes:. Zou zomaar kunnen omdat het een telefoon van de zaak is met het 'Device Policy' appje er op...

@AndreM: De verbinding valt echt weg. Niet het geluid.

Rallye

Forumguru
Van Android Auto weet ik, als iPhone-gebruiker, verder niets, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Heb je mijn laatste opmerking over het aanpassen van het bluetooth-profiel (rsap vs hfp) nog geprobeerd? Op blz. 167 en 163 van de handleiding staat daar ook nog iets over, hoewel niet expliciet jouw probleem wordt genoemd.

Laatst bewerkt:

gdisselkoen

Forumguru
Thanks voor de tips. Ik heb Android Auto proberen te downloaden maar mijn telefoon zegt dan dat hij problemen heeft met het parseren van de software... Whatever the hell that means :sterretjes:. Zou zomaar kunnen omdat het een telefoon van de zaak is met het 'Device Policy' appje er op...

@AndreM: De verbinding valt echt weg. Niet het geluid.
Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde versie gedownload en geprobeerd te installeren. er zijn meerdere varianten en niet iedere variant is geschikt voor je telefoon.

@Rallye Dat stukje uit de handleiding gaat volgens mij over de hotspot functie van het wlan in de auto. Niet over de hotspot functie op je telefoon.

Overigens heb ik al vanaf dag 1 problemen met de Columbus en mijn Samsung. dealer heeft er al meerdere keren naar gekeken, maar niet kunnen fixen. Gelukkig mag ik inmiddels weer een nieuwe telefoon bestellen en hoop ik dat dan de problemen tot het verleden behoren.

Ik denk dat je gelijk hebt @gdisselkoen. Mijn Samsung Ace 4 draait op Android 4.4. Voor Android Auto heb je 5.0 of hoger nodig zegt ie.
Zelfs bij de alleroudste versie uit 2015 zegt ie nog dat ie 5.0 of hoger nodig heeft...

Bovenaan Onderaan