Probleem handrem bij wegrijden

Eelco

Lid
Sinds kort heb ik bij het wegrijden met mijn Kodiaq het probleem dat het lijkt of de elektrische handrem er nog op staat. Bij komen tot stilstand gaat de motor uit, de voet op het rempedaal (bv voor een stoplicht). Tot voor kort was het zo dat wanneer ik mijn rempedaal losliet de motor aansloeg en de auto begon weg te rijden. Dat is opeens niet meer zo. Ik moet op het gaspedaal drukken om de motor te laten aangaan en dan rijdt de auto weg, waarbij het lijkt alsof de elektrische handrem wordt uitgeschakeld. Iemand bekend met dit probleem, en vooral weet iemand hoe dit kan worden opgelost? Hoor het graag.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat is inderdaad precies hoe de Autohold werkt: dan hoef je de rem niet ingetrapt te houden.
Voordeel: je kunt dan met je voet boven het gaspedaal klaarzitten om net wat vlotter weer te vertrekken, omdat die voet niet vanaf de ingetrapte rem naar het gas hoeft te worden verplaatst.
Op die manier gebruik ik de Autohold (alleen) in stads- en fileverkeer - al heb ik wel het start/stopsysteem uit laten coderen.
 

Eelco

Lid
Dank voor de reacties: ik heb een DSG, een elektrische handrem, maar geen knop voor de auto hold. Ik kan dus wel de handrem eraf halen en dan is dus ook de auto hold eraf…
 

Eelco

Lid
Ik roep mij uit tot rund van de week, nee van de maand. Ik rijd al enkele jaren met mijn Kodiaq en heb bijna 90000 km achter de kiezen. In mijn onnozelheid heb ik twee knoppen door elkaar heen gehaald: de start stop en jawel de auto hold knop: die heb ik wel degelijk… Afijn mijn schaamte voorbij en hiervoor in plaats wel weer een gelukkige Kodiaq-rijder. Het rijdt allemaal weer als vanouds.
 

hemi24

Forumguru
Ik wou net reageren dat je dan als eerste en enige een Kodiaq zou hebben zonder AutoHold…

:maakmegek:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Canon-Eye

Forumguru
Het rijdt allemaal weer als vanouds.
Betekent dit dat je de Autohold niet meer gebruikt? Dat zou jammer zijn...
Ik hoef 'm echt niet permanent ingeschakeld te hebben aangezien ik ook vaak gebruik maak van de kruipfunctie, bv. bij het achterwaarts oprijden van de in een S-bocht liggende oprit. Maar soms is het verrekt handig (en tevens DSG-slijtagebeperkend), zie post #3.
 
Bovenaan Onderaan