Probleem bij warme start

DanFizesan

Nieuw lid
Hallo,
Ik heb een Skoda Octavia uit 2001 en ik heb een rare probleem. Opstarten van de auto bij koude weer gaat helemaal goed, maar als ik een kort reis doet dan de auto start heel erg moeilik (de startmotor draait heel langzaam en de auto start niet), alleen als ik vol gas geef tijdens het opstarten.
Ik was al 2 keer bij de Skoda dealer, ze hebben de gasklaap gereinigd en de temperature sensors vervangen maar het rare gedraag is niet verholpen. De accu is 100% goed.

Weet iemand wat anders kan zijn ?

Groeten
Dan
 

Octaviarijder

Actief lid
Ik ken dit probleem, heb het gelukkig sporadisch. Een flinke dot gas tijdens starten en hij gaat als de brandweer, dus ik ben er niet voor naar de dealer geweest.
 
Diesel of benzine??

Weet je zeker dat de accu goed is? Goed getest met een accu tester en niet alleen met een voltmeter.

Kan een zwakke accu of slechte startmotor zijn. Slechte massa van accu naar carroserie. Vervuilde accu polen. Eventueel zoals je al zegt een defecte temperatuur sensor waardoor de verkeerde brandstof hoeveelheid wordt ingespoten.

Er zit nogal wat verschil in de compressie en ingespoten brandstof hoeveelheid bij warm of koud starten, zeker bij een diesel. Bij de diesels is hier meestal schuldig de accu of startmotor of temp sensor.

Kijk hier maar eens: http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPIC_ID=15745&FORUM_ID=30&CAT_ID=2&Topic_Title=Startproblemen&Forum_Title=F%2EA%2EQ%2E+%26+How%2DTo%27s

Groet WS.
 
ik vorig jaar (met TDI110)zelfde probleem als jij gehad
&
na de accu vervangen te hebben
was probleem opgelost /forum/images/graemlins/smile.gif
 

DanFizesan

Nieuw lid
De auto werkt op benzine. Blijkbaar heb ik veel grotere problemen. De compresie van 2 cilinders is 7.5 en van een derde is 8. Alleen een heeft er 10. De auto heeft 63.000 km, kunnen jullie dat voorstellen ? En ze zeggen dat Skoda een betrouwbare auto is.

Groeten
Dan
 
Bovenaan Onderaan