Privacy Shades in mijn O2FL

peterhuppertz

Forumguru
Ik had eerder beloofd dat ik even wat foto's van de Privacy Shades, in de auto gemonteerd, zou inschieten.

Bij deze:

upload_2018-3-30_22-29-47.png
Het overzicht. Op een bewolkte dag genomen. Zoals je het hier ziet heeft het wel wat "privacy glass"-achtigs, maar onder bepaalde omstandigheden zie je in het weefsel het moirée-effect.
Zo van een afstandje lijkt het allemaal keurig te passen. Eens van dichterbij kijken dan maar:

upload_2018-3-30_22-29-16.png
Hier zie je dat de shade voor de kofferbak-zijruit aan de onderkant wat naar binnen wijkt. Dat is niet iets waarmee ik echt in mijn maag zit. Van binnen merk je er niks van. Maar een pietje-precies zou hier knap narrig van worden, denk ik zo. ;)
Voor de rest is de passing uitstekend... het scherm zit strak vast, en rammelt niet.
Het zijn natuurlijk tweedehands schermen (gekocht van @Baphi). Mischien ga ik er nog weleens een beetje aan rommelen om te kijken of ik het weg kan krijgen, maar misschien ook niet.
Aan de andere kant is het precies hetzelfde:

upload_2018-3-30_22-33-58.png
(hier zie je ook het enige schoonheidsfoutje aan de auto - op de D-stijl, boven het achterlicht)

Het scherm op de achterruit is verreweg het best passende scherm van de auto:
upload_2018-3-30_22-37-37.png

Wat mensen met een hoog ontwikkeld esthetisch besef storend zullen vinden is dat het scherm voor de achterruit uit twee delen bestaat. In het midden zie je de naad.
Het voordeel is wel dat je ze er keurig herhaaldelijk in en uit kunt krijgen, en dat ze ook redelijk compact opbergen.

Je kunt aan alles merken dat de schermen meer gericht zijn op praktische bruikbaarheid dan op een gelikt uiterlijk. De shades voor de achterportieren zitten er zo losjes in dat ze er (met de portieren open) eenvoudig uit te tillen zijn. Dat is een voordeel, want als je op de achterbank zit, en je wilt naar buiten kijken, dan gaat dat heel behoorlijk als je blik onder een hoek van ongeveer negentig graden door het gaas kijkt, maar zodra je schuin naar voren wilt kijken, wordt het zicht toch wat minder. Nou is onze achterbank 95% van de tijd niet bezet, dus ik laat ze er lekker in, maar als de kleinkinderen achterin gaan, kan ik ze er zo uitwippen en op het bagagescherm leggen als ze dat willen.
Zelf heb ik van die schermen bij het zicht rondom geen last, ook niet wanneer ik over mijn schouder door de rechterachterruit kijk, en ook de scheiding tussen de twee schermen voor de achterklepruit ervaar ik niet als storend.

Ik heb, sinds ik de auto heb (half februari 2018) nog niet meegemaakt dat het warm was... maar gezien de hoeveelheid licht die de schermen tegenhouden (meer dan bij het privacy glass in onze vorige auto), heb ik sterk de indruk dat dit in de zomer flink gaat schelen in de temperatuur in de auto, dus wat mij betreft is dit de beste 65 euro die ik eraan heb uitgegeven.

Misschien kan @Baphi nog iets zeggen over de passing van met name de zijruiten van de kofferbak...
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik weet niet of het iets met esthetisch besef te maken heeft, maar ik vind die dubbele rand in het midden gewoon heel erg irritant. Meer dan voldoende reden om een paar centen extra te investeren in Sonniboys. In de voorgaande O2c had de baas ze betaald dus bij mijn afscheid heb ik ze aan een collega gegeven die inmiddels ook een O2c FL reed.
De huidige heb ik direct bij aflevering laten plaatsen in combi met de sunset extra getinte ramen en die zijn er in de afgelopen bijna 7 jaar alleen uitgeweest om heel af en toe de ramen aan de binnenkant te zemen. Opbergen buiten de auto is nooit nodig.

Belangrijk voordeel vind ik ook dat de inkijk naar het hele achtercompartiment zo goed als nihil is, hetgeen mijn zonen aanduiden als het maffia-pakket...
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Mischien ga ik er nog weleens een beetje aan rommelen om te kijken of ik het weg kan krijgen, maar misschien ook niet.
Aan de andere kant is het precies hetzelfde:
Misschien dat je het scherm wat nu links zit rechts erin zetten en wat nu rechts zit links erin zetten !!???
Zou zo maar kunnen zijn dat de boel dan heel ergggg mooi aansluit dan...:pieker::pardon::jaja::nono:
 

BeeJee

Actief lid
Volgende week ga ik ze ophalen, alleen voor de hatchback. Ik ga er vanuit dat ze beter zullen volstaan dan een wapperend t-shirt. Binnenkort maar weer eens in het zonnige Spanje kijken.:yeehaa:
 

peterhuppertz

Forumguru
Misschien dat je het scherm wat nu links zit rechts erin zetten en wat nu rechts zit links erin zetten !!???
Zou zo maar kunnen zijn dat de boel dan heel ergggg mooi aansluit dan...:pieker::pardon::jaja::nono:

Neu... daganie. Je kunt ze niet spiegelen, want ze hebben een binnenkant en een buitenkant -- de buitenkant is diepzwart.
 

peterhuppertz

Forumguru
Volgende week ga ik ze ophalen, alleen voor de hatchback. Ik ga er vanuit dat ze beter zullen volstaan dan een wapperend t-shirt. Binnenkort maar weer eens in het zonnige Spanje kijken.:yeehaa:

In de hatchback heb je in elk geval niet het probleem met de kofferbakruitjes. :)
Als het je om de praktische waarde te doen is, zul je nog een hoop lol hebben van die dingen.

Enne... mooie kleur, die hatchback! :D
 

EdK

Forumguru
Neu... daganie. Je kunt ze niet spiegelen, want ze hebben een binnenkant en een buitenkant -- de buitenkant is diepzwart.
Heb je het geprobeerd ?
Boeiend die kleuren, zijn de achterrraampjes maar en ga je het werkelijk zien van buiten af ?
 

peterhuppertz

Forumguru
Heb je het geprobeerd ?
Boeiend die kleuren, zijn de achterrraampjes maar en ga je het werkelijk zien van buiten af ?
De reden dat ik het zag was dat ik oorspronkelijk (per ongeluk) het linker scherm in het rechter ruitje had gezet. Was geen gezicht... en paste bovendien precies even goed. Wat overigens redelijk voor de hand lijkt te liggen... ik denk dat ze in Mladá Boleslav redelijk hun best hebben gedaan om die linker- en rechterruitjes gelijk te houden. ;)

Ze zijn van binnen een soort grijs, die redelijk aansluit bij het doorsnee auto-interieur (behalve bij het mijne, want ik heb een crème interieur).
 

Spinal

Forumguru
Ik heb dezelfde (privacy shades, en ook overgenomen van een forum lid) en die passen een stuk beter. Ik zou me ook zeer irriteren aan zo’n pasvorm. De naad van de achterruit shades stoor ik me niet aan. Mijn auto heeft al privacy glas wat ik veeeeel te licht vond maar met de shades erbij is het een perfect. En als je de achterramen openzet in de zomer dan blijven de vliegende beestje ook buiten.
 

Spinal

Forumguru
@peterhuppertz ik heb gister even gekeken en bij mij staan de shades van de achterste zijruiten ook iets naar binnen aan de onderkant. Maar omdat ik al standaard donkerdere ramen heb icm een zwart interieur valt dat niet op.
 

peterhuppertz

Forumguru
Ik heb ermee geëxperimenteerd... ik dacht, misschien kan ik het frame van de shade een beetje "masseren", maar in het het weefsel zit geen rek, dus die knop zit er niet op.

Ik heb even een mailtje naar [wat ik vermoed dat de importeur is] gestuurd, om te vragen of hij een list weet. Nu dat jullie me gekielhaald hebben, ga ik me er zelf bijna aan storen. ;)
 

heusinkveldb

Forumguru
Ziet er mooi uit!
En zover ik kan zien kan dat "schoonheidsfoutje" er wel uit gehaald worden zonder te spuiten. Als het je stoort zal ik even een goede restyler zoeken die haalt hem er naar alle waarschijnlijkheid zo voor je uit.
 
Bovenaan Onderaan