Privé trekhaak monteren, later weer verkoopbaar?

rogierl

Senior Member
Ik heb een leasebak; het ding moet nog 4 jaar mee. Geen straf, fijne auto!
Nu wil ik graag een trekhaak laten monteren. Dit kan voor 694 euro, prima (check hier). Ik vroeg mij af, als ik deze trekhaar nu laat monteren; zou deze dan later weer te verkopen zijn? Dus op het moment dat mijn leasecontract afloopt, kan ik hem dan weer laten verwijderen en verkopen?
 

mwhite

Forumguru
moet geen probleem zijn denk ik.
alleen moet je je afvragen of de kosten van het demonteren opwegen tegen verkopen.....
 

brepus13

Forumguru
Vergis je niet dat de trekhaak met kabelset te koop zijn voor grofweg 250€ totaal. Tweede hands gebruikt levert je waarschijnlijk minder dan de helft op. En qua arbeid zijn het toch al gauw een paar uurtjes in en weer uit bouwen. Als je het zelf zou doen is het zelfs maar de vraag of je zin hebt om alles weer los te halen voor 100 a 150€
 

rogierl

Senior Member
Wat zeg je nu precies? Dat ik hem gewoon moet laten plaatsen voor 694 euro en -bij einde lease- lekker moet laten zitten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

brepus13

Forumguru
Ik geef aan dat de materiaal kosten relatief laag zijn en de rest dus arbeid is. Daarnaast geef ik aan dat de verwachte opbrengst erg laag zal zijn en dus niet uit kan tov de arbeidskosten. Je mag de rekensom verder zelf maken :-)
 

brepus13

Forumguru
Hoewel uitbouwen meestal sneller dan inbouwen zal gaan zal een garage je toch wel een uur of 2 in rekening brengen a 80€ excl. btw.
Als het er niet 3 worden.
 

Ericw

Forumguru
Bij mijn leaseauto ben ik verplicht om een trekhaak, die achteraf geplaatst is, aan te melden zodat er bij pech onderweg ook een vervangende auto MET trekhaak beschikbaar gesteld kan worden mocht je met bv je caravan onderweg zijn.
Zonder deze aanmelding zijn ze dit namelijk niet verplicht staat in het leasereglement.
Wellicht iets om over na te denken/uit te zoeken.
 

WV62

Lid
Trekhaak laten plaatsen.
Met belastingaangifte factuur opvoeren als privé autokosten.
Wordt een deel verekend met de bijtelling.
Werknemers binnen het bedrijf met een leaseauto doen dit al jaren.
Ook als je brandstofkosten in het buitenland maakt welke niet door de werkgever vergoed worden, bv vakantie, kan je opvoeren met je belastingaangifte
 
Laatst bewerkt:

larsy

Forumguru
Uit je eigen zak betalen =>
dat je er dan niets aan zal hebben als je hem later zal laten demonteren en verkopen.

Je zal Max.100€ terug zien .
(En een hoop gedoe)
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
694 euro delen door 48 maanden..?

Berekend jouw leasemaatschappij de accessoires voor eigen rekening anders?
 

Isolano

Actief lid
Dat je hem bij de dealer doet is wel handig met het aanmelden op het boordnet, voor eventuele updates en aanpassingen in de electronica staat het geregistreerd in het systeem dat de auto is voorzien van een trekhaak, dit in tegenstelling tot de haken die bij een fastfitter worden gemonteerd.

Mocht je hem t.z.t. weer willen demonteren, vraag dan de overgebleven onderdelen mee te laten leveren bij afleveren.
Vaak worden langere bouten en nylock moeren gebruikt bij montage, ook wil het bij nogal wat auto's voorkomen dat delen van de binnenbumper (vulling) niet terug gemonteerd kunnen en hoeven worden. bij demontage ben je het wel weer nodig.
Inderdaad zoals eerder al aangegeven zou ik hem ook lekker laten zitten.
 
Bovenaan Onderaan