Prijzen Skoda modellen voor 2012 zijn bekend

Michel

Forumguru
Naar verwachting zal mijn Octavia deze week de "magische" grens van 100.000 km hebben gepasseerd. Ondanks dat hij nog steeds in uitstekende staat is en ik het tot nu toe één van de beste auto's vind die ik heb gehad, zit ik toch voorzichtig rond te kijken voor een geschikte vervanger, die ik dan waarschijnlijk na de winter zal gaan aanschaffen. Een grote kans dat dit weer een Skoda wordt. Het zou dan alweer mijn vierde Skoda worden.

Op mijn zoektocht kwam ik gisteravond daarom op www.autoinbedrijf.nl alweer de prijzen voor 2012 tegen, die op de officiële Skoda-site nog niet zijn bijgewerkt.

Een aantal opvallende verschillen:

De prijzen van de uitvoeringen met een ongunstiger milieulabel zijn door onze overheid fors hoger geworden. Een Skoda Yeti 1.8 TSI Elegance kost nu nog € 32.490,-, en is daarmee nu al geen koopje, maar gaat in het nieuwe jaar maar liefst € 34.750,- kosten, dus ruim € 2.000,- meer!

De Yeti 1.4 TSI is er dadelijk uitsluitend in Greentech model, dus met de aanvullende maatregelen om hem zuiniger te maken, zoals Start-Stop systeem, regeneratief remsysteem en banden met een lage rolweerstand. Een misser, die PON mag uitleggen, is dat deze 1.4 TSI niet meer als Elegance is te bestellen. Als je dus de opties wilt hebben die aan de Elegance zijn voorbehouden (zo stel ik aanwezigheid van de PDC achter en de electrisch inklapbare buitenspiegels op mijn huidige Octavia erg op prijs), ben je verplicht om een andere motor te kiezen of deze opties extra op de Ambition bij te bestellen. Erg jammer, want het maakt de Yeti voor mij meteen een stuk minder aantrekkelijk, want als ik een Yeti zou kiezen zou ik het liefst voor de 1.4 TSI gaan i.p.v. voor de 1.2 TSI. Dan moeten er toch fors meer opties worden aangevinkt....

De Octavia 1.8 TSI modellen zijn ook redelijk fors in prijs gestegen, want dat scheelt dadelijk t.o.v. 2011 ook ruim € 700,- Voor die extra prijsverhoging hadden die 1.8 TSI modellen wel op zijn minst met ESC kunnen worden uitgerust. Het prijsverschil tussen een 1.4 TSI Greentech en 1.8 TSI is nu ruim € 4.000,- en dat is voor "slechts" een grotere motor met meer vermogen en koppel toch wel wat veel. En die goedkopere 1.4 TSI Greentech heeft dan wel standaard ESC...

Wat ik verder erg jammer van de Greentech modellen vind is dat ze vaak niet leverbaar zijn met een reservewiel (ook niet als optie) en ook 17" velgen behoren vanwege die milieuklasses niet tot de opties.

Wel een troost: de prijzen van opties lijken over de hele linie wel weer lager komen te liggen.

Fabia

† In Memoriam
Frappant, in de nieuwe prijslijst is de Fabia met DSG wel opgenomen terwijl die niet meer leverbaar is.

Falcon

Donateur
Ik snap echt niet waarom ze de zuinigheid maatregelen niet op de 1.2TSI van de Yeti hebben uitgevoerd. Hierdoor zou hij in de 20% bijtelling komen en dus aantrekkelijker. :(

Zal vast iets met het merk VW te maken hebben :)

van_der_P

Senior Member
De BPM is omlaag gegaan van de Fabia modellen met DSG, en toch zijn deze duurder geworden. (behalve de RS)

Falcon

Donateur
Skoda Octavia 1.2TSI Elegance Businessline zonder en met DSG is met 110 euro in prijs omlaag :smiley29:

Sparkie

Forumguru
Wat ik verder erg jammer van de Greentech modellen vind is dat ze vaak niet leverbaar zijn met een reservewiel (ook niet als optie)
Niet? Ik heb de mijne gewoon voor 60 euries bij kunnen bestellen.

Edit: is zie net dat deze nog ontbreekt in mijn handtekening (bij deze aangepast).

Michel

Forumguru
@Sparkie: Voor de Octavia Greentech kan je blijkbaar wel een reservewiel bijbestellen (gelukkig maar), maar in de prijslijsten voor de Superb en Yeti staat vermeld dat een reservewiel niet is te bestellen bij de Greentech modellen.

Ron_2

Senior Member
@Sparkie: in de prijslijsten voor de Superb en Yeti staat vermeld dat een reservewiel niet is te bestellen bij de Greentech modellen.

Dan ben ik dolblij dat we hem al besteld hebben (staat inmiddels bij de dealer), want op een stop-start systeem zit ik niet te wachten en een reservewiel vind ik een must.
Als er geen reservewiel leverbaar was had ik er zelf voor gezorgd, dat is nu gelukkig niet nodig.

Bovenaan Onderaan