Prijzen Rapid SB Nederland vs Duitsland + ontbrekende opties

andrehj

Forumguru
Ik heb eens de prijzen van de Rapid tussen Nederland en Duitsland vergeleken en daarbij valt het volgende op uitgaande van een rijk uitgeruste 1.2 TSI met DSG in Style uitvoering:

1. In Nederland zijn vele opties niet leverbaar die in Duitsland wel leverbaar zijn, namelijk:
  • Front Assist
  • Alarm
  • Parkeersensoren voor
  • Regensensor
  • Kessy
  • Smartgate
  • Smartlink.
Enig idee waarom Pon al die opties weggefilterd heeft?

2. Enorme prijsverschillen.
De door mij geconfigureerde Rapid SpaceBack met bovenstaande opties is in Duitsland maar liefst 3000 euro duurder, terwijl in de Nederlandse prijs ook nog € 429 aan extra BTW en € 2392 aan BPM zit.
Daar staat dan weer tegenover dat de ontbrekende opties een bedrag van 1840 euro vertegenwoordigen.

Maar netto is de Rapid Spaceback in Duitsland toch maar liefst zo'n 4000 euro duurder! Ik begrijp wel waarom er in Duitsland zoveel nieuwe auto's geïmporteerd worden!

Verder viel me op Skoda.nl nog op dat daar een Businessline prijslijst is te downloaden van januari 2015, die nu dus totaal verouderd is. Heeft iemand een up-to-date variant hiervan?
 
Kennelijk is Pon nog bezig de website te updaten, een paar dagen geleden stonden in de configurator nog de 86 en 105 pk motoren en waren er überhaupt bijna geen opties te vinden.
ook reageerde alles erg traag, inmiddels werkt het weer een beetje.
Het viel mij verder op dat modeljaar 2016 flink duurder is.
 

Noord26

Forumguru
Model jaar 2016 zou de nodige aanpassingen/verbeteringen met de rapid met zich mee hebben gebracht. Wellicht dat je daarom ook een prijsverschil ziet ontstaan?
 

ertromp

Forumguru
Ik heb eens de prijzen van de Rapid tussen Nederland en Duitsland vergeleken en daarbij valt het volgende op uitgaande van een rijk uitgeruste 1.2 TSI met DSG in Style uitvoering:

1. In Nederland zijn vele opties niet leverbaar die in Duitsland wel leverbaar zijn, namelijk:
  • Front Assist
  • Alarm
  • Parkeersensoren voor
  • Regensensor
  • Kessy
  • Smartgate
  • Smartlink.
Enig idee waarom Pon al die opties weggefilterd heeft?

Ja.
Als je kijkt naar de Seat Toledo FR connect die heeft deels de opgesomde opties standaard of zijn in een pakket als extra toe te voegen. Dit is pure verkooptechniek en proberen over alle merken te verkopen
 

jonbongoofy

Forumguru
Als je in Duitsland gaat shoppen zoek je beter een voorraad auto uit. Op mobile.de bijvoorbeeld daar zitten vaak hele hoge kortingen op. Kwam ook al een S3 tegen met korting
 

andrehj

Forumguru
Model jaar 2016 zou de nodige aanpassingen/verbeteringen met de rapid met zich mee hebben gebracht. Wellicht dat je daarom ook een prijsverschil ziet ontstaan?
Ik heb de zowel van de Nederlandse als de Duitse prijzen de prijzen van MJ 2016 genomen. Dat zou dus geen oorzaak van het verschil kunnen zijn.
 
Bovenaan Onderaan