Prijzen Fabia II

Danny

Senior Member
En daar zijn dan de prijzen!

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Tot nu toe wisten we alleen nog de vanafprijs van de nieuwe Skoda Fabia,
maar inmiddels kunnen we u ook de prijzen van de andere versies melden.

De vanafprijs van de Skoda Fabia is 11.990 euro,
voor een 1.2 driecilinder met 60 pk en de Classic-uitrusting.
Voor 500 euro meer staat een Fabia 1.2 12V met 68 pk op uw tuinpad.
Viercilinder benzinemotoren zijn er ook: de 1.4 16V kost 13.390 euro en levert 85 pk.
Natuurlijk zijn er ook diesels: de 1.4 TDI kost met 68 pk is er voor 16.640 euro.
Voor de 80 pk versie van deze diesel moet 17.640 euro naar de dealer worden meegenomen.
Een roetfilter op is de sterkste 1.4 TDI een optie van 200 euro.
Een stapje boven de Classic vinden we de Ambiente, die vanaf 14.340 euro de uwe is.
Het pakket omvat onder meer ESP, elektrische ramen en spiegels en cruise control.
De basis-Ambiente krijgt de 1.2 12V motor onder de kap.
Ook zijn de voorlopige topmotoriseringen voor de Fabia vanaf dit uitrustingsniveau beschikbaar:
de 1.6 16V met 100 pk en de 1.9 TDI met eveneens 100 pk. Ze kosten respectievelijk 16.475 euro en 20.990 euro.
Op de sterkste diesel is een roetfilter een optie van 200 euro.
De Fabia met 1.4 16V benzinemotor is de enige versie die met Tiptronic automaat leverbaar is, een optie van 1.335 euro.
Daarna volgen de Fabia Sport en de Fabia Elegance,
verkrijgbaar in combinatie met de 1,4- en 1,6-liter benzinemotoren en alle diesels.
De Sport is er vanaf 16.470 euro en biedt naast de Ambiente-uitrusting ook nog extra’s als hoofdairbags,
15 inch lichtmetalen wielen en een lederen stuurwiel.
De Elegance verlaat voor minimaal 16.940 euro de dealer en krijgt dan climate control, lichtmetalen wielen en een luxueuzer interieur mee.
De nieuwe Fabia is op de AutoRai te bewonderen en staat in april ook bij de dealers.

[/ QUOTE ]

Sorry was ook nog zo vroeg
smirk.gif


Bron: Autoweek.nl

In het stukje staat dat de 1.4 met automaat leverbaar
wordt dit wordt neem in aan de 1.6...
 

Wallie

Lid
Ben benieuwd wat de uitrustingsniveau's precies inhouden hier in Nederland! Uiteraard weer geen standaard radio zoals wel in duitsland gedaan wordt... ik weet het nu al!
 

Jpoers

Lid
Waar heb je deze gegevens vandaan, wel even zo netjes om dit te vermelden. Zomaar kopieren mag namelijk niet!

en zijn dit de belgische of nederlandse prijzen? Vind die diesel nogal goedkoop onder de 20000. Als je kijkt naar wat die nu kost. Anders is die inderdaad NIET duurder geworden!

BAAASSS, ik bedoel werkgever, mag ik er zo eentje?
 

Danny

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

Waar heb je deze gegevens vandaan, wel even zo netjes om dit te vermelden. Zomaar kopieren mag namelijk niet!

en zijn dit de belgische of nederlandse prijzen? Vind die diesel nogal goedkoop onder de 20000. Als je kijkt naar wat die nu kost. Anders is die inderdaad NIET duurder geworden!

BAAASSS, ik bedoel werkgever, mag ik er zo eentje?

[/ QUOTE ]

Sorry was ook nog zo vroeg
smirk.gif


Bron: Autoweek.nl
 

Michel

Forumguru
Zoals we wel gewend zijn loopt de website van Skoda Nederland weer eens achter, maar in de Telegraaf staat in ieder geval ook een beknopte opsomming van de verschillende uitrustingsniveau's vermeld:

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=43375

Bron: Autotelegraaf

Persoonlijk vind ik de prijzen alleszins meevallen, met name omdat de Ambiente al van een airco schijnt te zijn voorzien. Als je niet al teveel eisen hebt dan is de Ambiente al een behoorlijk complete uitvoering.
 

Jpoers

Lid
Als ik het goed lees is die ambiente 1.9 vergelijkbaar met de huidige elegance a 20970. Of de iets mindere spirit plus, a 20200. In dat opzicht valt de prijs toch wel mee voor een nieuwer, completer model?
 

Dutch4x4

Senior Member
Ah, als de Ambiente feitelijk al op Elegance-niveau zit, dan zijn het inderdaad schappelijke prijzen.
 

LenK

Forumguru
De bandbreedte van de prijzen F1 hatch is van 11990-23045
Van de F2 is dat 11990-22690

Model middenin: de 1.4 Ambiente zit in beide gevallen rond de 15000

Dus het allemaal best vergelijkbaar en gelukkig is het niet schrikken zoals bij de prijzen voor de Roomster!

En inderdaad foei Skoda.nl
 

Michel

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

En inderdaad foei Skoda.nl

[/ QUOTE ]

Het is dan wel weer vreemd dat men uitgerekend vandaag wel melding maakt van een actiemodel voor de bestaande Fabia Combi:
Fabia Combi Elegance Plus
 

Jpoers

Lid
Toch nog even de verkoop een boostje geven, jammer dat over de nieuwe combi nog zo weinig bekend is. Hij blijft voorlopig nog geproduceerd worden, en mijn dealer wist zelfs niet of er ook echt wel een nieuwe zou komen.

Eerst de verkoop van de hatch afwachten denk ik.
 

LenK

Forumguru
Lijkt me niet slim om de Combi weg te laten. De Combi is een groot deel van de huidige Fabia's.
Maar als je een ruimere FabiaII wilt dan wordt dat waarschijnlijk (zodra die FabiaII Combi er is) de FabiaII Combi en niet de Roomster.
Die roofbouw zullen ook zeker willen vermijden.
 

LenK

Forumguru
Volgens de Autotelegraaf van vandaag komt de F2 Combi voorjaar 2008 (en de RS zomer 2008)
 

Fabia

† In Memoriam
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michel</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

En inderdaad foei Skoda.nl

[/ QUOTE ]

Het is dan wel weer vreemd dat men uitgerekend vandaag wel melding maakt van een actiemodel voor de bestaande Fabia Combi:
Fabia Combi Elegance Plus

[/ QUOTE ]

En wat ik dan helemaal frappant vind is dat een aantal zaken in eerste instantie standaard waren op de Elegance, zoals zijbags, klein leder pakket, vier extra luidsprekers en electrische ramen achter. En dan nu weer toevoegen als Plus en extra voor laten betalen.
 

Octaviarijder

Actief lid
Er komt wel zeker een combi van de F2, heb met een aantal mensen op de Skoda stand op de RAI staan praten en die gaven allemaal begin 2008 als tijdsbestek aan voor de introductie.
 

LenK

Forumguru
Introductie F2 combi in september (ook volgens Autotelegraaf).
Dus de spyshots zullen wel zo verschijnen...
 
Bovenaan Onderaan