Prijzen Fabia en Kamiq omlaag

EdK

Forumguru
Wel erg weinig van gemerkt gister toen ik even keek wat de Fabia me in mijn config ging kosten.
Maar ik was toch echt nog een stuk duurder uit dan de vorige keer.
Wat me ook opviel was dat de businis uitvoering niet meer standaard het digitale tellerscherm meer had maar dat deze nu opeens in een optie zit verweven.

Ik ben bang dat uiteindelijk de prijzen wel lager worden maar dat je er ook minder voor krijgt !
en dus aan eind van de streep als je enkele optie's erbij hebt genomen dat je of op zelfde of zelfs duurder uit bent.

En dan staat er uiteindelijk een eindprijs maar tevens een heel lulverhaal dat bij aflevering de prijs wel hoger kan uitvallen afhankelijk dus van je levertijd....
Dus niet zeuren als je wagen bij aflevering opeens 3 duizend duurder is !!!
Staat in de kleine lettertjes en je hebt er voor getekend !!!
 

CharlesTucker

Forumguru
Mocht ik ooit nog eens een nieuwe auto kopen dan gaat dat verhaal over eventueel hoger uitvallende prijzen uit het contract, anders wordt er niet getekend. Dat zal dan mogelijk wel betekenen dat ik naar een ander merk moet overstappen, of zowiezo geen nieuwe auto meer kan bestellen, dat moet dan maar. Op de tweedehands markt zijn ook interessante auto's te vinden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Voorzover prijsverhogingen voortvloeien uit overheidsmaatregelen (belastingtariefwijziging of zo) kan ik het nog wel volgen, maar ik zou ook geen blanco cheque tekenen voor allerlei andere kostprijsverhogende factoren.

Zo heb ik afgelopen zomer om diezelfde reden nog een offerte voor een warmtepompinstallatie teruggegeven: een veel te ruim voorbehoud voor mogelijk stijgende loon- en materiaalkosten bij een levertijd van ruim een jaar. Niet te overzien, dus dan maar niet...
 

ertromp

Forumguru
Niks geen paniek hoor
Veel VAG dealers doen op basis van Bovag voorwaarden zaken met consumenten.
Daar in staat artikel 4:

Artikel 4 - Prijswijzigingen
2. Als er uit de overeenkomst zelf blijkt dat er sprake is van een niet-vast overeengekomen prijs, dan kan de verkoper de prijs wijzigen op grond van een wijziging in: een heffing door de overheid, fabrieksprijzen, importeursprijzen of valutakoersen. De verkoper brengt de consument zo snel mogelijk op de hoogte van een prijswijziging en de reden hiervan. Bij een prijsstijging kan de consument de overeenkomst binnen tien dagen ontbinden, tenzij de prijsstijging het gevolg is van een wijziging in een heffing van de overheid.

Dus als het je niet past kun je er binnen tien dagen na prijswijziging altijd onder uit.
 

CharlesTucker

Forumguru
Klopt helemaal, maar ik zou er niet onderuit willen, ik zou de auto juist graag willen afnemen tegen een vooraf overeengekomen prijs. Daar heb ik namelijk vooraf uitgebreid over nagedacht, en daar wil ik een duidelijke afspraak over maken. Dit artikel gaat over een niet-vast overeengekomen prijs. Als een dealer niet vooraf een prijs wil overeenkomen, dan komt er geen contract.

Maar paniek is er bij mij niet hoor, mogelijkheden zat, zowel nieuw als jong-tweedehands, een voordeel van een vrij budget van de werkgever hebben in plaats van een lease-auto. Maar meer on-topic, die Kamiq vind ik eigenlijk best leuk, staat wel ergens op m'n "long-list"
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

fanSkoda-VW

Donateur
Ik heb m'n Hyundaicontract voor de Bayon ondertekend met mijn handgeschreven tekst: "vaste prijs bij aflevering". En maar goed ook, doordat de levertijd uitliep was er idd een prijsverhoging. Maar dus niet voor mij
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Interessant want prijs bij aflevering zou ik (advocaat van de duivel :nailbiting: ) interpreteren als de prijs wanneer de auto aan jou geleverd wordt en dat is wanneer jij fysiek de auto krijgt. Dan kan er tussen moment van bestellen en levering van alles gebeuren aan de prijs die op je opdracht staat en pas bij fysiek leveren is de prijs "vast". Of lees/zie ik het verkeerd. Ik zou zeggen je bent een vaste opdrachtprijs overeengekomen en ook al duurt het een jaar of langer die levering dan staat die prijs bij opdracht.
 

EdK

Forumguru
Mijn probleem is dat al het risico bij de kopende partij word neergelegd in deze.
Ik heb er geen problemen mee als tijdens de bestelling er een X bedrag word opgenomen ivm prijsstijging of wat voor naam men er aan geeft.
Maar nu stellen we een wagen samen en daar komt een bedrag uit , maarrrrr hij kan 0 euro hoger uitvallen bij afname maar ook 4000 euro.
En daar zit mijn dilemma, dat is iets waar ik niet in mee ga !
En dan de keuze om kosteloos te annuleren, dat is iets waar ik ook niet op zit te wachten ! Bij bestelling heb ik besloten om voor deze wagen te kiezen.

Het komt bij mij nu over dat ik een blanco check overhandig die na afleveren ingevuld kan worden.....
 

ertromp

Forumguru
En dat is dus niet zo @EdK die blanco cheque. Je hebt bij prijsstijging dus de mogelijkheid althans onder Bovag voorwaarden om de koop te ontbinden.
 

ertromp

Forumguru
Ik zou momenteel überhaupt niet bij Skoda of Seat of VW willen shoppen voor een privé auto.
Een Hyundai Bayon bijvoorbeeld zou ik top vinden.
Garantievoorwaarden zijn 5 jaar en onbeperkte km's bij Hyundai.
Ook Hyundai wijst er op in hun voorwaarden:
Let op: de vermelde verkoopprijs is een niet-vaste prijs. Het is mogelijk dat de prijs door de fabrikant en/of de importeur wordt aangepast, bijvoorbeeld omdat de productiekosten van het voertuig aanmerkelijk blijken te zijn gestegen. Mocht de prijs van het voertuig worden verhoogd, dan zullen wij u daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen. U heeft als particuliere consument vanaf dat moment tien dagen de tijd om alsnog kosteloos van de koop af te zien.
 

fanSkoda-VW

Donateur
@ertromp Van de door mij bestelde Hyundai Bayon Premium automaat (nu 1.400 km's) was de levertijd als volgt: eind november; begin oktober; eind januari geleverd. tja. Maar ik had een vaste prijs bedongen, dat wel. Ik betwijfel of ze het nu nog doen.

grtsss.
 

LongTimeAgo

Senior Member
De dealer kon mij doodleuk vertellen dat er inderdaad een prijsverlaging aankomt... Voor de "as is" modellen, maar dat dit in opties gewoon weer terugkomt. Daarbij zit er ook een planning in om vanaf Juni de auto's weer duurder te maken. Dus wellicht is dit een tijdelijke verlaging.
 
Bovenaan Onderaan