prijs onderhoudsbeurt Enyaq

wdejong32

Actief lid
Mijn vrouw heeft een Enyaq welke pas zijn eerste beurt (zonder update)heeft gehad bij 50,000 km , er mankeerde niks aan de auto , alleen een setje ruitenwissers.

ze moest terplekke 65 euro betalen wat ons erg goedkoop leek , ook voor een elektrische auto,,,tot onze stomme verbazing ligt er nu een rekening van 500 euro !!!!!! voor de onderhoudsbeurt

heel raar want afgelopen december betaal de ik boor mijn benzine kodiaq die voor zijn eerste beurt ging 327 euro...

we zijn wel geschrokken van de rekening van de enyaq gezien het feit dat er geen olie en filters vervangen hoeven te worden en de elektromotor een gesloten systeem is,, dus lijkt mij een rondje lopen onder de auto voldoende...


hebben meer mensen met een enyaq zo`n torenhoge rekening gehad ???
 

wdejong32

Actief lid
weinig bijzonders ,, 280 euro beurt,,, 51 euro remvloeistof vervangen ,,, en 72 euro interieurfilter en dan BTW maakt 490 euro

lijkt erop dat ze dan 60 euro al heeft betaal voor 2 ruitenwissers voor de voorruit
 

wdejong32

Actief lid
blijft wel raar dat ik bij dezelfde dealer (korterink rouwveen) voor mijnbenzine Kodiaq 327 betaalde afgelopen december , ook voo zijn eerste beurt na 2 jaar
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Mijn elektrische Kia kostte 85 euro voor een beurt! (Ander merk, andere dealer, maar toch....)
Ik zou bij Pon/Skoda Nederland, en bij Korterink zelf, informeren of dit klopt, en voorlopig (nog) niet betalen.
Wat doen ze voor die 280 euro beurt?
 

ertromp

Forumguru
Blijkbaar de trommelremmen inspecteren en schoonmaken. En dat voor het luttele bedrag van 280 euri Niet normaal zeg.
Laat de garage maar mooi verklaren wat gedaan is voor de centen.
 

JeSko

Forumguru
Batterij garantie tot 160.000 km of 8 jaar, daar gaan er nog veel ter plekke tranen voor laten vrees ik.
 

Jdbigg

Senior Member
Mijn vrouw heeft een Enyaq welke pas zijn eerste beurt (zonder update)heeft gehad bij 50,000 km , er mankeerde niks aan de auto , alleen een setje ruitenwissers.

ze moest terplekke 65 euro betalen wat ons erg goedkoop leek , ook voor een elektrische auto,,,tot onze stomme verbazing ligt er nu een rekening van 500 euro !!!!!! voor de onderhoudsbeurt

heel raar want afgelopen december betaal de ik boor mijn benzine kodiaq die voor zijn eerste beurt ging 327 euro...

we zijn wel geschrokken van de rekening van de enyaq gezien het feit dat er geen olie en filters vervangen hoeven te worden en de elektromotor een gesloten systeem is,, dus lijkt mij een rondje lopen onder de auto voldoende...


hebben meer mensen met een enyaq zo`n torenhoge rekening gehad ???
Niet betalen, moet fout zijn van de dealer. Bij een Enyaq zit 5 tit 7 jaar gratis onderhoud inbegrepen. Ik had ook zoiets bij onze tweede auto, een Citigo e-iV met ook 5 jaar onderhoud inbegrepen. Ik kreeg ook onverwacht een hoge factuur achteraf. Na mijn protest niets meer vernomen…
 

Captain Hook

Forumguru
Zoals @hemi24 al aangaf, Skoda zegt letterlijk dit:

"Bij Škoda vinden we het belangrijk dat je zorgeloos in je elektrische auto kunt rijden. Daarom bieden wij naast onze garanties de eerste 7 jaar onderhoud inclusief aan."

o_O
 

Captain Hook

Forumguru
wij hebben een import enyaq dus geld voor ons niet
Het geld voor jullie dus wel! Heel veel geld zelfs! :koffie:

Ik neem aan dat je trouwens 'geldt' bedoelde...

Maar niettegenstaande; heb je niet van tevoren te horen gekregen wat het zou gaan kosten en/of überhaupt gevraagd?
 

Tees

Donateur
Jongens, even goed doorlezen naar de kleine lettertjes: dat geldt alleen voor EVs die door Pon geleverd en/of geïmporteerd zijn:
Onderhoud inclusief is uitsluitend van toepassing op nieuwe volledig elektrische voertuigen die door Pon’s Automobielhandel B.V. zijn geïmporteerd en te naam zijn gesteld in Nederland

TS heeft dus wel degelijk gelijk. Punt is alleen dat er hierdoor geen standaardbedrag voor staat, en ze dus kunnen vragen wat ze willen. Ik meen me trouwens te herinneren dat er een tijdje terug iemand was met precies hetzelfde probleem. Misschien even zoeken?
 

wdejong32

Actief lid
ik kan inderdaad op de skoda site en ook niet bij de dealers terug vinden wat een beurt voor een enyaq kost ,, onze auto is door een dealer geimporteerd en wij vallen dus buiten de gratis onderhoud regeling

vanmorgen wel mail naar de dealer gestuurd over belachelijk bedrag (490 euro) t.o.v de kodiaq 1.5 benzine die ik zelf rij (327 euro) en bij dezelfde dealer
 

Jdbigg

Senior Member
Ja, goed dat je daar een punt van maakt. Al die leveranciers claimen lagere onderhoudskosten van EV’s en dan komen ze met zo’n belachelijk bedrag aan.
 

Jdbigg

Senior Member
Kleine lettertjes: “Deze regeling geldt niet voor Enyaqs en Citigo iV’s die niet zijn geïmporteerd door Pon.”
 

hemi24

Forumguru
@kiekkiek : dat sluit aan op de tekst verderop op de site toch?

Vanaf 30 september 2022 geldt voor de Enyaq iV de eerste 7 jaar onderhoud inclusief. Voor de Enyaq Coupé is dit nu al het geval. Dit betekent dat het onderhoud van jouw nieuwe Škoda helemaal gratis is met uitzondering van slijtage onderdelen. We checken het interieurfilter en vervangen deze volgens schema. Daarnaast verversen we de remvloeistof en inspecteren en reinigen we de trommelremmen.
 
Bovenaan Onderaan