PR-nummers remmen

Michelv.

Forumguru
Ik ben op zoek naar nieuwe remdelen voor mijn Golf7, nu lees ik op diverse sites dat de PR-nummers bindend zijn aan het type remmen dat gemonteerd is op de auto. Bij mijn auto dus de 1KE en 1ZE.
Maar bij diverse aanbieders krijg ik een melding dat het onderdeel niet op mijn auto zou passen terwijl bij het onderdeel dus wel de PR's 1KE of 1ZE staat, vind ik vreemd. Hoe zit dit?

360.jpg
 

Tees

Donateur
Die websites zijn verre van onfeilbaar in wat wel en niet past. Als het PR nummer overeenkomt zit je veiliger dan met wat deze of gene website aangeeft. Overigens check ik zelf voor remschijven meestal ook nog de diameter door de oude op te meten. Just to be sure...
 

hemi24

Forumguru
1KE = Disc brakes, rear
1ZE = Disc brakes, front (Geomet D)

Dat lijkt me niet zo gek veel te zeggen...

Remvoeringen voor trommelremmen zullen dan wel niet gaan passen..!

:D:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Haha, nee, dat zegt dan idd niet zo veel. Ik kijk overigens in ETKA ook altijd even wel typenummer bij mijn auto hoort. En dat geeft dan vrijwel altijd meerdere mogelijkheden (afhankelijk van motorisering en uitvoering zijn de schijven namelijk groter of kleiner), daarom meet ik dus ook na.
 

Tees

Donateur
Tsja, zoals ik al zei: op 1 type auto, kunnen zomaar 4 verschillende soorten remnne gemonteerd zijn. Zoek die link hierboven eens na, en controleer het onderdeelnummer. Onderdeelnummers zijn uniek en dus altijd goed.
 
Bovenaan Onderaan