Rene de Wit
Actief lid
@huubhuub
Ik beweerde ook niet dat de het systeem detecteert dat er een powerbox tussen zit maar wel dat hij detecteert dat de ECU losgekoppeld wordt en weer aangekoppeld wordt ongeacht wat hiervoor de reden is.
De huis tuin en keuken automobilist (om maar eens een term te noemen
) koppelt zijn ECU nooit los. Bij een geval motorschade en dit soort meldingen in het systeem kun je "lastige" vragen verwachten, of erger.
====
Over het bepalen van de mechanische toleranties, ik weet persoonlijk niet zo veel van de VAG motoren maar wel van Toyota motoren, uit de coderingen blijkt een familieband tussen de verschillende blokken.
Zo had men in de jaren '90 de 3S serie, gebouwd als 3S-FE, 3S-GE, en de 3S-GTE. Alle drie hetzelfde onderblok met een andere kop, de vermogens van de hierboven beschreven blokken lopen uiteen van 110pk-260pk.
Het enigste verschil tussen de GE (158-175pk) en de GTE (220-260) blokken was de turbo. Motorenbouwers gaan nu eenmaal niet constant het wiel opnieuw uitvinden en zullen in de basis dezelfde componenten (cilinderblok, kop, krukas) gebruiken. Ik gok er even op dat eenzelfde nauwe familieband bestaat binnen bv de 1.9tdi blokken van 90-130pk. Zodat op die manier een betrouwbare inschatting gemaakt kan worden van de mechanische toleranties.
Daarbij kan bij professionele tuning mn zaken als koeling, en de al eerder genoemde verbrandingswaarden in de gaten gehouden worden.
Ik beweerde ook niet dat de het systeem detecteert dat er een powerbox tussen zit maar wel dat hij detecteert dat de ECU losgekoppeld wordt en weer aangekoppeld wordt ongeacht wat hiervoor de reden is.
De huis tuin en keuken automobilist (om maar eens een term te noemen

====
Over het bepalen van de mechanische toleranties, ik weet persoonlijk niet zo veel van de VAG motoren maar wel van Toyota motoren, uit de coderingen blijkt een familieband tussen de verschillende blokken.
Zo had men in de jaren '90 de 3S serie, gebouwd als 3S-FE, 3S-GE, en de 3S-GTE. Alle drie hetzelfde onderblok met een andere kop, de vermogens van de hierboven beschreven blokken lopen uiteen van 110pk-260pk.
Het enigste verschil tussen de GE (158-175pk) en de GTE (220-260) blokken was de turbo. Motorenbouwers gaan nu eenmaal niet constant het wiel opnieuw uitvinden en zullen in de basis dezelfde componenten (cilinderblok, kop, krukas) gebruiken. Ik gok er even op dat eenzelfde nauwe familieband bestaat binnen bv de 1.9tdi blokken van 90-130pk. Zodat op die manier een betrouwbare inschatting gemaakt kan worden van de mechanische toleranties.
Daarbij kan bij professionele tuning mn zaken als koeling, en de al eerder genoemde verbrandingswaarden in de gaten gehouden worden.