Powerbox 1.9 TDI

VEEJAY

Forumguru
Misschien is dit wat voor de topicstarter:

Ome Frank weet wel raad met je Skoda
24.gif


http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/auto_s/bmw/46199582.html%3Freturn%3DeJwli1sKwjAQRfdSaD%252FzNmhCkHYn0RZakjZDE7Aq7t2JzsflHO4db7h5L4bZbLg6myZPfr%252FPdi4FDKUhwbSR1e%252BhQPS%252BZLJF%252Bp8QmOF6RMe7MbuSWtnzVg4Ro7%252F8qCC9Fqh4IAotmdLVnmgnoRWTaONSP1k9tPBAu62YQ8q1ER043tjPFxmEMQs%253D%26df%3D1%26fta%3D
 
De O2 heeft alleen maar PD motoren. Dat is ook de reden waarom ik geen boxe heb. Hiervoor had ik een Caddy TDI met 90pk, gewoon, net als de 110pk TDI lekker ouwe techniek waar je alles mee kan. Ik eindigde op 140pk en 350Nm. En dát doet wat met een bestelwagentje van nog geen 1100kg!
 

Pedro

Lid
Eeen verwijderde powerbox is voor de dealer niet electronisch zichtbaar (buiten de motorschade om natuurlijk).
Een goedkope powerbox fopt de ecu door een lage brandstoftemperatuur te sturen naar de ecu, een weerstandje is het enige component in deze boxen, een iets duurdere is belastingafhankelijk, een hele dure (~600 euro) kan ook de turbodruk reguleren maar is nog niet zo goed als een juist uitgevoerde tuning.
Er komt veel meer bij kijken dan enkel brandstof inspuiten, het mment van inspuiting, de laaddruk, koppelbegrenzer enz.enz. zijn minimaal net zo belangrijk, het ongecontroleerd brandstof inspuiten is schadelijk, enorme thermische en mechanische belasting, een verkeerd inspuitmoment en het buiten werking stellen van de noodloopregeling zijn geen dingen die je wenst.
Het kan wel even goed gaan, maar uiteindelijk gooi je hem toch een keer weg, het is een low-budget oplossing.
De enige juiste manier is het aanpassen van alle relevante waarden, dit in de juiste verhouding en steeds aangepast op de betreffende auto.
Van een goedkope powerbox kun je ook plezier hebben natuurlijk, maar de vergelijking met een chiptuning gaat niet op, appels en peren.
 

jos_br

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />

Zou wel een cheapo opplossing zijn voor de mensen onder ons die het chippen niet kunnen bekostigen (nofi).

Ik blijf het zelf echter zo verdraaid jammer vinden dat ik niet mag chippen van de leasemij. Met een powerbox zou het eventueel makkelijker kunnen (is er waarschijnlijk makkelijk uit te halen indien nodig, alleen doe je dat niet zo snel als je net een ongeluk hebt gehad (en dan ben je alsnoghet bokje
frown.gif
))

[/ QUOTE ]

Ik heb nooit kunnen begrijpen dat er wel een hoop geld voor een auto neergelegd wordt en een goede tuning niets mag kosten. Velgen e.d. mogen weer wel iets kosten.....

Jos.
 

Bono

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: gijoe666</font><hr />

Zijn er uberhaupt mensen hier op het forum die een octi2 hebbe met een powerbox? Ben benieuwd naar de ervaringen, vooral op de langere duur!

[/ QUOTE ]

Bovenvermelde uitspraak werd gedaan op 18/08/2006. Zijn er, inmiddels 6 maanden later, Octaviarijders die hier iets zinnigs over te vertellen hebben ?
 
Velgen mogen ook niets kosten Jos. Allemaal imitatie en onbetrouwbare banden. Hoe is het met je Caddy btw
winkie.gif
 

Bono

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Bono</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: gijoe666</font><hr />

Zijn er uberhaupt mensen hier op het forum die een octi2 hebbe met een powerbox? Ben benieuwd naar de ervaringen, vooral op de langere duur!

[/ QUOTE ]

Bovenvermelde uitspraak werd gedaan op 18/08/2006. Zijn er, inmiddels 6 maanden later, Octaviarijders die hier iets zinnigs over te vertellen hebben ?

[/ QUOTE ]

Is het niet beter dat dit onderwerp afgesloten wordt als er toch niet meer op gereageerd wordt ?
 

___JC___

Forumguru
Ik heb er geen ervaring mee maar wel ervaringen gehoord van anderen. Voor een paar pk (10-15) erbij kan het best goed werken. Wat het ding eigenlijk doet is je computer voor de gek houden zodat er meer brandstof ingespoten wordt en er dus meer vermogen is. Schijnt op de lange duur niet echt goed te zijn voor je motor en in plaats van een hele powerbox schijnt een bepaald weerstandje van een paar euro net zo goed te werken.
 

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ___JC___</font><hr />

Ik heb er geen ervaring mee maar wel ervaringen gehoord van anderen. Voor een paar pk (10-15) erbij kan het best goed werken. Wat het ding eigenlijk doet is je computer voor de gek houden zodat er meer brandstof ingespoten wordt en er dus meer vermogen is. Schijnt op de lange duur niet echt goed te zijn voor je motor en in plaats van een hele powerbox schijnt een bepaald weerstandje van een paar euro net zo goed te werken.

[/ QUOTE ]

Welk weerstandje zou dat dan moeten zijn??
 

japiejo5

Actief lid
Zou ook wel iets willen laten doen aan mijn TDI 1.9 PD,...maar 1200 euro bij PON had ik er niet voor over.
Is er iemand die een powerbox heeft welke ik zou kunnen proberen,...of wellicht tips voor een adres waar je dit zou kunnen laten doen!
 

VEEJAY

Forumguru
Dit is iig met chip, niet verkeerd trouwens.
[video=youtube;tGXcI351zJg]http://www.youtube.com/watch?v=tGXcI351zJg"]http://www.youtube.com/watch?v=tGXcI351zJg[/video]

Ik heb wel een vriendje gehad met een 110pk ibiza met powerbox. Die was iig goed snel en is altijd heel gebleven.
 

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Ik heb wel een vriendje gehad met een 110pk ibiza met powerbox. Die was iig goed snel en is altijd heel gebleven.

[/ QUOTE ]

Kan wel kloppen ja,(lees wat ik ook al op pagina 1 heb gepost).
 
Bovenaan Onderaan