Potje is nieuw

Potje

Actief lid
Zo, de bestelling is de deur uit. Nu mag de leasemaatschappij het allemaal gaan regelen.

Combi 1.6 FSi Elegance, Mica Black, deels leder Onyx, 17" Pegasus en Xenon....... KOM MAAAAAAAAAAHRRRRRRR!

Ik kan niet wachten.......
/forum/images/graemlins/grin.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Nu het vervelende wachten..

[/ QUOTE ]

én slechte nachtrust, én ongeduldig internet afschuimen om foto's opzoeken van Skodawagens, én tegen iedereen zeggen dat het nog zoveel dagen is, én streepjes op de muur trekken tot grote ergernis van man/vrouw - vriend/vriendin - ouders,...

maar het wachten wordt toch ZOOOO HARD beloond!!!!!! /forum/images/graemlins/laugh.gif
 

Potje

Actief lid
Ik werd net gebeld door het wagenpark!

Correctie: Combi 1.9 TDi Elegance, Mica Black, deels leder Onyx, 17" Pegasus en Xenon....... KOM MAAAAAAAAAAHRRRRRRR!

Ik rij toch iets meer dan ze verwacht hadden. /forum/images/graemlins/laugh.gif

Beter zo want ik ben een echte dieselrijder:
liever met 2500 rpm 140 km/h rijden dan met 4200 rpm...
liever met 250 Nm 70 km/h in de vijf rijden dan met 150 Nm...

Al moet ik zeggen dat ik best te spreken was over de 1.6 FSi. Erg smeuig over de hele revs-band voor een 16 klepper. Ik hou er niet zo van dat de vermogenspiek pas in de laatste 2000 toeren komt. Doe mij maar power in de eerste 3000 toeren.
Volvo en Saab zijn volgens mij de enige die dat begrijpen met hun low pressure turbo's.

Ach, ik heb nu weer een diesel en is alles opgelost!

Ja, dat wachten is inderdaad een crime! De dealer zei dat de levertijd zo'n 6 tot 8 weken is. Aangezien ik pas per 1 september bij de nieuwe baas begin, hoef ik dus waarschijnlijk maar een paar weekjes in de voorrij-auto te rijden (die natuurlijk veeeeeeeeel te klein is).
 

rickske

Actief lid
Welkom op het forum en veel rijplezier en fun met uw auto als die is afgeleverd. /forum/images/graemlins/wink.gif
 

Potje

Actief lid
Dank voor uw warme woorden.

Ik ben gek op deze fora. Gelijkgestemden die uren kunnen bomen over hun liefde. Ben ook een frequent bezoeker op het smartforum (= auto van mijn vrouw).
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Al moet ik zeggen dat ik best te spreken was over de 1.6 FSi. Erg smeuig over de hele revs-band voor een 16 klepper. Ik hou er niet zo van dat de vermogenspiek pas in de laatste 2000 toeren komt. Doe mij maar power in de eerste 3000 toeren.
Volvo en Saab zijn volgens mij de enige die dat begrijpen met hun low pressure turbo's.



[/ QUOTE ]

Volgens mij heeft Skoda (VAG) dat ook wel begrepen hoor: de 1,8T heeft een continu max koppel van 210 nm tussen de 1750 en 4500 toeren en is dus heerlijk laag in de toeren te rijden!

Helaas is deze motor niet meer leverbaar in OII, maar zal op termijn ongetwijfeld vervangen worden door de 2.0T FSI die nu o.a. in de Golf GTI zit.

En natuurlijk welkom op het forum, sterkte met het wachten /forum/images/graemlins/smile.gif!
 
Bovenaan Onderaan