Porsches op de Ring

sitechris

Donateur
Vandaag had ik een vrij dagje en omdat ik voorzag dat ik me ging vervelen (lees: nare klusjes doen in en rond huis) ben ik naar de Nurburgring in Duitsland gegaan. En tot mijn geluk was er een ware optocht van Porsches. Ik heb ze allemaal gespot en beluisterd:

Een 944 Turbo
Boxster S
Cayman S
Een 911 uit de jaren 70 (hulde voor de sound)
Veel Carrera en Carrera S modellen van verschillende jaargangen
Heel veel GT3's
Ook een paar GT3 RS
Twee GT2's
Een boel 911 Turbo's van de nieuwste serie
Carrera GT

Mooiste sound: de Carrera GT, wat maakt die mooie auto muziek. Het is dan ook een 10 cilinder. Het klinkt als Formule 1. Wat een auto!

Verder reden er maar 4 auto's van een ander merk rond:
Een BMW M3 3.2 V6 uit de jaren 90
Een BMW M3 V8 (nieuwste model)
Een Aston Martin Vantage V8
Een Alpina B5 (500 pk V8 BMW 5 serie)

Anyways: ik vind Porsches sowieso al geweldig, dus ik had echt een topdag. Plus dat het vandaag op de Autobahn ook meer dan goed toeven was :)

Ik heb trouwens filmpje gemaakt van al die razende Porsches, zal ik deze week wel even op YouTube knallen.
 

Gieliovd

Forumguru
Wat grappig dat jij er "even een dagje op de ring" van maakt. Woon je zo dicht bij de grens?

Het klinkt als een leuke dag, Porsches zijn inderdaad hele mooie auto's. Vooral de oude kunnen mij wel bekoren. De nieuwe zijn natuurlijk ook heel mooi.

Heb je zelf gereden of alleen bekeken?
 

Glenn

Actief lid
was het er nog te doen van drukte want soms is het er veel te druk

maar wel veel te zien dan

ik vind zelf dat somige van de gt3 rs zo luid zijn denk andere uitlaat
 

higgy

Forumguru
Ik ben daar in een grijs verleden een keer gaan rijden met m'n Citroen GS Break, haha!
 

sitechris

Donateur
Wat grappig dat jij er "even een dagje op de ring" van maakt. Woon je zo dicht bij de grens?

Het klinkt als een leuke dag, Porsches zijn inderdaad hele mooie auto's. Vooral de oude kunnen mij wel bekoren. De nieuwe zijn natuurlijk ook heel mooi.

Heb je zelf gereden of alleen bekeken?

Ik woon bij Utrecht, dus het was wel even sturen, plus dat ik ook nog wat extra Autobahn kilometers heb meegepakt (ik ben nog even via Koblenz naar Frankfurt doorgereden). In totaal 900 kilometer gereden vandaag. Ik ben niet de Ring zelf op geweest, dat vind ik zonde van mijn bandjes plus dat het ook een link circuit is. En om nu met halfgas de Ring te nemen. Hmmmm, dat lijkt me niet echt leuk en ook wel wat gevaarlijk met al die beesten van sportwagens in je nek. Eerlijk gezegd ging het mij vooral om de Autobahn kilometers. Even lekker stoeien op de Autobahn. De Ring was meer even een heerlijke tussenstop. Filmpje ben ik btw aan het uploaden, alhoewel Youtube weer niet echt meewerkt :(.
 

Gieliovd

Forumguru
Ok, ja dat is een eindje rijden dan! Maar goed, afstanden in Nederland en omgeving.... ik moet straks wel erg wennen denk ik in Australië waar de afstand naar de gemiddelde supermarkt waarschijnlijk net zo ver is als naar de ring ;)

Gelijk heb je ook. Ik zou ook nooit die ring op gaan. Ik denk dat ik 20 ogen te kort zou hebben en continu de angst om anderen in de weg te zitten. Nee, laat mij maar kijken :)
 

VEEJAY

Forumguru
Ha die Chris leuk uitje!

Ik was er zaterdag met wat vrienden. We hebben bij rent-racecar een Golf R32 DSG gehuurd. Je kunt kiezen uit verschillende klassen auto's incl verzekering, dat is echt een aanrader!
 

Desperado

Forumguru
Klinkt zeker leuk!
Maar een Porsche die als een formule 1 klinkt?
Dat geloof ik niet nadat ik beide klasses heb zien rijden op Hockenheim.(ook een leuk ritje btw van 8 uur rijden in de bus)
Als ik de kans zou krijgen zou ik wel met de Felicia eens een rondje meepakken.
Gewoon om eens te ervaren hoe dat gaat.
 
Bovenaan Onderaan