Polo vanaf 2014

Arjan1985

Forumguru
Beste forum genoten.

Mijn oog is toch gevallen op een VW polo. Al een tijd bezig met een tweede auto aangezien de Fabia 1 geen lang leven beschoren meer heeft.
De WRC versie gaat m’n vrouw niet in rijden en een R versie is al to much.
Dus ik wil op safe spelen en een 1.0 tsi motor is dan de beste keuze denk ik. Km stand maakt mij niet zoveel uit. Meeste rond de 2 ton op de teller. Apple car play is een must.

Ik heb er nu 5 in m’n favorieten. Bijna allemaal wit toevallig. Echter allemaal zonder bediening op het stuur. Ik vind dit wel wat suf tov alle andere opties die er wel op zitten. Is dit inherent aan blue Motion modellen?
Is het eenvoudig om een stuurtje te wisselen van een golf of ligt er geen voorbereiding klaar kwa bedrading?

Alvast dank voor jullie feedback.

Rallye

Forumguru
Als Apple CarPlay een must is, is 2014 dan niet te vroeg? Bij Skoda kwam CarPlay pas in 2015 (MJ 2016, met de MIb2 Amundsen en Columbus). Of je moet after market gaan natuurlijk.

Antera

Donateur
Voor smartlink pas vanaf +/- 2015
Stuur bediening is een optie op de luxere modellen is stuur + sleepring en bekabeling

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Skoda Fabia 3 geen optie in de hatchback uitvoering ?
Heb je wel gauw bediening op stuur van verschillende dingen
En kwa ruimte vermoed ik zelfs nog iets meer dan de Polo !?
Hadden een jaar of 5 terug een polo tijdelijk op werk, en toen ik die is ging opzoeken bij de RDW en vandaar uit op de VW site kwam
Schrok ik me de tandjes vanwege de prijs van 36K nieuw............

Arjan1985

Forumguru
Thanks voor de feedback allen. Ik heb ze vanaf 2016 inderdaad als favoriet dus met navigatie scherm en smart link als het goed is.

@EdK ja dat zou ik prachtig vinden om bij Skoda te blijven. Sowieso poog ik bij VAG te blijven.
Maar (schiet mij maar af) ik knap af op het extreem kleine navigatie scherm in de Fabia 3. Vrij zeldzaam met scherm en ook allemaal zonder stuur bediening.
Alsook zeldzaam om een 1.0 tsi te vinden alsook hatchback. Meeste 1.0 mpi. Dat gaat denk ik te langzaam zijn. Maargoed. Het is voor m’n vrouw dus zonder turbo ook prima.
Rapid vond ze helaas niet mooi. Was ook een leuke auto geweest.

Voordeel is dat de O3FL dan eindelijk mijn dagelijkse wagen wordt.

Als voorbeeld. De Fabia 1.0 mpi als eerste hatchback (zonder schade) kandidaat op MP. Duizend euro duurder dan de Polo 1.0 tsi. Zelfde bouwjaar. Gelijkwaardige km standen.

Tevens de eis geen importauto en niet te veel eigenaren wissels. (Want dan zal er wel wat mee zijn…)

IMG_1873.jpeg IMG_1874.jpeg

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Had me Fabia 3 toendertijd met een Amundsen en die scherm grote vond ik echt wel meevallen !?
Ja oké het is geen Tesla TV scherm wat er hangt, maar kon genoeg detail zien op scherm en dan eventueel met de pijlen tussen de tellers erbij aangezet was het prima rijden....
Was een ambition actie uitvoering ( had speciale naam, ben hem alleen ff kwijt ) en ik had dan de combi daarvan.
En daar had ik phone / geluid en nog een paar knoppen op stuur zitten.

EdK

Forumguru
Ja via MP kijk ik nooit of nagenoeg niet !

Maar dit is dan ook een witte https://www.autowereld.nl/skoda/fab...017-cruis-clima-nieuwstaat-42085244/foto.html

En hier de versie drive geselecteerd van duur naar goedkoop

CDO

Forumguru
@Arjan1985 met geen import als eis beperk je wellicht je keuze terwijl niet alle import direct misse boel is. Er zijn hier op het forum diverse mensen die een import hebben omdat er periodes geweest zijn dat het aanbod op de Nederlandse markt absoluut niet aansloot bij de vraag. Ook door dealers werden toen veel nette auto’s geïmporteerd en verkocht omdat er vraag was.

Bakkertje

Forumguru
Heb je een Ibiza wel eens overwogen?
Ook een vag product (niet bekend mee) maar wellicht ook interessant?

Rallye

Forumguru
De navigatie in een Polo van 2016 en een Fabia 3 zijn toch hetzelfde? Hoezo dan een klein scherm in de Fabia?

Arjan1985

Forumguru
Als ik de foto’s zo kan vergelijken lijkt die in de polo bijna 2 keer zo groot kwa scherm. De eis loslaten kan ook en dan aftermarket iets monteren.

EdK

Forumguru
Heb je het scherm in de Fabia 3 van de Amundsen wel in echt gezien ?
Want mbt grote was dat prima te doen hoor !
Oke de plek is bij de fab4 wel beter ( hoger )

Arjan1985

Forumguru
Oké ik zal dat eens opzoeken. Ik heb de knik de Columbus voor mij.
Om eerlijk te zijn vind ik de opstelling van een Seat de mooiste. Gaat richting het night rider of Saab gevoel met het op het oog ietwat gekantelde scherm op de bestuurder gericht.

Bovenaan Onderaan