Pollenfilter

Huibert

Forumguru
Ja. Links naast het dashboardkastje, je komt hierbij door vanaf de voetenruimte naar boven te kijken. Hier zie je tussen de isolatie en de middenconsole een lange zwarte klep met twee schuifstukken zitten, deze schuif je naar het midden toe en dan kun je het filter uitnemen. En neem van mij aan wanner je eenmaal weet hoe het werkt kn je dit bijna even snel doen als ik dit kan typen ;)
 

Hakar

Donateur
Een filmpje als voorbeeld.
idee is allemaal hetzelfde.
Je hoeft er niet voor op de rug te liggen, je kunt ook naast de auto op een matje knielen en dan van daaruit werken.

Link voor filmpje opent in Youtube.
 

EdK

Forumguru
één ding is zeker die monteur van dat filmpie komt niet aan mijn wagen met ze baggerhanden.
Verwijderd het filter en niet ff een stofzuiger met spleten mondstuk erop erdoor halen
Filter ging alweer met zwarte vingers erop erin
En dan draait hij het kapje ff om en laat me een partij vuil op de mat vallen....

Knoeier....
 

Cordoba

Forumguru
één ding is zeker die monteur van dat filmpie komt niet aan mijn wagen met ze baggerhanden.
Verwijderd het filter en niet ff een stofzuiger met spleten mondstuk erop erdoor halen
Filter ging alweer met zwarte vingers erop erin
En dan draait hij het kapje ff om en laat me een partij vuil op de mat vallen....

Knoeier....

Maar gelukkig parkeerde ie de auto wel tussen de brugpijlers voor dit klusje.:banghead:

Als je de auto dan een meter omhoog zet zodat je niet hoeft te knielen naast de auto, dan snap ik het nog, maar nu....
 

Hakar

Donateur
Het was een nieuwe auto volgens mij, en zo blijft het een nieuwe auto.
Goed bezig met preventief onderhoud.;)
 

V-Strom

Actief lid
één ding is zeker die monteur van dat filmpie komt niet aan mijn wagen met ze baggerhanden.
Verwijderd het filter en niet ff een stofzuiger met spleten mondstuk erop erdoor halen
Filter ging alweer met zwarte vingers erop erin
En dan draait hij het kapje ff om en laat me een partij vuil op de mat vallen....

Knoeier....

Het gaat er hier om te laten zien hoe je een interieurfilter vervangt, niet hoe je een auto stofzuigd !
 

oco1979

Forumguru
carbon filter nemen, is beter tegen geurtjes enzo

Bestaat zelf een pollenfilter van K&N(deze van de sportluchtfilters). :pieker:
Tegengekomen als ik de mijne bestelde via autodoc , zoals de luchtfilters zijn ze ook zo goedkoop ;)
Dan maar bosch genomen.
 

EdK

Forumguru
Het gaat er hier om te laten zien hoe je een interieurfilter vervangt, niet hoe je een auto stofzuigd !
Tsja bij het vervangen van een luchtfilter(s) in een auto of kantoor haal je ook het opgehoopte vuil weg.
Doe je dat niet en het zit aan de verkeerde kant dan is de filter alweer meteen vervuild....
Maar goed als je dat teveel werk is dan moet je lekker zo door gaan.... één ding is zeker..... je bent vlugger klaar ! :pieker::pardon:
 

gossy

Actief lid
Bosch is goede keus. Goed materiaal, veel plooien. Leg maar eens een b of c merk op weegschaal, en dan een Bosch.. Als je koolstof wil persé - deze moet je sneller wisselen dan een normaal pollen filter. Koolstof enige pluspunt is absorptie vluchtige organische stoffen - en het gemiddelde interieur filter ermee is qua cm³ aan koolstof ongeveer een maand of drie aan absorptie en dan is het schluss met het actieve deel van het koolstof in het filter en is het enige werkende deel van het filter het papier eromheen.. Plus de koolstof degradeert en zal door de luchtstroom je cabine in blazen.
 

milanseegers

Forumguru
Bij het stofzuigen van de auto het filter er ff uittrekken deze leegzuigen en de opening waar deze uitkwam leegzuigen doet het ook goed. Filter gaat zo ook wat langer mee dan normaal (er hoopt zich minder vuil op).
 
Bovenaan Onderaan