Poll: trilt jouw 1.6 TDI wel of niet?

Trilt jouw 1.6 TDI DSG wel of niet?

  • Mijn 1.6 TDI DSG rijdt heerlijk, heb echt nergens last van

    Stemmen: 16 69,6%
  • Mijn 1.6 TDI DSG trilt lichtjes, maar het mag geen naam hebben

    Stemmen: 3 13,0%
  • Mijn 1.6 TDI DSG trilt als een malle, dit kan echt niet zo.

    Stemmen: 4 17,4%

  • Totaal aantal stemmers
    23

Gysman

Actief lid
Er is al veel over geschreven, maar het is me niet duidelijk hoe de algehele verhouding nou ligt. Is het exemplarisch, of heeft vrijwel iedereen er last van? Vandaar deze poll.
 

VolvoFox

Senior Member
Ik heb gemerkt dat de SIII heel gevoelig is of de monteurs heel slordig zijn: na elke bandenwissel moet ik terug om nogmaals te laten balanceren.
 

Henricus

Nieuw lid
Na elke bandenwissel door bandenzaak moet ik naar de dealer om de wielen onder belasting te laten uitbalanceren. Daarna is het op acceptabel niveau. Het blijft een voor trillingen gevoelige auto. (Superb HB 3, 1.6TDI)
 
Ik vermoed ook dat de auto heel gevoelig is. Ik heb veel gedonder gehad met mijn 2.0tdi. Daarnet had ik een 1.4tsi als leenauto. Die reed heerlijk.
 

reinierh

Senior Member
Ik heb alleen echte problemen met de zomerbanden. Met de winterbanden nauwelijks trillingen. Met zomerbanden met +/- 140 op de teller, heb ik moeite om de telefoon af te lezen. Inmiddels al 3 keer gebalanceerd. (Gratis)Nieuwe banden gekregen (degeen van vorig jaar waren gecupped.) Maar probleem blijft bestaan. Flensen zijn schoongemaakt. het is nu wel minder maar is er nog steeds. Weet wel dat niet iedereen die in mijn auto zit er last van heeft. Dit heeftdenk ik te maken met welke delen van de auto je aanraakt. Als je netjes met beide voeten op het matje zit en de benen tegen elkaar (je raakt de auto verder niet aan) dan voel je niets. Je ziet alleen de zonneklep en de telefoon trillen. Ik zit met mijn knie/been tegen het middenconsole aan en voel elke trilling. Stuur is daarentegen behoorlijk rustig.
 

Joh@n

Forumguru
Laten jullie het balanceren altijd bij hetzelfde bedrijf doen? Ik heb sinds dat de winterbanden er onder zijn gegaan in November al verschillende keren de boel laten balanceren. Helaas heeft dat de eerste keren bij Kwikfit in Hillegom niet echt geholpen. Daarna ben ik op hun advies bij Kwikfit in Zoetermeer geweest, dat bracht direct aan het licht dat er op elke band minimaal 10-20 gram onbalans zat. Dit terwijl alle wijzers in Hillegom op 0 stonden....

Omdat de trilling er eigenlijk nog steeds niet helemaal uit was, heb ik bij de laatste beurt bij de Skoda garage nogmaals gevraagd of ze even wilden kijken. Ook daar is er weer gebalanceerd en je raadt het al, zelfs daar zat er nog op 2 banden (rechtsvoor en linksachter) onbalans. Nu rijdt de auto eindelijk (zo goed) als toen ik hem ophaalde, maar je ziet dat afgaan op 1 apparaat zeker geen garantie is voor een trillingsvrije auto...
 
Bovenaan Onderaan