Columbus Policy bij dealers: afleveren met laatste kaart / software update

1.4TSI

Actief lid
Beste Leden,

Ik kon er niet gelijk een topic over vinden maar hoe werkt het bij aflevering van een skoda met bijvoorbeeld Columbus met kaarten update / software update. Heb je bijvoorbeeld recht op een gratis laatste update t/m 3 maanden na levering of zo? Ik heb er geen ervaring mee. Ik krijg week 40 een OC3 met columbus en wil even weten wat mijn "rechten" zijn? Ik hoor het wel of een verwijzing naar een topic waar het besproken is. Alvast bedankt.
 

Frank

Forumguru
Idd, nieuwe columbussen gratis via internet, oude columbussen: laatste "skoda" versie bij levering, geen updaterechten.
 

1.4TSI

Actief lid
Idd, nieuwe columbussen gratis via internet, oude columbussen: laatste "skoda" versie bij levering, geen updaterechten.
Ik heb nu een O3 uit 2013 als voorloper met amundsen en krijg in oktober een O3 met columbus.? Dus voor die zal dat dan wel gelden?
 

Wim75

Lid
Vroeg me dit ook al een tijdje af omdat je hier in de boekjes niets over leest. Hoe zit dat met het Amundsen systeem, is gratis updates daarvoor ook van toepassing? Dan voor de versie voor de huidige O3. (MiB Amundsen?)
 

Darkside

Forumguru
Ja ook voor amundsen heb je gratis updates voor de O3.
Het is zelfs zo dat je officieel recht hebt op 3 gratis updates die de dealer voor je installeert als je zelf niet zo handig bent met het downloaden en uitpakken van de bestanden.
Maar de installatie instructies en de website zelf zijn makkelijk te begrijpen dus doe het lekker zelf en geniet iig van gratis updates.
 

Wim75

Lid
Ja ook voor amundsen heb je gratis updates voor de O3.
Het is zelfs zo dat je officieel recht hebt op 3 gratis updates die de dealer voor je installeert als je zelf niet zo handig bent met het downloaden en uitpakken van de bestanden.
Maar de installatie instructies en de website zelf zijn makkelijk te begrijpen dus doe het lekker zelf en geniet iig van gratis updates.

Helder! Dank voor je duidelijke reactie.
 

MikeyMan

Actief lid
Vind overigens dat de dealer bij afleveren wel de nieuwste versie erop mag zetten. Afgelopen vrijdag m'n auto opgehaald, en daar stond de juni update niet op.
 

Fucky

Senior Member
Vind overigens dat de dealer bij afleveren wel de nieuwste versie erop mag zetten. Afgelopen vrijdag m'n auto opgehaald, en daar stond de juni update niet op.
Toch maar even reclameren! Vindt dat de Skoda dealers wel heel erg vaak "vergeetachtig" zijn!
Dit soort kleine dingetjes nooit bij ander merken meegemaakt!
Denk dat de PON druk erg groot is!
 

AndreM

Forumguru
Ik vraag mij toch af wat er onder afleverkosten verstaan wordt als je zelf de navi moet updaten? :cool:
Bij mijn auto kon er nog net een goedkoop lampensetje vanaf, de rest mag ik er zelf bij kopen.

Afleverkosten is gewoon verkapte winst voor de dealer!
 
Bovenaan Onderaan