ploppend geluid als deur open gedaan wordt

barretje

Senior Member
Beste,

Sinds kort een octavia iv aangeschaft maar hier moest nog een trekhaak onder gezet worden. Nu heb ik als ik de deur open doe
een soort ploppend geluid wat bij de achterbumper vandaan komt. Ik denk dat dit te maken heeft met het ontluchtingsventiel/vierkantje
wat er in de auto zit voor als je de deur dicht gooit. Kan het zijn dat dit met het monteren van de trekhaak verkeerd en om is terug gezet?
Ik heb al gezocht of ik dat ding kon vinden maar ik zie hem nergens. Heeft er iemand een tip hoe ik daar bij kan komen of moet daar de hele
bumper voor verwijderd worden?
 

barretje

Senior Member
De auto is nog origineel en heb dus zelf niks aangepast. Helaas kan ik zo zonder de bumper te demonteren niet ziet waar de lucht uit/toevoer zit.
 
Heb bij mijn Octavia 3 een overdruk in de auto gehad, wat veroorzaakt werd door een losgekomen stuk isolatie aan de binnenzijde van de kofferbak. Deze was precies voor het ontluchtingsgat gevallen waardoor er überhaupt geen lucht meer de auto uit kon. Dit zorgde voor hoofdpijn en zeer hoge druk in de auto, waardoor zelfs het panoramadak iets omhoog kwam wanneer de ventilator aan stond.

Dit was van binnenuit te bereiken, gewoon een kwestie van de binnenbekleding aan de zijkant van de kofferbak weghalen. Dan kun je het optisch controleren. Kan me niet voorstellen dat dit bij een OC4 heel anders is dan bij een OC3FL.
 
Bovenaan Onderaan