Plof !

Wasmachineman

Forumguru
Ik hoor sinds ik terug ben van de 150k km beurt af en toe een "plof" in de auto.:1439:
Komt uit de speakers wanneer de radio aan staat. En dan is de radio uit en moet ik hem dus weer aanzetten.
Het betreft een Cruise radio/cd/navi ter info.
Heeft dit te maken met het bezoek van mijn aan de dealer dat er iets niet goed is gedaan misschien ?
Ik heb ze nog niet gebeld, wilde eerste wat checken hier bij de technici !! Bedankt voor de hulp !

Gieliovd

Forumguru
Goedemorgen!

Een knallende radio is al vaker langsgekomen, soms een erg luide knal zelfs.

Een echte oplossing heb ik volgens mij nog niet gezien....

Ik zou zelf direct de dealer bellen en zeggen dat je direct na de beurt een enorme knal uit je radio heb horen komen en je toch afvraagt wat ze hebben uitgespookt!

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=8298&highlight=knal&page=2

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=2379&highlight=luide

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=2049&highlight=luide

mmarechal

Actief lid
Kom niet geheel onbekend voor. Ikzelf heb dit met mijn auto (nu bijna 80.000km gereden) een aantal keer gehad, alleen dan met de Stream radio. Enige verschil is dat er bij mij dan eerst een vrij luide knal te horen is, alles uit gaat (radio, dashboard verlichting e.d.) maar wel meteen weer aan gaat. Dit klinkt in mijn oren nu dan ook meer iets wat niet direct met de radio te maken heeft maar elders in de electronica moet zitten. Bij is het overigens nog niet vaak genoeg voor gekomen om hier echt melding van te maken, maar ben dus ook wel benieuwd wat hier nu eigenlijk de oorzaak van is / is geweest (de laatste keer is bij mij inmiddels enige maanden geleden).

Wasmachineman

Forumguru
Bij mij is het alleen de muziek of navi gelukkig. Met het dashboard is niets aan de hand en ook geen rook te zien haha.
Ik ga maar eens bellen met Schipper in Nibbixwoud, daar was ik het laatst te zien met een onderhoud. Bedankt.

Ronnie

Forumguru
Je kunt eens informeren of ze een softwareupdate of zoiets hebben gedaan, misschien wordt het veroorzaakt door het CAN-bus systeem......

Wasmachineman

Forumguru
Vanmiddag de auto laten uitlezen en niets gevonden behalve een foutmelding van een kinder cd die vol krassen zat ? Zou dat het zijn ? CD eruit gehaald en maar weg gereden ! Nog een keer een plof gehoord en daarna niet meer. Ik hoorde de plof steeds bij een koude motor. Zou dat het zijn ? Morgenochtend maar weer testen dus met koude en warme motor.
Dealer wilde wel mijn Cruise eruit halen en opsturen. En een gewone Stream erin doen. Dan heb ik geen navi en dus moet ik een navi op de ruit plakken, zie ik niet echt zitten. Dus voorlopig nog maar testen en dan terug met mijn bevindingen naar de dealer. Ik zal morgen posten of de plof er nog is !

Gieliovd

Forumguru
We wachten het af.... hou het in de gaten nu je nog volledige garantie hebt en dus weinig gezeur....

Ik herken het van mijn vorige octavia II pre facelift uit 2005. Daar heb ik ook regelmatig een 'plof' of 'plop' gehoord waarbij de hele radio korstondig spanningsloos was en opnieuw moest opstarten.

De radio verloor ook alle voorkeursinstellingen wat natuurlijk vervelend is.

Dat was met een VDO-Dayton 4300 oid.

Het is me alleen te weinig gebeurd om er uitgebreid naar te laten kijken.

Wasmachineman

Forumguru
Vandaag geen plofjes gehad ! Koud of warm, maakt dus nu niet uit.
Misschien was het dus het oude cd'tje ?! Die heb ik dus weggekeild !:407: :407:2 jongetjes gillen het uit !!!
Deze heeft aardig wat vakanties dienst gedaan dus tijd voor een nieuwe !

Gieliovd

Forumguru
Zoiets moet je toch ook niet vertellen!

Verder alleen positief toch? Scheelt een hoop rompslomp ;)

Nieuw CD'tje en de kids weer helemaal blij.

Bovenaan Onderaan