Plens water passagiers kant onder dashboard kastje

O3-Rider

Senior Member
Vanavond veel water op de snelweg, gangetje van 50. Ineens een straal water over de mat aan de passagiers kant.

Bij thuiskomst gekeken. Groene schuim achtige isolatie was zeiknat. Ook de klep voor interne circulatie was goed nat. Verder dan dat kan ik nu niet nagaan waar het vandaan is gekomen.

In ieder geval even langs de dealer morgen want er zit nog garantie op de occasion van 3 jaar oud.

Enig idee wat de oorzaak is (behalve het slechte weer) en waar iets van een gat of zo kan zitten?
 

Cordoba

Forumguru
Meest waarschijnlijke is inderdaad dat vanuit de parafanbak het water via de recirculatieklep binnen is gelopen. Blijft de vraag hoe het waterpeil in de parafanbak zo hoog is gekomen, was er een (lichte) verstopping in de afvoeren (of één van beide afvoeren verstopt), is er op een of andere manier een plens water in parafanbak/op voorruit gekomen of wat is er gebeurd.

Ik denk eerlijk gezegd dat hier uiteindelijk weinig of niets aan de hand is in technisch opzicht. (dus geen garantie, net als wanneer er ineens een halve meter water staat op de plek waar je geparkeerd hebt, dat kun je Skoda ook niet kwalijk nemen)
 

O3-Rider

Senior Member
Dank voor de reacties. Neem Skoda ook niets kwalijk. Meer in de zin van dat ze er even naar gaan kijken. Komt goed.
 

Orange860

Senior Member
Toevallig vandaag bij seat dealer geweest omdat rubberen voetenmat van de Mii (stoere broer van Citigo) aan bijrijderskant kletsnat was. Plasje water. Eigenlijk hele week al. Komt het zo bij het nemen van een bocht van boven gelopen.

Wat blijkt? De afvoer van de airco verdamper was geknikt en liep niet goed door. Kwam ik achter tijdens het hete weer Van afgelopen dagen. Geen spatje regen en toch nat.

Het blijkt een manko te zijn vaker voorkomt. Sinds aflevering in 2015 in de winter bevroren ramen aan binnenkant, vocht etc. Heeft veel bij dealer gelogeerd, probleem nooit gevonden. Ik hoop dat het nu is opgelost.

Reparatie: afvoerslangetje van de opvangbank van de verdamper correct installeren. Is hoop gedoe want je komt er amper bij.
 

O3-Rider

Senior Member
Tsja lekkere mankementen zijn dat.

Vorige week dagelijks met airco gereden met dat warme weer. Maar map kurkdroog.
Dus gaat niet op bij mij.

Hopelijk bij jou nu opgelost.
 

Niels83

Forumguru
Hallo.
Sinds een paar weken een citigo van 2014. Erg tevreden maar. Als de airco uitgaat beslaan de ramen. Verder geen natte plekken.

Kan dit de beruchte parafenbak zijn. En zo jah kan ik dit zelf fixen?
 

Antera

Donateur
Kijk even op het vwupforum Daar is dit al vaker voorbij gekomen. Het aanslaan van de ruiten is een klacht en het water had meen ik te maken met een niet goed gelijmde ruit
 

aiva tco adoks

Forumguru
Up forum is veel te vinden.
Lekkage handremkabel
Lekkage airco
Lekkage parafan
Lekkage 3e remlicht


Kortom de (bl)up vol met water..
Gelukkig kan hij binnen drogen
Maar zeker irritant is dit...
 
Bovenaan Onderaan