Plastic Wielmoerkapjes fixeren

nakharry

Forumguru
Iemand wellicht een handig idee hoe ik die plastic wielmoerkapjes van de Vega velgen goed vast kan zetten?


Ben er ondertussen al 4 kwijt, maar ze zitten eigenlijk allemaal erg los.

Met een fohn warm maken wellicht en indrukken of iets met een soort kauwgom achtige kit?

1Z0601173041.jpg
 

hemi24

Forumguru
Zit met hetzelfde probleem; bij de vorige Octavia's nooit problemen gehad met de sierkapjes, en nu bij de Kodiaq springen ze er bij het schoonspuiten bij de wasstraat doorlopend uit!

Ik heb nog 20 zwarte liggen van SuperSkoda, waarschijnlijk dezelfde van de foto van nakharry; als die beter klemmen moet ik ze wellicht maar vervangen.
 

Rallye

Forumguru
Geen last van, behalve dat de garage bij de wielenwissel ééntje niet goed had aangedrukt. Toevallig was ik vergeten te zeggen dat ze de andere dopjes moesten plaatsen (zwarte velgen met zwarte dopjes in de zomer, grijze velgen met grijze dopjes in de winter) en moesten de zwarte er dus nog af. Eéntje zat erg los.....
 

EdK

Forumguru
BEkend fenomeen, en bij de Fab zijn er ook al diverse verdwenen ...
Bij Yeti hetzelfde probleem al, en toen kocht ik ze nog bij.
Maar nu zoiets van het zal wel en momenteel niet de intentie om nieuwe te gaan kopen.
Misschien wel zodra ik de Fab weer ga inruilen dat ik zorg dat alle 20 er weer opzitten...
 

VAG-man

Forumguru
Nooit last van gehad. Als je ze goed aandrukt worden ze vast geklikt. Je kunt ze dan zonder te beschadigingen alleen er makkelijk afhalen met zo'n plastic tooltje (grijpertje).
 

eriktv

Forumguru
Hier ook nooit problemen gehad, wellicht kun je andere dopjes proberen met een betere pasvorm? Als je er eentje bestelt kost dat zelfs bij de dealer geen drol. Fixeren lijkt me een beetje eng, je zal net zien dat je een wiel moet wisselen als het net heel koud of warm is waardoor je het dopje niet los krijgt :wavecry:
 

Antera

Donateur
Ze klemmen op zich aardig goed ik moet er soms moeite voor doen ze erop te krijgen als ik de wielen van een auto weer terug monteer. Ik denk dat je ze niet goed erop drukt.
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb een setje op superskoda besteld na ook verliezen van de dopjes. Die van superskoda zijn strakker en klemmen beter. Na een jaar nog geen 1 verloren.
 

wakkie

Senior Member
Ook nooit problemen gehad. Vind ook dat ze aardig klemmen. Wissel altijd zomer/winter banden en moet ze met het gele "grijpertje" verwijderen. Wel goed aandrukken!
 

Beauri

Forumguru
De eerste keer dat ik er een aantal kwijt raakte was in de wasstraat, die werden door een medewerker van de wasstraat keurig overhandigd. Daarna bij elke wasbeurt wel in de gaten gehouden en dan verslapt de aandacht en op een gegeven moment waren er dan ook een aantal verdwenen. De grijze kapjes met een metalen uitstraling, die bij de Karoq geleverd waren, waren wel van een mooie kwaliteit maar zaten er niet erg vast op. Leek me weinig zinvol om bij de dealer nieuwe bij te gaan bestellen en dan om de auto heen te blijven lopen om hier en daar aanvullingen te blijven doen. Wilde toch gelijk ook kapjes in een andere kleur hebben, in de kleur van de auto dan, staat ook nog eens fraai ook in zwarte velgen, en om niet gelijk zonder te zitten, maar 2 setjes gekocht. De oude gingen er zoals verwacht makkelijk af, de nieuwe gingen er heel lastig en strak op. Je raad het al.... ze zitten er nog allemaal op en in de kofferbak liggen nu zat reserve kapjes. Voor degenen die nog kapjes nodig hebben.... de mijne komen hier vandaan: https://www.wieldoppengigant.nl/alle-producten/wielmoerkapjes/p-1/
 
Laatst bewerkt:

nakharry

Forumguru
Bedankt voor jullie reacties heren :dankje:

Ik heb er gelijk maar 10 bij de VW dealer besteld vanmiddag a 0,83 ex btw , dus vind ik best veel geld. Die bij SuperSkoda of bij wieldoppengigant schelen de helft idd..

Uiterst correct geholpen door de mannen van het magazijn, was best nog wel even zoeken in het systeem voor de juiste kleur, maar helaas niet op voorraad dus in bestelling.

De foto had ik zo snel even van SuperSkoda afgehaald inderdaad. Jammer dat ik nu lees dat de pasvorm van SuperSkoda of de wieldoppengigant beter zijn.

Ik ga morgen eerst nog even kijken of ik ze iets beter aan kan drukken, maar volgens mij blijven ze los zitten. Op mijn 12 jaar oude Fabia zitten ze ook muur vast en nog nooit eentje verloren... raar toch, lijkt wel gewoon of ze iets te wijd zijn..:arghh:

Een stukje papier is wellicht ook nog een idee @Peter-036:thumbsup:
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben er het laatste jaar ook een aantal kwijtgeraakt, ik krijg het idee dat het klemvlak gewoon slijt in de loop der jaren, waardoor ze te los komen te zitten. Ik heb nu op één velg de dopjes aan de binnen van één vlak een stukje ductape geplakt, zodat ze vaster klemmen, even kijken of dat voldoende helpt.
 

nakharry

Forumguru
Kan mij niet voorstellen dat na 3500 km de klemvlakken bij mij al versleten zijn @Cordoba , maar ducttape is wellicht ook het proberen waard of kneedkit inderdaad :thumbsup:
 

Cordoba

Forumguru
@nakharry Als je niet bij iedere tankbeurt de wielbouten natrekt, kan ik me dat bij nieuwe dopjes ook niet voorstellen, maar toen ik mijn auto kocht kon ik me ook niet voorstellen dat iemand ze kon verliezen als je gewoon goed op de wielbouten gedrukt zijn. Ondertussen ben ik er ook een paar kwijt (gelukkig nog reserve vanwege de slotbouten) en merk ik dat ze gewoon veel losser zitten dan toen ik de auto ruim 2 jaar terug kocht.
 
De fabia (2016) van mijn vriendin heeft hetzelfde probleem. Aandrukken help niet.
Voor €5 60 stuks in China besteld. Hiermee kunnen we even vooruit (zeker omdat deze wel vast blijven zitten)...
 
Bovenaan Onderaan