Plastic Afdekplaatje start/stop stuk. Zwak punt?

Cheetah

Nieuw lid
Mijn kodiaq 1.4 tsi van 2017 met 46000 km heeft het afdekplaatje van de start/stop knop stuk !
Volgens dealer is er geen los plaatje ,dus moet de hele start /stop knop vervangen worden. !!
Komt dit vaker voor omdat je nogal stevig moet drukken op de knop.?
 

hemi24

Forumguru
Ik heb ruim 100d km met de Kodiaq gereden en bij mij is er niets stuk gegaan! Ik verbaas me enigszins over je bericht; heb je een foto ter verduidelijking van het probleem?
 

Cheetah

Nieuw lid
De start/ stop knop bestaat uit hard plastic wat naar binnen gedrukt wordt met daarvoor een zacht plastic dopje met start/stop tekst.
Dit dopje is kwetsbaar en niet los leverbaar.
 

hemi24

Forumguru
Ik dacht eerst dat je het knopje bedoelde om het stop/start-systeem uit te schakelen, maar als ik het goed begrijp bedoel je dus de start-knop op de motor te starten?

Die hoef je toch niet hard in te drukken?
Zelf nooit problemen mee gehad, maar er komen wel eens gevallen voorbij van forumleden, waarbij de knop soms dienst weigerde, wat opgelost werd door een nieuwe start-knop te monteren.
Dat de knop zelf uit elkaar valt heb ik nog niet voorbij zien komen…
 

EdK

Forumguru
iemand moet de eerste zijn !
Dealer zal ook wel zeggen dat ze dit nog NOOIT meegemaakt hebben....... :koffie:
 

hemi24

Forumguru
Wat is de prijs die de Skoda dealer je heeft voorgespiegeld?


:pieker:
 

ruud076

Actief lid
heb bij mijn vorige skoda superb uit 2016 ook een keer een vuile/kapotte start knop gehad, bij de dealer een nieuwe gekocht (15 of 30 euro dat mag ik effe kwijt zijn) en bij mijn eigen garage erin laten zetten (was gratis 20 min werk)
 
Laatst bewerkt:

Cheetah

Nieuw lid
De start/ stop knop bestaat uit hard plastic wat naar binnen gedrukt wordt met daarvoor een zacht plastic dopje met start/stop tekst.
Dit dopje is kwetsbaar en niet los leverbaar. Later bleek dat het afdekplaatje wel leverbaar a 40,35 euro en de schakelaar kost 80,27 euro bij Skoda dealer. Ik heb zelf een nieuw stevig kunststof plaatje er op gelijmd en werkt prima .
start/stop schakelaar + afdekplaatje start/stop engine = 121 euro incl.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan