Pioneer navi ?

Iemand al ervaring met de nieuwste pioneer navi ? De modellen AVIC-HD3BT en AVIC-D3 hebben mijn intresse, ik heb nu een VW dvd navigatie en die bevalt aardig maar niet geheel naar mijn zin, de pioneer is een compleet systeem naar mijn idee. De VW dvd ga ik dus mogelijk vervangen.. benieuwd of iemand al ervaring met de pioneer navigatie modellen heeft....

(is de verlichting instelbaar bijvoorbeeld ? - werkt maxi dot ?????)
 

Jager

Actief lid
Zelf sta ik ook op het punt om de D3BT te bestellen.
Ervaringen van de eerdere navigatie HD1BT met de bluetooth carkit functie waren niet zo denderend (veel echo) het schijnt nu een stuk beter te zijn na een software update. De nieuwe D3BT moet ook een stuk beter zijn met de carkitfunctie.

Een nadeel van de D3BT is dat je de landen niet vooraf geprogrammeerd staan op een HD zoals bij de HD1BT.
Je zit dus wel met het wisselen van cd's, na het plannen van een route kun je de dvd eruit halen en er een muziek of mp3 cd in doen. Wat ik zelf ga doen is voor 2 tientjes de ipod kabel erbij nemen. De sturing voor de ipod zit namelijk al in dit systeem en je hoeft alleen een kabeltje erbij om hem aan te sluiten.

De verlichting schijnt volledig instelbaar te zijn, ook de kleur is instelbaar.
Je kunt hem dus matchen met je dashboardverlichting
489.gif

Of deze ook op de Maxidot werkt durf ik niet te zeggen..was ik ook nog naar opzoek.
 
Ik heb zojuist de Pioneer AVIC-HD3BT besteld, met inbouw, schermpje achterin en ipod aansluiting, 2 weekjes wachten en dan zit het er allemaal in, zal wel foto's maken en posten als klaar is.
smile.gif
 

EdK

Forumguru
Ben heel erg benieuwd hoe je bevindingen erover zijn !!
Hoop dan ook dat je de voor en nadelen hier gaat neerzetten !
Bij wie heb je de HD3BT aangeschaft ?? Linkje aub !?
 

robertko

Nieuw lid
Ik zit zelf ook nog te twijfelen tussen de HD3BT en de Kenwood DNX 7200 (met bluetooth + TMC adapter, dit zijn opties).

Grote voordeel van de Kenwood is de prijs. Nadeel is dat je geen ingebouwde harddisk hebt, maar navigatie via flash (dus ook geen cd/dvd wisselen). Navigatie op de Kenwood moet wel simpel zijn te flashen (poi's en dergelijke).

En als je een ipod hebt zou ik sowieso voor de Kenwood gaan. Ik heb hier en daar op gelezen dat de interface van Kenwood veel sneller is dan die van Pioneer (lees maar eens de www.avic411.com topics, de hd3bt is in de states te krijgen als z2).

Wat ik ook vreemd vond was dat de hd3bt volgens de specs geen divx en mp3 dvd's kan afspelen. Tijdens de autorai vertelde een pioneer vertegenwoordiger dat dat wel mogelijk was.

Blijft een lastige keus...
 

Rayzman

Actief lid
Die DNX7200 heeft geen speedpulse, wat de duurdere kenwoods en pioneers wel hebben. De 7200 moet je meer zien als de tegenhanger van de Pioneer D3.
Ben zelf ook aan het kijken geweest en heb nu een NV-DX79GA set besteld, in duitsland waar die overigens KNA-G350T heet. Auto wordt geleverd in juli dus dan post ik wel wat foto's.
 
aangeschaft bij Keyzer carsystems in Dordrecht, mooie prijs voor pioneer navi + ipod koppeling, inbouw en schermpje achterin. Viel me op dat er weinig stuntprijzen zijn bij Pioneer...
 

tuppertrut

Nieuw lid
Hd3bt

Ook besteld, maar moet schijnbaar via PON worden ingekocht. Levertijd nog ongeveer 4 weken, volgens pioneer staan er in nederland 500 systemen in backorder.
 

robertko

Nieuw lid
Die DNX7200 heeft geen speedpulse, wat de duurdere kenwoods en pioneers wel hebben. De 7200 moet je meer zien als de tegenhanger van de Pioneer D3.
Ben zelf ook aan het kijken geweest en heb nu een NV-DX79GA set besteld, in duitsland waar die overigens KNA-G350T heet. Auto wordt geleverd in juli dus dan post ik wel wat foto's.

Tenzij je regelmatig tunnels met stoplichten en afslagen erin tegenkomt, is een speedpulse overbodig.

Trouwens nu bij Rebelio de HD3BT voor nog geen 1700 euro!! Natuurlijk wel excl.inbouw.
 

Jager

Actief lid
Die DNX7200 heeft geen speedpulse, wat de duurdere kenwoods en pioneers wel hebben. De 7200 moet je meer zien als de tegenhanger van de Pioneer D3.
Ben zelf ook aan het kijken geweest en heb nu een NV-DX79GA set besteld, in duitsland waar die overigens KNA-G350T heet. Auto wordt geleverd in juli dus dan post ik wel wat foto's.
De D3(BT) heeft volgens mij ook gewoon die speedpulse (chyroprocessor) dus echt een tegenhanger van de 7200 ?

Tenzij je regelmatig tunnels met stoplichten en afslagen erin tegenkomt, is een speedpulse overbodig.

Trouwens nu bij Rebelio de HD3BT voor nog geen 1700 euro!! Natuurlijk wel excl.inbouw.
Dat is een nette prijs zeg! Ik moet bij de dealer voor de D3BT 1500,= neerleggen, inclusief inbouw danwel...wil eigenlijk dat gezeur ook niet als je wat met garantie hebt enzo.
 

Rayzman

Actief lid
Heb ff gezocht en D3 heeft inderdaad wel een speedpulse aansluiting. De kenwood 7200 niet. Voor de NV-DX79GA (inclusief TMC en BT) heb ik overigens ook maar 1670,- betaald. Ik heb voor kenwood gekozen om ik liever de hele kaart in geheugen heb dan de hele tijd diskjockey spelen tussen nav dvd en muziek/mp3 dvd. Aan de kenwood kan je een usb stick(of harddisk) pluggen voor je muziek en filmpjes en daar is geen aparte adapter voor nodig zoals bij Pioneer.
 
Pioneer AVIC - HD3BT is ingebouwd

Eindelijk... het heeft even geduurd maar de pioneer navi zit ingebouwd. Mijn ervaringen; nou smullen van het enorme geluid, geweldigde stereo. Ook handig dat als je cd met muziek plaatst deze in een 15 tal minuten op de harde schijf staat. Wat tegenvalt is de tijd van de filemeldingen via tmc. Mijn pda met tomtom is stukken sneller en beter, ook vind ik fijner op tomtom dat deze aangeeft hoe laat ik ga aankomen en dit ook tijdens rijden bijwerkt. Dit doet de pioneer niet. Verder is de pioneer op geluid en beeld echt mooiste wat ik ooit heb gehad. Telefoneren is pret, met touchscreen gewoon nummer intoetsen op scherm en bellen maar... en ook geweldig is de stembediening, roepen "ga naar huis" en de navigatie plant de route naar huis in. Bij mijn pioneer zit de iPod module, het bedrijf wat de inbouw heeft verzorgd heeft deze kabel afgemonteerd in de kleine opbergruimte links net onder stuur, erg mooi weggewerkt dus. Verder zit er achterin de auto nu een schermpje voor mijn dochter, die kan dus dvd kijken op lange ritten met de auto. Er zat een vervelende piep in dat scherm, echter een ontstoringsfilter werd gratis er tussen gezet en perfect opgelost. al met al dus dik tevreden. Ik zal foto's maken en deze plaatsen hier, kunnen jullie meegenieten :)
 

tuppertrut

Nieuw lid
Hd3bt

Da's een mooi bericht, ik heb wederom te horen gekregen dat er 3 weken extra levertijd bij komen. Zit al meer dan 10 weken te wachten op de levering.
 
ja ik heb gewacht vanaf 18 april. Systeem bevalt goed, valt me wel op dat het volume niet aangepast is aan de snelheid van de auto, dus ga ik nog eventjes nakijken.... Wat erg leuk is, via spraakherkenning kun je nu aan einde van de dag roepen "ga naar huis" en de route wordt gepland voor je.. lol

ben er wel uit dat ook de pioneer de aankomsttijd kan melden. kwestie van wat aanklikken.... (lees nooit een handleiding)
 
Bovenaan Onderaan