Pioneer DEH-P 65 BT

Frisco

Lid
Hi,

Ik ben van plan de Pioneer DEH-P 65 BT autoradio met ingebouwde Bluetooth carkit aan te schaffen. Heeft iemand hier ervaringen mee icm de O1? Inbouw, kwaliteit geluid met Skoda speakers (Sound System), etc. Tevens wil ik de zwanehals van m'n huidige Nokia carkit hergebruiken. Is dat mogelijk?

Heeft de O1 een ISO aansluiting? Kan ik ook de standaard cd-wisselaar op deze autoradio aansluiten?

Thx,
Frisco

Main features
------------
Max. Power Output: MOSFET 50W x 4
Tuner: AM, FM
Plays: CD, CD-R, CD-RW, MP3, WMA, WAV
Bluetooth
Front Panel: Removable
Display Illumination: 10-colour LCD
Button Illumination: 10 colours
Rotary Commander
Remote Control: Optional
Cellular telephone auto muting

Connectivity
------------
Aux-in (Rear)
IP Bus
RCA Preout: 2 (F + R or S/W)
Sub-display Output
Hard-wired Remote Input
Direct Sub Drive
ISO Connector ready
Full Control Expansion Units: Multi-CD, TV, Multi-DVD, iPod
Partial Control Expansion Units: DAB/USB

Bluetooth
------------
Handsfree Telephony
Audio Streaming

Tuner Features
------------
Radio Data System (RDS)
Traffic Announcement
Best Stations Memory (BSM)
Auto Alternative Frequency Search
Preset Channel Memory 24
Auto/Manual Frequency Search
PTY Search

CD Player Features
------------
CD-R/RW Playback
MP3 Playback
WAV Playback
Windows Media Audio (WMA) Playback
CD Text
MP3 Text Display
Disc Title Memory
Track Search/Scan/Repeat
Last Position Memory
Random Play

Audio
------------
Balance
Fader
Loudness
Low Pass Filter
High Pass Filter
Parametric Equaliser: 3-band
Source Level Adjuster (SLA)
BMX
Attenuator

purk

Senior Member
iso stekkers moeten er liggen als het goed is, luidsprekers zijn slecht.

Zwanehals ligt eraan, stekker zal zeker overgezet moeten worden

cdwisselaar, als deze van pioneer is wel, anders niet

EdK

Forumguru
Ik heb zelf de voorloper enwel de Pioneer DEH-P 70 BT en naar volle tevredenheid.
Welliswaar niet in een octavia maar wel ingebouwd gezeten in de fabia combi en nu in de roomster
Over de speakers is gewoon goed, maar wat verwacht je anders ?? Als je de standaard kits hebt zit er altijd een losse baggerspeaker bij dus over je standaard autospeakers word het altijd beter.
Microfoon zou in theorie altijd moeten lukken want een microfoon is een microfoon en doen allemaal hetzelfde !! Maar als er een mini-jack (3,5 mm) aanvast zit moet het gewoon lukken !!

Veel plezier met je pioneer en je zal er geen spijt van krijgen
gebruik hemzelf met een prive bluetooth ( Samsung D600 ) en zakelijke telefoon ( Nokia 6230i ) en zonder problemen !

Frisco

Lid
Dit is de achterkant van de Symphony radio/cassette. Zijn dit iso stekkers? En welke stekker is waarvoor (speaker, cdwisselaar, 12v, etc)?

Bijlagen

• symphony.jpg
    symphony.jpg
    37,2 KB · Weergaven: 31

EdK

Forumguru
de bruine en zwarte zijn iso stekkers maar de blauwe zegt mij niets !!
Zou even langs de dealer rijden voor wat info
Dit vanwege het feit dat bij mijn Fabia er toen 2 draden uit stekker losgekopperld moesten worden !! En bij mijn Roomster moest ik een extra print aanschaffen om de koppeling met de radio te kunnen maken omdat er bij de Roomster weer een afwijkende Isonorm gehanteerd word !!?

Ja dat laatste klinkt heel raar ! Ik ging er altijd vanuit dat de Iso stekker een eioropese normering was, en volgens mijn dealer is dat ook zo MAARRRRR men mag hiervan afwijken !! Hoezo normering ?? Gevolgen bij zomaar op de gok aansluiten vandaag de dag ??? Het is mogelijk om je manegmentbox op tilt te laten slaan of in ergste geval op te blazen !!

Dus rij langs je dealer en vraag even aan hun of je een monteur wat kan vragen en naar kan laten kijken !!

EdK

Forumguru
Ja
Maar zoals ik al vertelde zijn er toen 2 draden uit ISO stekker verwijderd en afgeisoleerd door de dealer omdat deze een storing of het opblazen van de manegmentbox konden veroorzaken.
De dealer heeft hier een tooltje voor waarmee hij de 2 draden kan loshalen zonder ze te knippen !!
Navragen kan zeker geen kwaad mbt je octavia of dit ook opgaat ne als met de Fabia !!
Maar de bruine en zwarte stekker zijn zondermeer in de pioneer te steken !!

Succes en genietse van je radio/carkit

Frisco

Lid
Thx voor je toelichting EdK; ik zal idd ook even navraag doen bij m'n dealer.

Kan iemand met een O1 en ervaring met inbouw van een aftermarket radio met iso aansluiting hier nog op reageren?

Frisco

Lid
En moet ik bij eventueel later terugplaatsen ook de code van de originele Skoda radio weten? Die heb ik nl niet gekregen bij aankoop van de auto. Of 'onthoudt' de radio in welke auto hij thuishoort?

Frisco

Lid
Het blauwe blok is de cd-wisselaar, volgens http://www.icd-ltd.com/supportdoc/VAGP1.pdf en zou een VAGP1 interface moeten zijn.

De overige 2 stekkers zijn dus standaard en aan te sluiten op de Pioneer?
Voor de geinteresseerden: de bruine stekker is volgens de dealer het speaker-blok, de zwarte voeding etc.

De ISO stekkers uit de O1 zijn op de gemiddelde aftermarket radio aan te sluiten met dien verstande dat de eventueel aanwezige tweede 'plus' op positie 5 in het zwarte blok (rood/witte draad) losgekoppeld moet worden (andere plus zit op pos 7, ook rood/wit).

Als de radio het geheugen niet vasthoud dient de rode/gele draad omgewisseld te worden.

Ik krijg deze week de radio en zal 'm dan ook spoedig in (proberen te) bouwen en zal wel even laten weten hoe dat verliep :)

Frisco

Lid
Zoals beloofd even laten weten hoe het is afgelopen:

De Pioneer radio werd geleverd met een ISO converter kabel (de radio zelf heeft geen ISO) waar de bruine stekker (luidsprekers) en de zwarte stekker (voeding) in pastten. Ik moest nog wel even de rode en de gele draad omwisselen want die zijn in de O1 niet standaard ISO kennelijk (het gaat om continue 12V en de geschakelde 12V die alleen bij contact spanning heeft). Verder waren er in de ISO stekker geen wijzigingen in nodig.

De radio had echter wel een zgn Fakra (je leert nog eens wat) antenne aansluiting, terwijl er in de fabrieksradio een DIN antennestekker zat. Daar moest ik dus nog even een verloopplugje voor halen (electronica-zaak) voor 3 euro.

De zwanehals op m'n oude Nokia carkit bleek dezelfde stekker (2,5mm jack) te hebben als de ingang op de radio, dus dat scheelde weer wat omplugwerk. Daarna met moeite de kabelbos weggewerkt en alles weer teruggeplaatst.

Toen: radio aan, station zoeken, en: super geluid! Even later, na de Loudness functie gevonden te hebben: subliem geluid! Wat klinkt die Pioneer goed zeg (of moet ik zeggen: wat klonk die fabrieksradio verschrikkelijk slecht...). Heel 'vol' geluid met super bassen en kraakhelder geluid. Die speakers uit de O1 (Sound System, 8 speakers) zijn prima zodra je ze op een goeie radio aansluit.

Ook m'n telefoon werd prima herkend (Samsung SGH-I600) voor zowel telefoneren als audio-streamen, dus ook daar niets dan lof over de Pioneer. Ik kan 'm iedereen aanraden die een goede radio/cd/carkit combi zoekt.

Bovenaan Onderaan