Pioneer DEH 4200 SD: ervaringen, meningen?

CaseyBasey

Actief lid
Voor mij is het niet zo heel erg belangrijk wat de kwaliteit en de mogelijkheden van het audiosysteem zijn. Wel belangrijk: voorkeuzezenders, USB ingang en eenvoudige/gemakkelijke bediening.

Daarom denk ik af te zien van de standaard aangeboden audio (Swing of Bolero) en een goedkopere te laten installeren. Nu werd mij hiervoor de suggestie van de Pioneer gedaan.

Graag hoor ik hier jullie mening over.
 

VEEJAY

Forumguru
Geen ervaring met de Pioneer maar heb de JVC ik geloof 801 omdat deze USB aan de achterkant (en voorkant) heeft. Hiermee kan je de USB stick in het dashboard kastje plaatsen. Staat fraaier. Ik denk wel dat Pioneer betere geluidskwaliteit heeft.
 

Bakkertje

Forumguru
Persoonlijk ben ik groot voorstander van aftermarket toestellen ipv de originele VAG (Blaupunkt meestal) toestellen. Het geluid is aanzienlijk beter en de mogelijkheden sluiten beter aan bij het technisch vernuft anno 2010 (SD, USB enz..) Tuurlijk kan dat ook allemaal met originele systemen, maar dan betaal je de hoofdprijs, terwijl je een DEH 4200 voor rond de 120 euro zou moeten kunnen kopen.

Persoonlijk zou ik kijken of je een toestel kunt vinden met carkit (bluetooth), dat maakt het helemaal af.

Het enige nadeel van aftermarket is dat het net niet zo mooi oogt als een orgineel systeem, maar als je de hedendaagse dubbel DIN systemen ziet zijn die ook erg gelikt..
 

CaseyBasey

Actief lid
Bakkertje, ik denk dat ik het eens ben met je. En ik vrees ook dat zo'n glimmend afwijkend onderdeel in het dashboard niet erg mooi staat. Maar dat zal wel wennen, denk ik (hoop ik).
 

Rosinfield

† In Memoriam
Helemaal mee eens, krijg er ook voor 175 euro een pioneer in met alles er op en aan. Kan ook direct m'n Ipod mee bediend worden via de usb zonder dat je daarvoor ook nog eens een speciale kabel moet laten installeren zoals in het geval van de originele audio configuratie.
 

Rosinfield

† In Memoriam
ja, is een zeer speciale uitvoering! Nee, idd typefoutje, bedankt voor de opmerkzaamheid, zal het aanpassen!
 
Bovenaan Onderaan