Pioneer AVIC-D3 - DVD's omzetten naar Divx handleiding

Falcon

Donateur
DVD omzetten naar Divx is in het geval van de Avic-3D een apart geval. Je hebt te maken met een redelijk oude Pioneer set en daarbij horende Divx versie.

Maar naar lang zoeken is het mij eindelijk gelukt om de gehele DVD verzameling van mijn zoontje om te zetten naar Divx en deze te branden op 1 DVD + een ISO bestand op de hardeschijf om deze DVD makkelijk nog een keer te branden.

Voor dit alles heb ik gebruik gemaakt van het programma Dr. Divx die zowel voor de Mac als voor Windows is uitgebracht.

Stappenplan:

1. Kopieer de .VOD bestanden uit de VIDEO_TS map van de DVD naar de hardeschijf. In de meeste gevallen hoef je alleen .VOD bestanden te nemen met grootst aantal megabytes.
2. Installeer Dr. Divx van http://labs.divx.com/DrDivXDownload en de Divx decoder van www.divx.com
3. Start Dr. Divx (verander verder niks aan de programma instellingen en voer de update NIET uit!)
4. Selecteer bij Inputfile de eerste VOD bestand die je in de Batch/Wacht wil zetten.
5. Geef het bestand een duidelijke naam (Bijv. 1 - Skodagek Deel X en de eerste volgende begint bijvoorbeeld met een 2 -)
6. Selecteer op Encode om hem in de wachtrij te plaatsen.
7. Controleer via Batch of de wachtrij is gestart en anders start hem door op Resume te drukken
8. De Divx files die nu aangemaakt zijn werken goed op zowel de Avic-D3, maar ook op elke huis/tuin/keuken dvd speler met Divx ondersteuning.

Plaats eventueel nog al je favoriete MP3's erbij op en je hebt alles op 1 DVD. Dit kan in mijn geval gewoon een Dual Layer zijn met ipv 4 gigabyte tot wel 8 gigabyte.

Ik weet niet of Columbus ook Divx ondersteuning heeft? Maar anders zou het ook voor deze zo kunnen werken.

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
 
Bovenaan Onderaan