Piepende/fluitende remmen

lovely305

Forumguru
Sinds een maand of twee maken mijn remmen een piepend/ fluitend geluid als ik rem bij nat weer.Komt iemand dit bekend voor??

Joske

Forumguru
Kopervet..

Dat is jouw oplossing ;)

Of versleten remblokken (metaal op metaal) :D maar dat betwijfel ik! ;)

Noord26

Forumguru
Keertje remblokken eruit halen idd, remklauwen reinigen en de remblokken aan de achterzijde waar de 'pistons' zitten een klein beetje kopervet smeren. Kopervet is lang niet altijd nodig overigens, meestal is het gewoon vuil wat zich wat op hoopt in de remklauw.

Dealer weet er wel raad mee.

@lovely305: had je autootje nu al wel of geen beurtje gehad?

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
inderdaad, @Noord26 legt het wat exacter uit, maar ga er beetje van uit dat je zo een job toch niet zelf zult uitvoeren :bloos:

misschien onderschat ik jou, kan altijd natuurlijk! :D

zeker de goeie kant van de remblokken kopervet smeren é ;)

en niet zoals wij op het werk.. op de remblokken van de (werk)fietsen van de collega's :laugh: (altijd lachen.. onverantwoord wsl, maar blijft leuk)

Joske

Forumguru
hou ons op de hoogte dan zou ik zeggen ;)

maar zou dat dan alvast eerst eens proberen, kans is groot dat het piepen verleden tijd is. (althans voor even toch)

Joske

Forumguru
mmmm

alé Erik

dat wrijven we er al jaren aan! :D

maar misschien wel een goeie tip, zal eens uitkijken naar keramisch vet dan ;)

Joske

Forumguru
ik geloof je 100% hoor! ;)

ondertussen even Google (my second best friend) aan het werk gezet en lees idd dat keramisch vet aangewezen is indien er ABS sensoren aanwezig zijn.. Bedankt voor deze gouden tip :thumbsup:

Noord26

Forumguru
Smeren is niet de oplossing meestal hoor, gewoon reinigen. De ervaring leert dat een smeermiddel juist op langere duur meer rotzooi vast houdt helaas.

Zeker als je achter nog trommelremmen hebt (heeft een Citigo dat? @lovely305 ) is smeren geen optie. Alleen reinigen met remmenreiniger en perslucht.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan