Philips Extreme Vision H7

  • Onderwerp starter Ex-lid 2926
  • Startdatum
E

Ex-lid 2926

In korte tijd twee keer een nieuwe H7 lamp moeten monteren in mijn linker koplamp. Ik heb altijd zo'n goedkoop reservesetje van de Action in de auto liggen, dus die H7 lamp had ik de laatste keer gemonteerd. Die heeft het dus maar iets meer dan een maand volgehouden. Goedkoop betekende hier dus ook een korte levensduur.
Na het lezen van wat reviews en ervaringen op de verschillende fora heb ik een paar Philips Extreme Vision H7 gekocht.
Of de lichtopbrengst nu 100% beter is zoals de fabrikant belooft betwijfel ik (welke referentie heeft Philips gebruikt?), toch is de lichtopbrengst een stuk beter dan met de vorige lampen het licht is ook veel witter van kleur.
Het heeft natuurlijk nog niet de kwaliteit van Xenon, maar op het gebied van Halogeen H7 denk ik dat het niet veel beter kan.
Als de levensduur ook goed is, is deze Philips lamp een aanrader.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb ze vroeger in mijn Peugeot 206 gebruikt en was er erg tevreden over, fijna, goede lichtopbrengst! Had ook geen klagen over de levensduur.
 

Noord26

Forumguru
Een gloeidraad is een gloeidraad en kan niet meer licht geven als een ander gloeidraad. Het enige wat wel mogelijk is, is dat de dichtheid van de spiraal dichter op elkaar zit en hierdoor meer licht in het gewenste gebied (50 a 100m) voor de auto terrecht komt. Hierdoor heb je het gevoel dat er meer licht door de lampen afgegeven worden, maar in werkelijkheid wordt het licht beter gebundeld op de plaats waar het telt.

Qua lichtkleur is het onmogelijk dat het witter is als een andere gloeidraad. De materialen zijn exact hetzelfde. Enige verschil is mogelijk in de tint van gebruikte quartz-glas, waardoor in feite wat gelig licht wordt tegen gehouden en wat er over blijft op de weg iets witter over komt. Een vergelijk met witte Xenon is derhalve een groot verschil.

Wat ik heb ervaren van vele gebruikers is dat Osram beter bestand is tegen hogere wattages als Philips. En hierdoor ook langer mee zouden moeten gaan. Alhoewel de spanningsmarge meer afhankelijk is van de auto als van de lamp.
 

floyd2

Forumguru
Tussen gloeidraden zit wel degelijk verschil en sommige kunnen beduidend meer licht geven.
Zet er voor test maar eens meer spanning op en je hebt duidelijk meer licht,alleen moet je het niet meer over de levensduur hebben.
En hoe hogere gloeidraadtemperatuur,hoe witter het licht dus de kleur is niet geheel afhankelijk van het glas.
En er wordt inderdaad om zo wit mogelijk licht te krijgen het glas gekleurd waardoor vooral het blauwige gedeelte van het licht door wordt gelaten waardoor het voor het gezicht een stuk witter is,echter omdat je bepaalde gedeeltes wegfiltert gaat ook je lichtopbrengst achteruit.
Wat de levensduur betreft,in een(wat oudere test)was de levensduur van een nightbreaker 250uur en van een xtreme vision 400uur dus als je vaak met licht aan rijdt kan je vrij regelmatig die lampen vervangen,zeker als je auto ook nog eens gezegend is met een wat hoge boordspanning.
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat de levensduur betreft,in een(wat oudere test)was de levensduur van een nightbreaker 250uur en van een xtreme vision 400uur dus als je vaak met licht aan rijdt kan je vrij regelmatig die lampen vervangen,zeker als je auto ook nog eens gezegend is met een wat hoge boordspanning
Huh?
Ik heb tientallen jaren lang zo'n 40.000km/jaar gereden (in verschillende opvolgende merken/types) - en sinds ca. 1966 élke kilometer daarvan met dimlicht aan, ongeacht tijdstip en weersomstandigheden (DRL bestond nog niet).

Als we dan de overall gemiddelde snelheid ergens tussen de 65 en 85 km/u veronderstellen (als dat al haalbaar is), dan heb ik dus grofweg zo'n 470 tot ruim 600 uur per jaar gereden. Mijn lampjes hadden wel 2x of vaker per jaar vervangen moeten worden.
Welnu, ik kan je melden dat (bij mij) een setje koplampbolletjes slechts bij hoge uitzondering korter dan een jaar of twee meeging - en dat geldt zowel de klassieke gloeilampjes (ook de 6V-pitjes in mijn jaren-60 NSU Prinz en m'n kever 1200N uit 1970) als de latere halogeentjes.

Zoek de vaudt... :crazy:
 

Erik_NL

Forumguru
Na het lezen van wat reviews en ervaringen op de verschillende fora heb ik een paar Philips Extreme Vision H7 gekocht.
...
Als de levensduur ook goed is, is deze Philips lamp een aanrader.
Wij hebben drie auto's en twee motorfietsen die al jaren met Philips X-treme Vision/Power rijden.
Met 15 dkm/jaar en continu met dimlicht aan rijden is de levensduur tussen de 2-2,5 jaar.

Tip: bij conrad.nl kosten ze 10 Euro per set minder dan bij Halfords of Automat
 
E

Ex-lid 2926

Klopt wat de prijs aangaat. Ik heb ze bij de plaatselijke automaterialenhandel opgehaald en kwam er later achter dat ze bij Conrad een stuk goedkoper waren.
In mijn motorfiets had ik een H4 Philips Motovision. Gaf om extra op te vallen een wat gelig/oranje gloed af. Ging na ruim een jaar en ongeveer 5000 km al stuk. Heb er nu een Philips "heavy duty" H4 lamp in. Zou iets beter bestand moeten zijn tegen de trillingen. En mijn XJ900S Diversion is niet trillingvrij, vooral rond de 4000 toeren.
 

floyd2

Forumguru
O,dan weet ik wel waar die langere levensduur vandaan komt want je gebruikt hoogstwaarschijnlijk standaard merklampjes.(die extra felle bestonden amper 40 jaar terug)
Philips/Osram hebben verschillende types waaronder longlife(2000+uur) maar ook van die +50% & +80% en hoe meer licht ze er uit halen hoe korter de levensduur.(het moet ergens vandaan komen tenslotte)
En het aantal branduren wat de fabrikant opgeeft is het aantal verwachte uren,dat kan door zoveel factoren veranderen dat de één de lampen niet aangesleept krijgt en de ander er jaren mee doet.
 

Noord26

Forumguru
Mijn ervaring met alle H7 lampen is dat de Osram Hyper 65W het meeste licht geeft in een normale H7 uitvoering tov alle andere 80W+ lampen. Moet schijnbaar rondom 2100 lumen zijn. En het is een behoorlijk verschil met een standaard H7 lampje. Bedrading kan het gemakkelijk hebben. Sommige standaard H7 lampen trekken namelijk ook al tegen de 70W, terwijl H7 55W gespecificeerd is.

Het is in feite een H9 brander op een H7 basis.. :rolleyes:

Hier een plaatje van (links de Osram 65W - rechts Philips Xtreme Vision)
De Osram geeft duidelijk witter en meer licht, maar heeft gewoon helder glas. Geen gedeeltelijk blauw glas zoals de Philips wel heeft!

osranvsoemh7jz5.jpg

Zelfs sinds de overgang naar Xenon geen behoefte meer aan de lampjes, maar doen nog steeds hun werk in de 2e auto. Levensduur zou 500 uur moeten zijn. Nog nooit een defecte gehad. En ze kosten de helft van een Philips lampje..
 

Noord26

Forumguru
Niet toegestaan op de openbare weg? Waarom niet? Het is een normale H7 lamp en nooit deze opmerking gezien/gelezen, ook niet bij keuringen.
 

Noord26

Forumguru
Dan maar een Xenon setje erin knallen toch? Regelgeving komt per 1 april aanstaande te vervallen met betrekking tot automatische hoogte-regeling en wis/was-installatie.

:cool:
 
Bovenaan Onderaan