Personalisation

Superb4

Nieuw lid
Hebben de iV eigenaars bij het “car” icoontje bij de amundsen navi de optie: Personalisation?

Ik krijg die menu optie dus niet te zien.
Zou normaal bij de opties bij het icoontje “car” moeten staan. Tussen de menu opties: “banden” en “licht“.

Doordat dat ontbreekt kunnen we dus ook geen sleutels linken aan de profielen.
Staan nu 2 eigen profielen op waarvan 1 een hoofdbestuurder is.
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Geen idee denk het niet maar zeker weten doe ik het niet daarom benieuwd naar de foto
 

Antera

Donateur
Nu de foto van jouw systeem. Want deze optie is niet standaard ( mits besteld en krijg je ook 3 sleutels ipv 2) en kan later wel geactiveerd worden met VCDS
 

DieselTDi

Forumguru
De stoelen (mits electrisch natuurlijk) kan je wel "sleutel afhankelijk" maken op de 3FL
Menu _ Car _ setup _ stoelen.
Klik daar vinkje aan "sleutel geactiveerd"

Auto onthoudt hoe de stoel stond op het moment dat die bewuste sleutel de auto afsloot.
Heeft man/vrouwlief de 2e sleutel, en opent erna de deur, gaat (bij mijn auto) de stoel naar haar positie toe.

Lijkt me dat dat toch wel overgenomen is op de IV
 

DommelBelgium

Forumguru
Ik zet hier omwille van de titel "Personalisation" :

Ik bestelde m'n iV met de optie "zonder aanduiding model en motorisatie op de kofferklep" (=gratis optie in België). Volgende week vrijdag wordt ie afgeleverd. Ik vroeg de garage (Belgische) om dadelijk de letters " S K O D A " van de achterklep te verwijderen (ik wil immers een cleane kofferklep, kwestie van looks!).
Dealer laat me nu per kerende weten dat badge "iV" om veiligheidsverplichtingen niet kan weggehaald worden ... (???)

Vandaar mijn vraag : heeft nog iemand de iV "zonder aanduiding model en motorisatie" waarbij de tekst iV toch nog op de klep staat ? Of moet ik me geen zorgen maken?
 

EdK

Forumguru
om veiligheidsverplichtingen niet kan weggehaald worden ..
Welke veiligheids verplichtingen ??
Voor de hulpdiensten indien je in een kettingbotsing staat ?
Kans dan wel erg groot dat de badge er dan af ligt of dat er een motorkap tegenaan staat....
Zou nog even verder vragen of het wettelijke verplichtingen zijn en waar dit op papier staat !
 

EdK

Forumguru
Ach er zal toch wel een grote stikker op achterzijde komen te staan !
IK RIJ op GRIJZE STROOM voor 50%
 

DommelBelgium

Forumguru
Die reactie vind ik maar vreemd, @EdK , want wat weet jij daar nu van? Zowel thuis als op kantoor zal geladen worden met stroom die opgewerkt is met PV-installatie. Groener kan bijna niet, toch?

Ondertussen contact opgenomen met keuringsinstantie en de boodschap gekregen dat er inderdaad een wettelijke verplichting is qua aanduiding van het (gedeeltelijk) elektrisch rijden ... hoogspanning ... In België word de wagen op dit ogenblik niet afgekeurd indien de aanduiding ontbreekt, maar in theorie is het inderdaad verplicht ... (dus een boete zou je er in theorie wel voor kunnen krijgen).
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Is feitelijk ook een (klein) onderdeel van "personalisation".
Tip voor als het er echt niet af mag: spuit of wrap het in de kleur van de auto... :pardon:
 

Antera

Donateur
Gaat het eens navragen bij me maatje die brandweerman is ( NL). Dit was zijn antwoord:

Volgens mij niet wettelijk verplicht, maar de brandweer heeft CRS systeem en daar staan alle kentekens in met alle benodigdheden om een voertuig veilig te stellen. Geen idee of dit in belgie dit ook is maar lijkt me wel mogelijk/wenselijk.

CRS staat voor crash recovery system.
Alle veilgheidsmiddelen staan erin, airbags noodafsluitsystemen gordelspanners
 

Canon-Eye

Forumguru
CRS systeem en daar staan alle kentekens in met alle benodigdheden om een voertuig veilig te stellen.
Lijkt logisch op het eerste gezicht, maar... "alle kentekens"? Ook alle buitenlandse kentekens die je hier zou kunnen tegenkomen?
Lijkt me database-technisch een aanzienlijke uitdaging...
 

DieselTDi

Forumguru
1) Lettertjes er af halen van de klep, klein plakplaatje in de hoek van t raam.
Opgelost.

2) En anders lekker benzine of diesel rijden.

3) niets er af halen. Je zit in de auto. Zo vaak zie je je kont niet
 
Bovenaan Onderaan