Permanente filemelding van niet bestaande file op Columbus

hemi24

Forumguru
De laatste tijd heeft mijn Columbus vrijwel continu melding van een 3-tal files rond Meppel, die er niet zijn. Het zijn er in totaal drie meldingen die ik binnenkrijg als ik Radio538 als favoriete TMC zender instel:

1. Wegafsluiting bij Staphorst;
2. Filemelding/slechte doorstroming op A28 van Nieuwleusen tot Hoogeveen;
3. Filemelding/slechte doorstroming op A32 van Meppel tot Steenwijk.

Ben ik de enige met deze "TMC-bug" van Radio538, of hebben meer mensen hier last van? :confused:
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik zal het eens in de gaten houden.

:ot:Naar 538 luister ik vaak....je weet wel vanwege de prijzen die je kunt winnen want ik moet nodig weer eens op vakantie.
 

FredV

Banned
De laatste tijd heeft mijn Columbus vrijwel continu melding van een 3-tal files rond Meppel, die er niet zijn. Het zijn er in totaal drie meldingen die ik binnenkrijg als ik Radio538 als favoriete TMC zender instel:

1. Wegafsluiting bij Staphorst;
2. Filemelding/slechte doorstroming op A28 van Nieuwleusen tot Hoogeveen;
3. Filemelding/slechte doorstroming op A32 van Meppel tot Steenwijk.

Ben ik de enige met deze "TMC-bug" van Radio538, of hebben meer mensen hier last van? :confused:
Die melding krijg ik ook in de VW Caddy op Radio2 als ik daar rijd met de VW-versie van de Admundsen.
 

octavia-gek

Actief lid
De laatste tijd heeft mijn Columbus vrijwel continu melding van een 3-tal files rond Meppel, die er niet zijn. Het zijn er in totaal drie meldingen die ik binnenkrijg als ik Radio538 als favoriete TMC zender instel:

1. Wegafsluiting bij Staphorst;
2. Filemelding/slechte doorstroming op A28 van Nieuwleusen tot Hoogeveen;
3. Filemelding/slechte doorstroming op A32 van Meppel tot Steenwijk.

Ben ik de enige met deze "TMC-bug" van Radio538, of hebben meer mensen hier last van? :confused:
Vandaag vanuit ROTTERDAM naar GENEMUIDEN, MEPPEL, STAPHORST, HOOGEVEEN, OMMEN, DALFSEN en OLDEBROEK gereden en radio op 538, maar geen vermeldingen gekregen zoals door jou is beschreven.
 

hemi24

Forumguru
Luisteren naar een bepaalde zender wil niet zeggen dat je navigatie de TMC ook van diezelfde zender haalt..! Daarom dat ik er ook bij heb gezet dat ik het probleem heb als ik in de Setup de favoriete TMC-zender instel op Radio538.

Gaat zover dat de berekende tijd verdwijnt bij Meppel en m'n Columbus het vertikt om opnieuw een verwachte aankomsttijd te geven. Dit terwijl de berekende afstand wel normaal doorloopt.
 

MennoW

Forumguru
onjuiste TMC berichten

al enige maanden irriteerde ik mij aan onjuiste TMC berichten afkostig van radio 538.
het betreft een weg afsluiting op de A28
en div file meldingen die er continu in staan.
waardoor je door de navi elke keer word omgeleid.

dus een mailtje gestuurd naar 538

lees hier onder de reactie

Hallo,

Dank voor je mail! Het is helaas een bekend probleem maar niet eenvoudig op te lossen aangezien we deze TMC-feed niet zelf genereren. Op dit moment wordt hard gewerkt aan een nieuwe generatie TMC die naar verwachting op korte termijn wordt opgeleverd. Pas dan verwachten we verbetering in deze service.. dus nog even geduld ;)

Nogmaals dank voor je email!

Producer Radio 538

dus voor diegene die het net zo irritant vond er word aan gewerkt!
583 alvast bedankt :680:
 

MennoW

Forumguru
ja sorry mods had de post van HEMI over het hoofd gezien ik stel voor deze sluiten en bij de zijne verder gaan
 

MennoW

Forumguru
reactie van 538

al enige maanden irriteerde ik mij ook aan onjuiste TMC berichten afkostig van radio 538.
het betreft een weg afsluiting op de A28
en div file meldingen die er continu in staan.
waardoor je door de navi elke keer word omgeleid.

dus een mailtje gestuurd naar 538

lees hier onder de reactie

Hallo,

Dank voor je mail! Het is helaas een bekend probleem maar niet eenvoudig op te lossen aangezien we deze TMC-feed niet zelf genereren. Op dit moment wordt hard gewerkt aan een nieuwe generatie TMC die naar verwachting op korte termijn wordt opgeleverd. Pas dan verwachten we verbetering in deze service.. dus nog even geduld ;)

Nogmaals dank voor je email!

Producer Radio 538

dus voor diegene die het net zo irritant vond er word aan gewerkt!
583 alvast bedankt :680:
 

EdK

Forumguru
Vandaar dat ik al een paar keer op de A1 dikke file zou hebben met de Garmin Nuvi !
Mooi dat je het laat weten !
 

FredV

Banned
Het heeft echt niet met alleen radio 538 te maken, want op radio 2 op dezelfde locatie, krijg ik ook die melding.
 

Constant

Erelid
Voor zover ik weet is de TMC feed voor alle Nederlandse radiozenders gelijk (zelfde bron), schijnt alleen dat de publiekelijke zenders geen flitsinfo meezenden. Ik ben bang dat het probleem dus niet bij 538 ligt.
 

higgy

Forumguru
[moderatorbreak]twee draadjes samengevoegd. Nieuwe gebruikers: gebruik de zoekfunctie voordat je een nieuw onderwerp start[/moderatorbreak]
 

Darkside

Forumguru
Ik heb hem ook wel eens gehad op de DVD90 van opel. Dus het is niet alleen Columbus die er last van heeft. Komt gewoon door verkeerde info die uitgezonden word.
Rare was alleen dat ik alleen meldingen op de route wil zien en deze altijd naar boven kwam ookal moest ik niet die kant op.
Vanochtend iig niets gezien op de Columbus. Je moet er gewoon even rekening meehouden.
 
Bovenaan Onderaan