performance

EdK

Forumguru
Volgens mij hebben wij deze problemen niet mbt verzekerings technische !
Zal puur engels wezen.

Dat de 1,2 meer vermogen soms standaard heeft dan volgens fabrieksopgave is volgens mij hier op forum al eens de ronde gegaan.
Of heb ik dat ergens anders op nederlandse site gezien ???
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, zoiets kon ik mij ook herinneren, Ed. Meer dan die 105 pk bij testen. Had zelf ook het idee dat het sneller ging dan 12 sec. naar 100, toen ik dat eens in de S-stand uitprobeerde. Heb het niet gemeten. Ze hebben het daar over een tooltje voor je Ipod, ga dat nog eens bekijken.
 

EdK

Forumguru
Heb geen Ipod dus vind wel best.
Maar toen ik de Yeti 1,2 even van dealer mocht rijden een maand terug.
Viel mij wel op dat hij razendsnel in optrekken was en dat ik redelijk snel kon doorschakelen met de hand (handbak)
Dus de verhalen die je leest op die link verbazen me nu eigenlijk niet !
Gaat wat worden straks met die 1.4 van me ! 125Pk opgegeven ?????Pk werkelijk ??
 

EdK

Forumguru
De tijd zal het uitmaken, en mbt tuning, Ecotuning heeft wel mijn belangstelling en als het zover is zal ik daar me zeker verder in verdiepen en me in laten adviseren !
Lang leven internet, kunnen we boel opzoeken en mailen naar bedrijven en instantie's
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb wel en Ipod, maar het ging hier om Iphone. M'n zoon heeft er 1, dus die heb ik al gevraagd of hij het heeft of anders even kan downloaden. Die is ook erg into auto's, dus vindt het wel leuk om zoiets eens uit te proberen. Wordt vervolgd dus.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, toch? Het gaat om 0 - 100 en dat gaan we natuurlijk niet binnen de bebouwde kom uitproberen.
 

MarcoO2

Forumguru
Beetje offtopic: die Iphone-metingen zijn niet bepaald nauwkeurig, als ik de diverse internetbronnen mag geloven.

Dat de VAG(turbo)motoren fors meer vermogen leveren is een feit van algemene bekendheid, mijn 1.8TSI leverde voor de tuning op de rollenbank ook dik 180 pk in plaats van de beloofde 160 pk.
 

CaseyBasey

Actief lid
Ik meen ook ergens hier op het forum gelezen te hebben dat er Yeti's 1.2 zijn die op de rollenbank 120 of 125 pk scoren. Als ik me niet vergis ook die van Hougie. En zij heeft hem zelfs daarna nog laten opvoeren!
 

CaseyBasey

Actief lid
Nee, ik snap ook niet waarom ze krachtiger (lijken) te zijn dan de fabrieksopgave. Je zou denken dat een fabriek eerder overdrijft dan "onderdrijft". Daarom is het misschien toch zo dat er ergens wettelijke of verzekeringstechnische redenen zijn. Of op het gebied van subsidies of milieu.
 
Bovenaan Onderaan