PDC voorzijde enkel in achteruit versnelling

TedVlemmings

Forumguru
Hi, ik rijdt een Superb uit 2011 met Columbus (zo'n oude) en de parkeersensoren aan de voorkant lijken enkel te activeren in de achteruitversnelling. Ik weet van mijn Octavia uit 2013 dat die ook piepte bij vooruit rijden onder bepaalde snelheden, de Superb doet dit niet. Ik heb in het menu zitten zoeken maar kan niets vinden. Is bekend hoe dit de (de)activeren indien überhaupt mogelijk? Kan me haast niet voorstellen dat de sensoren enkel werken bij achteruitrijden en dus enkel nuttig zijn bij fileparkeren.
 

Highway

Forumguru
Bij mijn S2 uit 2010 gaan ze aan zodra ik de auto in de achteruit zet of als ik op het daarvoor geplaatste knopje druk in het midden console (bij de versnellingspook).

Zijn jou parkeer sensoren vanuit de fabriek geplaatst of achteraf?
 

JeSko

Forumguru
Bij mijn S2 uit 2010 gaan ze aan zodra ik de auto in de achteruit zet of als ik op het daarvoor geplaatste knopje druk in het midden console (bij de versnellingspook).

Zijn jou parkeer sensoren vanuit de fabriek geplaatst of achteraf?


Dus om deze vooraan te laten werken moet je eerst parkeerhulp naast je pook opzetten? Mijne werken ook niet vooraan, S2 FL uit 2014.
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij mijn S2 uit 2010 gaan ze aan zodra ik de auto in de achteruit zet of als ik op het parkeer knopje druk in het midden console (bij de versnellingspook).
Bij mijn toenmalige O2c (uit 2007) werkte het precies zo - zal dus wel standaard zijn geweest.

Bij de huidige Leon beginnen ze aan de voorkant spontaan te muiten als ik langzaam het erf afrij en daarbij docht langs een paar planten kom.
 

Antera

Donateur
Dat de voorsensoren vanzelf aanspringen op de nieuwe auto's heeft te maken met de software die erin gestoken is. Die altijd monitoren en onder bepaalde snelheden bij een bepaalde afstand je waarschuwen. Leuk in smalle straatjes NOT
 

Rallye

Forumguru
Of je rijdt langzaam (jij moet ze aanzetten) en je komt een Renault tegen. Gaan ze gegarandeerd af.


Ik was in mijn Octi II de oude variant gewend, heb nu de nieuwe variant. Is toch wel makkelijk.
 
Laatst bewerkt:

Jessedew

Senior Member
Die van mij (O3 2013) willen nog weleens spontaan afgaan in de regen. Dan schrik je je helemaal een ongeluk, want dan zit er zogenaamd al iemand tegen je auto aan.

Handig die sensoren, maar soms wordt ik er tureluurs van, mede omdat je gezonde verstand zegt, hier kan ik toch wel door, terwijl die sensoren piepen dat het echt niet gaat lukken.
 

TedVlemmings

Forumguru
Oke top, dan hoef ik niet verder te zoeken. Het is vanuit de fabriek en de knop had ik al gevonden maar veelal enkel gebruikt om juist te deactiveren met aanhanger. Ik ga het eens proberen of ik het aan kan wennen om de knop te activeren indien ik vooruit sensoren actief wil hebben :)
 

brepus13

Forumguru
Als je trekhaak goed is aangemeld hoef je de pdc niet te deactiveren bij het trekken van een aanhanger. Het systeem doet dit dan uit zichzelf....
 

fanSkoda-VW

Donateur
Bij mijn Fab 3 / 2015 gaan zowel bij het vooruit- alsook het achteruitrijden de sensoren vóór en achter aan. En verschijnt in het scherm de auto met de detectie.

grtsss
 

Rallye

Forumguru
Zoals hierboven al gezegd: alleen als je langzaam rijdt. Overigens is een wijziging ook dat het aangaan van de achtersensoren niet meer gekoppeld is met het inschakelen van de achteruitversnelling. Ook als je ontkoppeld achteruit rolt gaan de sensoren aan.
 
Bovenaan Onderaan