PDA houder voor doe hetzelfers Octavia 2

japiejo5

Actief lid
Goed,

Heb gisteren anderhalf uur in de auto gezeten,..op de parkeerplaats
wink.gif
, maar ik heb geen fatsoenlijke plek kunnen vinden om mijn PDA te monteren. Heb echt elk plekje geprobeerd maar ben nergens tevreden. Ook de brodithouder, die ik van “307 naar O2” heb gekocht komt niet goed uit met mijn carkit,..waste of money dus! Misschien dat ik die houder ga verbouwen tot iets anders.

Wat voor anders. Nu die prachtige klep op het dashboard wil ik toch echt gaan gebruiken voor het volgende projectje!

Zie foto:

Wat ik wil doen is het volgende:

1. Op zoek naar een stukje aluminium, van ongeveer
12cm bij 12cm.
• Moet buigbaar zijn,..maar niet te makkelijk.
• Moet licht zijn,..ivm. schanieren van de klep.
• Het liefst zwart.

2. Dit plaatje onder een hoek buigen, ongeveer in de hoek zoals op de foto.
3. Of met dubbelzijdig tape/ Of met magnetische plaatjes de “beugel” vastzetten aan de klep.
4. Of met dubbelzijdig tape/ Of met magnetische plaatjes de PDA houder vastzetten op de “beugel”
5. Kabel van de lader, of verlengen, of door het dashboard trekken richting vak.

Goed: waar ik nog een beetje mee zit.

1. Ik wil het graag makkelijk houden.
2. Ik boor liever geen gaten.
3. Het klepje is niet 100% recht. Hoe moet dat nou met magnetische plaatjes.
4. Waar haal ik überhaupt magnetisch plaatjes.
5. Het moet er wel een beetje uit blijven zien.
6. Wanneer ik de auto verlaat moet de klep weer dicht kunnen.

Het doel is dus een PDA houder te creeren, welke je ook weer volledig kunt laten verdwijnen /verwijderen.

Wie heeft er tips!! Speak up!!
yeah.gif
yeah.gif
yeah.gif

Bijlagen

• 47272-PDA Houder Octavia 2.JPG
    47272-PDA Houder Octavia 2.JPG
    45,2 KB · Weergaven: 42

Pim

Lid
Als je over punt 1 heen kan stappen:
Een zwart blok op maat maken (snijden/vijlen) van enigszins elastisch piepschuim, dat je losjes onder het deksel kan klemmen en precies in het bakje past ?

japiejo5

Actief lid
zat ik ook al aan te denken,..weet alleen niet of dat wel mooi wordt,...en handig is,..waar laat ik dat blok als ik parkeer,..cq. de tomtom niet gebruik!

Maar het is een idee! Mmm wat zouden de binnenmaten zijn van het dashboard vakje!?

Jager

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: japiejo5</font><hr />

zat ik ook al aan te denken,..weet alleen niet of dat wel mooi wordt,...en handig is,..waar laat ik dat blok als ik parkeer,..cq. de tomtom niet gebruik!

Maar het is een idee! Mmm wat zouden de binnenmaten zijn van het dashboard vakje!?

[/ QUOTE ]
Leuk projectje! Heb zelf ook al wat uurtjes mijn brein erover gekraakt waar mn pda moet in de nieuwe auto, vind die houder welke jij ook hebt gekocht te laag zitten eigenlijk.
En wat betreft die maten: Meten = Weten

Trol

Lid
Wat dacht je van deze tekening. Iets omslachtiger mischien.. maar principe is al te doen denk ik.

Bijlagen

• 47334-mijn aangepast idee.JPG
    47334-mijn aangepast idee.JPG
    52,2 KB · Weergaven: 30

japiejo5

Actief lid
Zou ook kunnen ja,..heb ik aan gedacht maar lijkt mij te technisch om eenvoudig te realiseren.

Hoe maak je dat ie blijft staan?
Waar zou je dat soort scharniertjes moeten halen?

Daarbij: hoe kom ik aan magnetische plaatjes? Gamma,..Doe het zelf zaak?

Iemand ideeen?

Jager

Actief lid
Denk dat je voor het meeste spul gewoon wel bij de betere doe-het-zelf zaken kan zijn.
Zou wel letten op je materiaalkeuze, denk dat het klepje niet teveel gewicht kan dragen, dus zal je moeten zorgen voor steun.
Je zou ook aan het klepje met scharniertjes een groter plaatje kunnen maken dat als je hem open zet hij erop rust.
Zodra je hem weg wilt klappen dus het plaatje naar binnen duwen, klepje naar beneden en klaar..

Trol

Lid
Daar heb je ook een punt JettaFreak. Ik denk aan storing geluid, ontvangst en scherm. Nu bedenk ik mij, storing aan alles dus.

Okki

Donateur
Waarom niet een plaatje op de bodem van het vakje wat je dan omhoog scharniert?

Zwarte deel zit PDA tegen aan. Groen is steun aan de achterzijde (rood zijn scharnieren)

Het geheel monteer je op een op maat gemaakt plaatje wat je in het bakje legt (eventueel met dubbelzijdig tape) hoef je ook niets te boren.

Bijlagen

• 47456-47334-mijn%20aangepast%20idee.jpg
    47456-47334-mijn%20aangepast%20idee.jpg
    40,2 KB · Weergaven: 38

japiejo5

Actief lid
ja, zou ook kunnen,..links om,..rechtsom! Voordeel zou zijn dat je dan niet hoeft te magnetiseren!

Ik ga zo ff naar de gamme,..ff wat materiaal halen!

Hansman

Nieuw lid
Leuke topic. Ik ga zeer waarschijnlijk een Octavia II bestellen, en wil dan ook een gunstige plek voor mijn navigon TS7000.

Vraagje: wat zijn precies de binnenmaten van het bakje??

Opmerking: Kijk erg uit met magneten. Als de geheugendrager van jouw pda of pna, b.v. de SD-kaart in de buurt komt van een magneet, ben je zeer wel mogelijk je data kwijt !!!

japiejo5

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Het grootste Gamma aan materiaal voor Praxis elk Karwei!

(Uh, op zondag open?)

[/ QUOTE ]

Ja, die was open,..:)

Magneet hoeft op zich niet,...als je houder van je PDA op een stukje,weet ik veel wat, monteert kun je dat wellicht gewoon laten zitten.

Jpoers

Lid
Oke mijn idee, is om het aan de onderzijde van het bakje te plaatsen, zie afbeelding. Heb soort schets ervan gemaakt, hoop dat het duidelijk is.

(dunnen strippen bedoel ik torsieveren mee / draaiveren
zie: torsieveren

Bijlagen

• 48813-prototype pdahouder.JPG
    48813-prototype pdahouder.JPG
    25,6 KB · Weergaven: 28

japiejo5

Actief lid
Dat is helemaal niet gek zeg,...
Moet je wel het onderste gedeelte met dubbelzijdig tape vastzetten anders gaat ie trillen!

japiejo5

Actief lid
Nou, je zou het zeggen! Al die O2 rijders die met hun PDA zitten te vechten,...

nb. heb trouwens een Brodit Centermount gekregen,..zit wel goed moet ik zeggen,..en makkelijk bedienbaar zonder dat het je "dashboard" view verpest!

Maak van de week even fotootjes,...heb ik nog geen tijd voor gehad!

Bovenaan Onderaan