PDA gemonteerd met de Brodithouder centermount.

Heb mijn XDA ingebouwd met de brodithouder (centermount) en proclip. Kosten 60 euro bij PDAPLUS.
Even plaatjes van geschoten, misschien handig voor de mensen die het nog willen gaan doen. Ben er ongeveer een uurtje mee bezig geweest, achteraf is het in een 1/2 uurtje te doen.

Ik heb hier het piepschuim eruit gehaald zodat ik min of meer met mijn hoofd op de mat naar boven kan kijken, richting opbergvakje op het dashboard.

Picture%20020.jpg

Vanaf boven heb ik de gps kabel (met RJ11 stekker) door de gleuf van het dekseltje naar beneden laten zakken. Tis wel even pielen om hem op de juiste plek beneden te krijgen, maar dat lukt na wat geduld te hebben /forum/images/graemlins/smirk.gif
Het klepje gaat daarna wel wat moeizaam dicht, maar dicht is dicht /forum/images/graemlins/grin.gif

Picture%20031.jpg

Ik heb de kabels bij elkaar gebonden en onder het stuur op het piepschuim gelegd, klem onder de bestaande kabelbomen. Vandaar gaat er een plusdraad en een mindraad naar de zekeringenhouder aan de zijkant. Daar heb ik de <font color="blue"> plus </font>in de zekering gestoken van de telefoongroep, die gebruik ik toch niet en is op het contact geschakeld! (2e rij, links zie je nog een blauwe kabel lopen) Daarna prik je de zekering er alsnog in, zit de kabel gelijk goed klem! De <font color="yellow"> min </font> heb ik achter een carosserie ring geklemt die zich daar rechts bevindt. Even de torx scroef iets losdraaien, draaduiteinde ertussen en de torx weer aandraaien. De mindraad maakt dus massa met de carosserie!

Picture%20024.jpg

Picture%20026.jpg

De kabel van de Brodithouder kun links van het dashboard er tussen duwen, zit prima /forum/images/graemlins/smirk.gif

Picture%20023.jpg

Verder is dit het resultaat, de XDA wordt opgeladen als het contact geschakeld is, ik heb verder prima gps signaal, trillingsvrij beeld, in tegenstelling tot de standaard zuignap. De houder is ook nog te draaien tegen schittering van het zonlicht, tis perfect!

Picture%20021.jpg

Picture%20029.jpg

Picture%20027.jpg

Ik heb zelf ook pda ingebouwd, maar dan met een houder op de midden console. Kan ik tenminste makkelijk cd's blijven verwisselen. Daarnaast heb ik de plus en min gewoon van de voeding van de climat control genomen. Scheeld aardig wat kabeltjes trekken.

octofreak

Actief lid
Prima gedaan.
Ik zit nog te wachten op mijn center houder en dan ga ik het precies zo doen.Ik heb alleen geen zin om mijn sigarettenplug te ontmantelen voor de plus en min aangezien ik dan mijn zekering kwijt ben die is ingebouwd. Ik pak dus eerst even een vrouwtjesplug zoals Konehead heeft gedaan.

Overigens was het wel makkelijk geweest als je deze post in het andere draadje http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&amp;Number=2498&amp;page=0&amp;view=collapsed&amp;sb=5&amp;o=&amp;fpart=8#Post59802498 had gepost, dan staat alles bij elkaar, niet? /forum/images/graemlins/laugh.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Prima gedaan.
Ik zit nog te wachten op mijn center houder en dan ga ik het precies zo doen.Ik heb alleen geen zin om mijn sigarettenplug te ontmantelen voor de plus en min aangezien ik dan mijn zekering kwijt ben die is ingebouwd. Ik pak dus eerst even een vrouwtjesplug zoals Konehead heeft gedaan.

[/ QUOTE ]

Had inderdaad achteraf makkelijker geweest om een vrouwtje te halen, ik kwam sowieso tot de ontdekking dat er in mijn aanstekerplug een stuk elektronica zit die van 12volt 6 volt maakt! Gelukkig heb de pda niet direct op 12volt aangesloten /forum/images/graemlins/shocked.gif Ik heb wel alsnog in de plusdraad een zekering opgenomen hoor /forum/images/graemlins/wink.gif

Overigens was het wel makkelijk geweest als je deze post in het andere draadje http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&amp;Number=2498&amp;page=0&amp;view=collapsed&amp;sb=5&amp;o=&amp;fpart=8#Post59802498 had gepost, dan staat alles bij elkaar, niet? /forum/images/graemlins/laugh.gif

[/ QUOTE ]

Ja, had inderdaad wel beter geweest /forum/images/graemlins/blush.gif

remo

Lid
tip:

De GPS antenne kun je vanaf onder zo boven op de klok unit leggen met bv een stukje dubbelzijdig tape.(wel ff ontvetten anders ligt hij er zo af).
Kun je het bakje bovenop het dashboard gewoon blijven gebruiken,

Remo

tip:

De GPS antenne kun je vanaf onder zo boven op de klok unit leggen met bv een stukje dubbelzijdig tape.(wel ff ontvetten anders ligt hij er zo af).
Kun je het bakje bovenop het dashboard gewoon blijven gebruiken,

Remo

[/ QUOTE ]

Maar dan moet je volgens mij de hele boel los halen, nu heb ik enkel het piepschuim losgehaald. Ik heb namelijk het idee dat als je de boel los haalt je min of meer rammeltjes gaat krijgen, doordat het fabrief-af allemaal strak tegenelkaar aanzit. Ik ben zwaar alergisch voor rammeltjes /forum/images/graemlins/grin.gif , vandaar mijn manier, maar goed, tis wel een idee, want het bakje gebruik ik nu verder niet meer.

higgy

Forumguru
Even wat geks: alleen en alleen als ik DIT draadje open, krijg ik een waarschuwing van Zonealarm dat de pc het programma lsass.exe wil laden.
Nou is lsass.exe meestal een goedwillend netwerk-onderdeel van Windows (zie Google), maar het KAN ook een virus zijn.
M'n pc is virusvrij (nog wel...)
Heeft een van jullie, die tevens Zonealarm geinstalleerd heeft, dit effect ook?

Het lijkt alsof er een code in een een van de plaatjes hierboven meekomt...

Potje

Actief lid
De firewall bij ons op de zaak laat ook al geen foto's door.....

Er is dus duidelijk iets niet cosher aan die plaatjes!

Jammer, want ik wilde ook wel even zien hoe dat ging....

Lijkt me sterk dat er iets mis is met de plaatjes, ruim 100 gebruikers zijn jullie al voor geweest. De webserver wordt continu in de gaten gehouden door Norton Antivirus. Ik zet de plaatjes anders ook wel even in de fotogalerij.

Karstieman

Forumguru
't zijn gewoon .jpg plaatjes. Kan niets mis mee zijn.
Dat jullie virus scanner reageert komt door de naam van de jpg's. (control-alt-delete..*.jpg) /forum/images/graemlins/wink.gif

Re: PDA gemonteerd met de Brodithouder centermount

gijoe666,

Je hebt een heel goede oplossing voor de PDA gevonden, maar kan je nog wel CDs wisselen met de Audience radio ?
De load/eject buttons zitten net onder je PDA houder......

Wiseguy

Actief lid
Re: PDA gemonteerd met de Brodithouder centermount

@ gijoe666: Je houdt ook wel van doorrijden is het niet?

596km op de teller en nog maar 100km te gaan.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Bovenaan Onderaan