Past radio Seat Ibiza in een Fabia?

Octaviadri

Nieuw lid
Onze pas aangeschafte Fabia heeft een 1-din radio waar ik niet heel gelukkig mee ben. Nu zat ik wat te zoeken en ik zag dat de radio van een Ibiza ongeveer hetzelfde inbouwformaat heeft.
Bijvoorbeeld deze radio die op marktplaats staat.

Weet iemand of deze in een Fabia past?

Hieronder een plaatje van hoe het er nu uit ziet:

52358802777_4caae3b902.jpg
 

hemi24

Forumguru
Of het qua formaat past kan ik je zo niet vertellen, maar qua verlichting gaat het er niet goed uitzien, dat rood van de Seat…
 

hemi24

Forumguru
Of je vervangt het onderste deel van het dashboard en je hebt ruimte voor een 2-din systeem…

1663268476500.jpeg
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet wat je precies zoekt, volgens mij heb ik nog de 1DIN Alpine uit mijn Fabia I liggen (instelbare kleuren, waaronder groen), die weg mag.

(Even uit het hoofd de specs. Bluetooth, CD-speler, radio langegolf, middengolf, FM, en USB aansluiting)
 

Fabia 123

Forumguru
@Octaviadri
Ik denk dat je een Fabia 2 hebt aangeschaft. Klopt dat?
De navigatie op de foto heb ik ook gehad in de Fabia 1
Werkte prima, vooral de stem. Wel CD wisselen bij de grens van de BeNeLux.
Inbouwen was veel werk voor de dealer vanwege kabel van Navigatie antenne. Als je iets anders wil inbouwen kan dit tijdrovend en kostbaar zijn.

Mijn advies is lekker laten zitten ook al is het niet perfect.
 

Chrisjemol

Forumguru
Gps antenne plaatsen is echt letterlijk 15 minuten werk…
De dealer heeft je dan opgelicht als dat ‘veel werk’ is
 

Tees

Donateur
Dat ligt eraan hoe je het doet @Chrisjemol. De dealer zal t op de officiële manier doen, en dat betekent een nieuwe antenne in het dak plus een nieuwe kabel daarnaartoe trekken (boven de hemel). Dat is inderdaad een klotewerk.
Een GPS ontvanger ergens achter het dashboard plaatsen is heel weinig werk, maar das niet de officiële manier.
 

Fabia 123

Forumguru
Inderdaad, bovendien moest er een kabel voor de snelheid naar voren en dat is veel werk. Bovendien was het in mijn geval part off the deal bij aanschaf van een nieuwe auto.
Dus @Chrisjemol niet zomaar iets roeptoeteren als je het niet weet.
 

Chrisjemol

Forumguru
Inderdaad, bovendien moest er een kabel voor de snelheid naar voren en dat is veel werk. Bovendien was het in mijn geval part off the deal bij aanschaf van een nieuwe auto.
Dus @Chrisjemol niet zomaar iets roeptoeteren als je het niet weet.
Roeptoeteren?
Dit is een aftermarket radio, geen af-fabriek
Zoveel van zulke radios, enkel of dubbel din geplaatst. Gps antenne die er bij zit kan altijd achter dashboard en werkt net zo goed
Dus waarom moeilijk doen/veel geld als het makkelijk/weinig geld kan?
Maar dat mag iedereen gelukkig zelf uitmaken, maar iemand iets afraden omdat het per definitie veel werk is, is echt onzin
 
Bovenaan Onderaan