Passen de winterbanden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

barretje

Senior Member
Zou dan de 195/65/15 van de O2 op de S3 passen waar nu 235/40/18? Ik heb namelijk ook mijn O2 verkocht en hoop een beetje dat de oude wintervelgen op de S3 passen.
 
@barretje De kleinste velg leverbaar onder een S3 is 16". De kans is groot dat een 15" velg niet om de remmen heen past. En als het wel zou passen, dan moet je je natuurlijk afvragen of je het wel moet willen.

Los van het feit dat het wel erg knullig zal staan is de band ook 20 mm smaller dan de smalst leverbare band onder een S3, dat is ongeveer 10% van je contactvlak met de weg. Dat ga je ongewttijfeld merken in de hoeveelheid grip die je hebt.

Nu kun je rustiger door de bocht zelf nog wel beïnvloeden, maar bij een noodstop ga je het ook merken in je remweg.

Als kers op de taart is er ook nog wel een financiële prikkel om het vooral niet te doen ;).
Je motor draait meer toeren bij gelijke snelheid (brandstofverbruik), en je totaalteller loopt sneller op (dus meer afschrijving en eerder aan een beurt toe).

Kortom, gewoon verkopen en een ander setje kopen voor de S3.. kost geld, maar heb je jaren plezier van :jaja:
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Op een S2 passen 15" velgen echt niet op de vooras, wel op de achteras. Ik verwacht niet dat dat bij een S3 anders is. Gewoon op MP die handel en een ander (wel passsend) setje scoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan