Passat vs superb

dirkie996

Forumguru
He, niks tegen bakkers hè @Superb III combi :deuk::deuk:

Zonder gein ik denk inderdaad niet dat er een markt voor is. Een passat/Superb is ook geen petjes auto (aka hothatch)
Een Octavia RS, is dit dan wel 'n petjesauto? Ik hoop van niet:deuk:, want met m'n leeftijd (53) en net 'n Octavia 3 fl RS besteld te hebben, is dit het laatste wat ik wil. :pieker::nono:. Z'on petje met bijhorende trainingsbroek, daar zou ik nu echt niet mee staan:bloos:;). haha
 
He, niks tegen bakkers hè @Superb III combi :deuk::deuk:

Nee hoor, het is pure jaloezie. Een vorige buurman is bakker en autoliefhebber. Van Audi RS4 naar Q5. En gun het hem van harte, want het is wel echt goed brood, dus doe met plezier wekelijks een bijdrage aan zijn fonds voor opvang van onbetaalbare Audi's ;)

Had ik ook maar een vak geleerd. Schrale troost is dat ik niet wakker hoef te liggen van onmogelijke keuzes als R, RS of toch maar die 280pk Skoda tunen :D
 

Bakkertje

Forumguru
@Superb III combi en waarschijnlkijk is hij sowieso veel eerder wakker dan jij om het brood te bakken ;)
Overigens draag ik de naam, maar voer een heel ander beroep uit. Maar nu dwalen we wel heel erg af..

Superb vs Passat = Comfort vs iets dynamischer rijgedrag.. En als je het mij vragat geldt voor beide eigenlijk dat het geen racemonsters zijn, daar zijn al genoeg andere modellen voor te kiezen.
Voor mij persoonlijk zouden ze allebei prima voldoen .. ow wacht, dat doet ie ook .. :maakmegek:
 

philippe bakker

Forumguru
Nee hoor, het is pure jaloezie. Een vorige buurman is bakker en autoliefhebber. Van Audi RS4 naar Q5. En gun het hem van harte, want het is wel echt goed brood, dus doe met plezier wekelijks een bijdrage aan zijn fonds voor opvang van onbetaalbare Audi's ;)

Had ik ook maar een vak geleerd. Schrale troost is dat ik niet wakker hoef te liggen van onmogelijke keuzes als R, RS of toch maar die 280pk Skoda tunen :D
Als ik op een bakkersvergadering toekom denken ze echt allemaal : ocharmkes die moet slecht draaien met zijn Skoda'ke. Maar niemand durft het te zeggen maar ik zie ze het zo denken. Mijn collega's rijden allemaal met hele dikke auto's. Toevallig dinsdag nog 2 toffe collega's bezocht en allebei hebben ze een amg.
 

Kempes

Forumguru
een volgende auto moet ongechipt meer hebben dan nu gechipt. vooruitgang he . en dan rijdt je nog altijd met een deinende boot. daarom mijn vraag of er daar ook een RS versie in was. op zich raar want in Audi heb je dat wel in elk model

Reken er maar op dat als je die 280pk Golf R op een vermogensbank plaatst met originele software hij zeker wel tegen de 290pk gaat veel VAG blokken leveren vaak tegen de 10pk meer dan in de papieren staat... Dus je kan hem gewoon op je lijstje zetten, ook al is het krap aan:D
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83
Even off topic: mijn vrouw heeft een nieuwe lease Passat break besteld. Hij zou geleverd worden tussen einde mei en half juni (wat ik zéér snel vind). Zou dit al de nieuwe my 2017/2018 (sorry ken er niet zoveel van) zijn?
 

maartenv84

Senior Member
Die van mij was er ook met 2 maanden. Gaat dus best snel ja. Voor skoda geld productieweek 22 als wissel van een modelyear. Geen idee wat Volkswagen hanteert....
 

Tuulster

Forumguru
Als het een GTE is mag je hem volgens mij meteen meenemen staan er zat, het moet er nog eentje in een gunstige bijtellingscategorie zijn......
Tegen 22% zullen die dingen niet meer zo hard gaan... vuuuuuuul te duur! ;)
 

Testedoene

Forumguru
Wat velen vergeten is dat de nieuwere generatie wagens allemaal enkele kilo's minder wegen dan hun voorganger.
Als je dezelfde aantal pk's hebt komen ze logisch gezien allemaal net dat tikkeltje vinniger voor de dag.
 
Bovenaan Onderaan